חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  הקובייה הלבנה ואקטיביזם קהילתי - סדנה למעורבות חברתית
  The White Cube and Community Activism                                                                
0821-6673-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1000-1200200מכסיקו - אומנויותסדנה ד"ר סלע רונה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הקורס דן בסוגיות של אקטיביזם קהילתי ומוזיאונים לאמנות. הוא ישלב בין תיאוריה ופרקטיקה וייערך בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל-אביב לאמנות. הקורס עוסק באפשרות להרחיב  מבחינה מדעית ומעשית את קהלי היעד של המוזיאון באמצעות התמקדות במוצגים מוזיאליים ותכנים המספרים את הנרטיב של אוכלוסיות ספציפיות.  השליש הראשון של הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים של סוגיה זו. בשליש השני יוקנה רקע בסיסי בהדרכת צעירים במוזיאון, תורות חינוך והנגשה חזותית של תכנים ונרטיבים. השליש האחרון הינו סדרה של ביקורים מעשיים במוזיאון עם קבוצות צעירים תוך שימת דגש על  אופני הבניית הנרטיב  האומנותי וקירוב המוזיאון והתכנים בהם הוא עוסק לקהילה. הכוונה היא לגרום לצעירים להתחבר למוזיאון באמצעות התמקדות בנרטיב שלהם המוצג ביצירות שונות-היסטוריות ועכשוויות, ואולי אף להציע פרויקטים  המשלבים תכנים של אוכלוסיות מודחקות במוזיאון. הקורס מותאם לתוכנית המצטיינים של החוג לתולדות האמנות.

Course description

The course deals with communal activism and art museums. It will combine theory and practice and will reflect the collaboration between the Tel Aviv Museum and the Tel Aviv University. The course will examine the opportunity to expand-scientifically and practically- the target audience of the museum while focusing on specific exhibits and on contents telling the narrative of weakened communities.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6673-01 הקובייה הלבנה ואקטיביזם קהילתי - סדנה למעורבות חברתית
The White Cube and Community Activism
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר סלע רונה

666סילבוס מפורט/דף מידע

הקובייה הלבנה ואקטיביזם קהילתי

מרצה: ד"ר רונה סלע

סמסטר ב' יום ד' 10:15-12:15

 

הקורס דן בסוגיות של אקטיביזם קהילתי ומוזיאונים לאמנות. הוא ישלב בין תיאוריה ופרקטיקה וייערך בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל-אביב לאמנות. הקורס עוסק באפשרות להרחיב  מבחינה מדעית ומעשית את קהלי היעד של המוזיאון באמצעות התמקדות במוצגים מוזיאליים ותכנים המספרים את הנרטיב של אוכלוסיות ספציפיות.  השליש הראשון של הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים של סוגיה זו. בשליש השני יוקנה רקע בסיסי בהדרכת צעירים במוזיאון, תורות חינוך והנגשה חזותית של תכנים ונרטיבים. השליש האחרון הינו סדרה של ביקורים מעשיים במוזיאון עם קבוצות צעירים תוך שימת דגש על  אופני הבניית הנרטיב  האומנותי וקירוב המוזיאון והתכנים בהם הוא עוסק לקהילה. הכוונה היא לגרום לצעירים להתחבר למוזיאון באמצעות התמקדות בנרטיב שלהם המוצג ביצירות שונות-היסטוריות ועכשוויות, ואולי אף להציע פרויקטים  המשלבים תכנים של אוכלוסיות מודחקות במוזיאון. הקורס מותאם לתוכנית המצטיינים של החוג לתולדות האמנות.

 

שליש ראשון -  היבטים תיאורטיים- 3 שיעורים

  1. אקטיביזם לצדק חברתי - הרצאת אורח
  2. ההדרכה במוזיאון ככלי לעיצוב תודעה ושינוי – הרצאת אורח
  3. קהילה, אקטיביזם ואמנות – האמנות המקומית כמקרה בוחן (ד"ר רונה סלע)

 

שליש שני – הדרכה- כלים מעשיים- 3 שיעורים

 

חינוך והנגשת תכנים לאוכלוסיות צעירות- בהדרכת מחלקת החינוך של מוזיאון תל-אביב.

 

שליש שלישי- הדרכת צעירים במוזיאון והתמקדות בנרטיבים של אוכלוסיות ספציפיות– 3 שיעורים כפולים (6 שיעורים)

 

 

שיעור אחרון – סיכום והפקת מסקנות תיאורטיות ומעשיות- בשיתוף מחלקת החינוך של המוזיאון.

 

 

רשימת קריאה ראשונית

 

Katriel, Tamar, 1993. "Remaking Place: Cultural Production in an Israeli Settlement Museum." History and Memory 5(2): 104-135

Katriel, Tamar, 1994. Sites of Memory, Discourses of the Past in Israeli Pioneering Settlement Museums," The Quarterly Journal Of Speech 80 (1)

 

Horne, Donald ,1987. Great Museum: The Representation of History. England: Pluto Press

Robert Lumley, 1988. The Museum Time Machine: Putting Cultures on Display. England: Routledge

 

אנדרסון, בנדיקט,1999. קהילות מדומיינות. ישראל: האוניברסיטה הפתוחה

יהודית ענברו אלי שילר, 1995. מוזיאונים בישראל. ישראל: משרד החינוך והתרבות

 

מנוחין, ישי, 2010 . אקטיביזם ושינוי חברתי. ירושלים: ספרי נובמבר.

סלע, רונה, 2013. תסיסה - פווארן - דיור, שפה, היסטוריה - דור חדש בערים היהודיות-ערביות, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

 

 

מטלות:

נוכחות חובה

 

הרכב הציון:

50% - עשייה חברתית

50% עבודה מסכמת

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת