חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  אמנים, אספנים, פטרונות וכלכלה בתרבות המערבית מ-1945
  Artists, Collectors, Patronage and Economics in Western Cult                                         
0821-6666-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1600-1800001קיקואיןשיעור ד"ר בנאי מירה עידית
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

אמנות, פטרונות, אספנות וכלכלה קשורים אלה באלה משחר ההיסטוריה ולמרות זאת, המחקר בנושא זה מועט.  הדיון יתמקד במדינות אחדות באירופה, ארצות הברית ובישראל, מאמצע המאה העשרים ועד היום. 

דרישות הקורס : נוכחות חובה ועבודה מסכמת. נושא העבודה יוצג בשיעור במתכונת של הרצאה קצרה אחת (כ- 10 דקות)  כחלק חובה מדרישות הקורס. ציון סופי:  100%.

 

רשימת השיעורים:

 

2-1.   הגדרת מסגרת הקורס; רקע היסטורי ליחסים המורכבים בין האמנים לפטרונים מהרנסנס ועד המאה ה-19 באירופה .

 

·                     Arthur MacGregor, Curiosity and Enlightenment: Collectors and Collections from the Sixteenth to Nineteenth Century, New Haven Conn. ; London : Yale University Press, 2007. 

 

·                     Cynthia Lawrence (ed.), Women and Art in Early Modern Europe: Patrons, Collectors, and Connoisseurs, Pennsylvania State University Press, 1997.

 

 

4-3. יחסי הכוחות החברתיים-כלכליים השולטים במחצית הראשונה של המאה העשרים באירופה ובארצות הברית.

 

·                     Bruce Altshuler, Collecting the New: Museums and Contemporary Art, Princeton, N.J. : Princeton University Press, 2005. A historical introduction: pp. 1-15.

 

·                     Peggy Guggenheim, Out of this century: confessions of an art addict / Peggy Guggenheim ; foreword by Gore Vidal ; introduction: Alfred H. Barr, Jr., London : A. Deutsch, 1979.

 

·         פייר בורדיה, "על כמה מתכונות השדה," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג,

 

 2005 , עמודים: 113-120.

 

·         פייר בורדיה, "המטמורפוזה של הטעם," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג,

 

 2005 , עמודים155-164.

 

·         פייר בורדיה, "אבל מי יצר את היוצרים," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג,  2005, עמודים: 193-205.

 

 

6-5. שיטת התמיכה המבוזרת (decentralized) ביצירות אמנות בארצות הברית:

 

·                     Mulcahy, Kevin V., "The NEA as Public Patron of the Arts," in: Judith H. Balfe and Margaret Wyszomirski (eds.),  Art, Ideology and Politics, New York: Praeger, 1985, pp. 315-341.

 

·                     Lawrence D. Mankin, "Federal Arts Patronage in the New Dea,l" in, Kevin V. Mulcahy and Margaret Wyszomirski (eds.), America's Commitment to Culture Government and the Arts, Boulder Colorado: Westview Press1995, pp. 77-94.

 

·                     James Heilbrun and Charles M. Gray, The Economics of Art and Culture: An American Perspective, Cambridge: Cambridge University Press, 1993, pp. 199-226.

 

·                     Annette Zimmer and Stefan Toepler, "The Subsidized Muse: Government and the Arts in Western Europe and the United States," Journal of Cultural Economics, 23/1-2 (March 1999), pp. 33-49.

 

·                     Paul J. Dimaggio, "Nonprofit Organizations and the Intersectional Division of Labor in the Arts," in: Walter W. Powell (ed.), The Nonprofit Sector: A Research Handbook, New Haven, Connecticut: Yale University Press, 1987, pp. 16-21.

 

 

8-7.  מקרה מבחן:  The Dia Art Foundation קרן אמריקאית לאמנות שנועדה לתמוך במבחר מצומצם של אמנים ובפרויקטים בלתי שגרתיים.

 

·                     Chave, Anna C. "Revaluing Minimalism: Patronage, Aura, and Place." The Art Bulletin, COPYRIGHT 2009 College Art Association. This material is published under license from the publisher through the Gale Group, Farmington Hills, Michigan.  All inquiries regarding rights should be directed to the Gale Group. (Hide copyright information)Vol. 90 Issue 3, (September 2008), pp. 466-486.

 

·                     Mira Banay, The Making of a New "Differential Space": Permanent Site-Specific Art in America and The Dia Art Foundation 1974-2006, Berlin: Gebr.  Mann Verlag, 2014, pp. 53-85.

 

·        הצהרת הכוונות של מנהלי קרן DIA  יחולקו לסטודנטים.

 

 

9.   מעורבות האספנים הפרטיים בשיקולים מוזיאליים ומידת השפעתם על מדיניות  המוזיאון.

 

 

·                     Victoria D. Alexander, "Pictures at an Exhibition: Conflicting Pressures in Museums and the Display of Art," American Journal of Sociology, 101/ 4 (January 1996), pp. 797-839.

 

·                     Hans Haacke, "Working Conditions," Artforum, 19/10 (Summer 1981), pp. 56-61.

 

·                     Krauss, Rosalind, "The Cultural Logic of the Late Capitalist Museum," October 54 (Fall 1990), pp. 3-17.

 

 

 

10.  ההשלכות וההשפעות של שיטות התמיכה האמריקאית באמנויות על אספנים במדינות אירופה  מהמחצית השנייה של המאה העשרים: כמו למשל אוסף פטר ואירנה לודוויג בגרמניה ואוסף ג'וזפה פנצה במילנו,  Saatchi & Saatchi  בלונדון, ה- Schaulager בבאזל בחסות ה- Laurenz Foundation וה- Hallen für Neue Kunst  

 

(Halls for New Art) בשפהאוזן.

 

·                     Friedli Bettina (ed.), Schaulager, Preserve, Study' Share, Basel: Schwabe AG, Druckerei, Muttenz, 2012.

 

·                       Eine entstehungsgeschichte: Das Kapital Raum 1970-1977 & Die Hallen für Neue Kunst Schaffhausen The Creation of a Work, Raussmüller Collection, Basel: Raussmüller Collection, 2012.

 

·                      

 

12-11. מגמות משתנות בשיטות התמיכה באמנות בישראל  מקום המדינה ועד היום.

 

·         אזולאי, אריאלה, אימון לאמנות, מכון פורטר לפואטיקה וסמיוטיקה והקיבוץ המאוחד (2000).

 

·         גליה בר אור, "על אספנות ואספנים," מתוך: מבחר אמנות ישראלית מאוסף עמי וגבי בראון, (קטלוג), משכן לאמנות עין חרוד, 2009, עמודים: 129-113.

 

·         דליה מנור, "אספנות: בין פרטי לציבורי", מתוך: צבע מקומי : אמנות ישראלית מאוסף הללה טל (קטלוג), 2012 עמודים: 11-9.

 

13. מימון המוני ם – מערכת פיננסית מבוזרת ברשת.

 

·         למשל חברות כמו Kickstarter ואינדיגוגו – עזרה בממון פרויקטים ובתמורה מקבלים את המוצר או הטבה הקשורה לפרויקט הממומן.

 

·         סיכום: מה Wunderkammer(מצבורים של אוספים אקלקטיים של אצילים ובעלי הון באירופה שרוכזו והוצגו ב"חדרי פלאות") למרחב הוירטואלי: אוספים ברשת

 

ביבליוגרפיה

 

Alexander, Altshuler, Bruce, Collecting the New: Museums and Contemporary Art, Princeton, N.J., Princeton University Press, 2005.

 

 

Alexander, Victoria D., "Pictures at an Exhibition: Conflicting Pressures in Museums and the Display of Art." American Journal of Sociology, 101/ 4 (January 1996), pp. 797-839.

 

 

Banay, Mira, The Making of a New "Differential Space": Permanent Site-Specific Art in America and The Dia Art Foundation 1974-2006, Berlin: Gebr.  Mann Verlag, 2014, pp. 53-85.

 

 

Banfield, Edward C. The Democratic Muse: Visual Arts and the Public Interest, New York: Basic Books, 1984.

 

 

Barry Lord and Gail Dexter Lord. Walnut Creek, Artists, Patrons and the Public: Why Culture Changes, CA: AltaMira Press, 2010.

 

 

Baudrillard, Jean,  America, Chris Turner (trans.), London, New York: Verso, 1989.

 

 

Bettina, Friedli (ed.), Schaulager, Preserve, Study' Share, Basel: Schwabe AG, Druckerei, Muttenz, 2012.

 

Bourdieu, Pierre, Distinctions, A Social Critique of the Judgment of Taste (1979), Richard Nice (trans.), London: Routledge, 1989, 1996.

 

 

Bourdieu, Pierre, Sociology in Question (1984), Richard Nice (trans.), London: Sage Publication, 1993.

 

 

Chave, Anna C. "Revaluing Minimalism: Patronage, Aura, and Place." The Art Bulletin, COPYRIGHT 2009 College Art Association. This material is published under license from the publisher through the Gale Group, Farmington Hills, Michigan.  All inquiries regarding rights should be directed to the Gale Group. (Hide copyright information)Vol. 90 Issue 3, (September 2008), pp. 466-486.

 

 

Collins, Theresa M, and Otto Kahn:  Art, Money, & Modern Time, Chapel. Hill: University of North Carolina Press, 2002.

 

 

Coppet, Laura de, and Alan Jones, The Art Dealers, New York: Clarkson N. Potter, 1984.

 

 

DiMaggio, Paul J., Nonprofit Enterprise in the Arts: Studies in Mission and Constraint, Oxford University Press, 1986

 

 

Dimaggio, Paul J., "Nonprofit Organizations and the Intersectional Division of Labor in the Arts," in: Walter W. Powell (ed.), The Nonprofit Sector: A Research Handbook, New Haven, Connecticut: Yale University Press, 1987, pp. 16-21.

 

 

Duncan, Carol, The Aesthetics of Power, Essays in Critical Art History, Cambridge: Cambridge University Press, 1993.

 

 

Eine entstehungsgeschichte: Das Kapital Raum 1970-1977 & Die Hallen für Neue Kunst Schaffhausen The Creation of a Work, Raussmüller Collection, Basel: Raussmüller Collection, 2012.

 

 

Esterow, Milton, "Business Starts Unit to Aid Arts," New York Times (October 15, 1967), p. 83.

 

 

Foucault, Michel, "Of Other Spaces," Jay Miskowiec (trans.), Diacritics, 16/1 (Spring 1986), pp. 22-27.

 

 

Friedli Bettina (ed.), Schaulager, Preserve, Study' Share, Basel: Schwabe AG, Druckerei, Muttenz, 2012.

 

 

Gilane Tawadros, The New Economy of Art Value, Patronage and Emerging Business Models in Contemporary Visual Art, London: Design & Artists Copyright Society, 2014.

 

 

Guggenheim, Peggy, Out of this century: confessions of an art addict / Peggy Guggenheim; foreword by Gore Vidal; Introduction by Alfred H. Barr, Jr., London: A. Deutsch, 1979.

 

 

Haacke, Hans, "Working Conditions," Artforum, 19/10 (Summer 1981), pp. 56-61.

 

 

Harvey, David, Spaces of hope, Berkeley: University of California Press, 2000.

 

 

Heilbrun, James, and Charles M. Gray, The Economics of Art and Culture, an American Perspective, Cambridge: Cambridge University Press, 1993.

 

 

Huggins Balfe, Judith, Paying the Piper, Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 1993.

 

 

Judd, Donald, “Imperialism, Nationalism and Regionalism,” in: Donald Judd, Complete Writings 1959-1975, pp. 220-223.

 

 

Kevin V. Mulcahy and Margaret Jane Wyszomirski, America's Commitment to Culture: Government and the Arts, Westview Press, 1995.

 

 

Krauss, Rosalind, "The Cultural Logic of the Late Capitalist Museum," October 54 (Fall 1990), pp. 3-17.

 

 

Larson, Gary O., The Reluctant Patron: The United States Government and the Arts, 1943-1965, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1983.

 

 

Lawrence, Cynthia (ed.), Women and Art in Early Modern Europe: Patrons, Collectors, and Connoisseurs, Pennsylvania State University Press, 1997.

 

 

Lind Maria and Hito Steyer (ed.), The Greenroom Reconsidering the Documentary and Contemporary Art #, Berlin: Stenberg Press, 2008.

 

 

Lynes, Russell, "The Case against Government Aid to the Arts," New York Times Magazine (March 25, 1962), p. 84.

 

McCarthy, Kathleen D., "Women's Culture: American Philanthropy and Art 1830 to 1930," Woman's Art Journal, 16/2 (Autumn, 1995-Winter, 1996), pp. 52-53.

 

 

Morris, Robert, From a Chomskian Couch: The Imperialistic Unconscious,” Critical Inquiry 29 (Summer 2003), pp. 678-694.

 

 

Morris, Valerie B., David B. Pankratz, The Arts in a New Millennium: Research and the Arts Sector, London: Praeger, 2003.

 

 

Mulcahy, Kevin V., "The NEA as Public Patron of the Arts," in: Judith H. Balfe and Margaret Wyszomirski (eds.), Art, Ideology and Politics, New York: Praeger, 1985, pp. 315-341.

 

 

Mulcahy, Kevin V., and Richard C. Swaim (eds.), Public Policy and the Arts, Boudler, Colorado: Westview, 1982.

 

 

Nocera, Joe, "Money in New York; The Patron Gets a Divorce," The New York Times (October 14, 2007), Arts Section.

 

 

Pechman, Joseph A., Federal Tax Policy, Washington D.C.: Brookings Institution, 1987.

 

 

Poole, Nick, "Arts philanthropy: what an ancient Roman diplomat could teach us," in: Guardian Professional 24-7-2012.

 

 

Powell, Walter W. (ed.), The Nonprofit Sector: A Research Handbook, New Haven: Yale University Press, 1987.

 

 

Rodowick, D.N., "Impure Mimesis, or the End of the Aesthetics," in: Donald Preziosi (ed.), The Art of Art History: A Critical Anthology, New York: Oxford University Press, 2009, pp. 89-108.

 

 

Schaffner, Ingrid, Matthias Winzen, Geoffrey Batchen, Hubertus Gassner, Deep storage: Collecting, Storing, and archiving in art, Munich, New York : Prestel, 1998.

 

 

Senie, Harriet F., and Sally Webster, Critical Issues in Public Art: Content, Context, and Controversy, New York: Harper Collins, 1992.

 

 

Sinclair, Andrew, The Need to Give: The Patron and the Arts, Sinclair-Stevenson, 1990.

 

 

Singer, Leslie, "Microeconomics of the Art Market," Journal of Cultural Economics, 2 (June, 1978), pp. 21-39.

 

 

Smith, Roberta, "In Basel, Contemporary Art Enjoys a Bounty of Friends," The New York Times (July 6, 2006), Arts and Design Section.

 

 

Stonor, Saunders, Frances, The Cultural Cold War: The CIA and the World of Arts and Letters, New York: New Press, 2000.

 

 

Townsend, Helen, "The Social Origins of the Federal Art Project," in: Judith H. Balfe and Margaret Wyszomirski (eds.), Art, Ideology and Politics, New York: Praeger, 1985,            pp. 264-293.

 

 

Vanderbeeken, R., F. Le Roy, F. Stalpaert and D. Aerts. (eds.), Drunk on Capitalism. An Interdisciplinary Reflection on Market Economy, Art and Science, New York, Springer, 2012, pp. 131-157.

 

 

Vogel, Carol, "The Art Market," The New York Times (January 17, 1992), Arts Section.

 

 

Weiss, Philip, “Selling the Col1ection,” Art in America, 78 (July 1990), pp. 124-31.

 

 

Wetenhall, John, "Camelot's Legacy to Public Art: Aesthetic Ideology in the New Frontier," Art Journal, 48/4 (Winter 1989), pp. 303-308.

 

 

Zimmer, Annette, and Stefan Toepler, "The Subsidized Muse: Government and the Arts in Western Europe and the United States," Journal of Cultural Economics, 23/1-2, (March 1999), pp. 33-49.

 

 

Zimmer, William, "A Time of Growth in Museums and Galleries," The New York Times (November 17, 1996), Arts Section.

 

 

Zunz, Olivier, Philanthropy in America: A History, Princeton University Press, 2012.

 

 

אזולאי, אריאלה, אימון לאמנות, מכון פורטר לפואטיקה וסמיוטיקה והקיבוץ המאוחד (2000).

 

 

בורדיה ,פייר, "על כמה מתכונות השדה," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג,  2005 , עמ'

 

120-113.

 

 

בורדיה , פייר, "המטמורפוזה של הטעם," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג, 2005,  עמ'

 

164-155.

 

 

בורדיה, פייר , "אבל מי יצר את היוצרים," שאלות בסוציולוגיה (1984), תל-אביב: רסלינג,  2005, עמ'

 

205-193.

 

 

בר אור, גליה, "הערות לאוסף האמנות הישראלית," שם., עמ': 63-49.

 

בר אור, גליה, "על אספנות ואספנים," מתוך: מבחר אמנות ישראלית מאוסף עמי וגבי בראון, (קטלוג), משכן לאמנות עין חרוד, 2009, עמודים: 129-113.

 

חינסקי, שרה', "'עיניים עצומות לרווחה': על תסמונת הלבקנות הנרכשת בשדה האמנות הישראלית," תיאוריה וביקורת 20 (אביב 2002), 57 – 86.

 

 

עפרת, גדעון , אופקים רחבים  ואופקים רחבים יותר (בעברית ובאנגלית), קטלוג  2014-2013.

 

 

כץ-פריימן, תמי ,"אספנות היא צורה של עקירה מפגש בין אני לחפץ," http://www.katzfreiman.com/wp-content/uploads/2015/03/Haifa_5_text.pdf

 

מנור, דליה, "אספנות: בין פרטי לציבורי," מתוך: צבע מקומי : אמנות ישראלית מאוסף הללה טל (קטלוג), 2012, עמ', 11-9.

 

עומר, מרדכי,  שנה של אמנות ישראלית: מבחר מאוסף יוסף חכמי,  תל אביב: הפניקס הישראלי, חברת לביטוח ומוזיאון תל אביב, 1998.

 

     

 

 

 

 

קורס זה יקנה לסטודנטים מידע בסיסי להבנת יחסי הגומלין המתקיימים בין היוצרים/יוצרות לבין אספני האמנות, בחברה שמושפעת מצמיחה וממשברים של השוק הפיננסי, ומשינויים בחוקי המיסוי מאמצע המאה העשרים ואילך. במהלך השיעורים ייבחנו סוגים שונים של אספנים ומודלים של תאגידים/ארגונים ציבוריים ופרטיים, התומכים באמנים וביצירות האמנות. כמו כן נדון בהצהרת כוונות של אמנים, אספנים ומנהלי קרנות, ובטקסטים נבחרים של יוצרים ותיאורטיקנים שנתנו דעתם לסוגיה זו. דגש מיוחד יינתן למקומם ולתפקידם של האספנים בישראל מאז קום המדינה ועד לשינויים שחלו בהשפעת תהליכי הגלובליזציה על סצינת האמנות בישראל.

 

 

Course description

Art, patronage, collectors and economics are interconnected since the dawn of history, and yet, not enough research has been published on this issue. We shall consider this topic, in several countries in Europe, the United States and Israel, from the mid-20th c. to the present.

 

This course will provide students with the fundamental knowledge of interaction between artist and art collectors, affected by the market and shifting of taxation from 1945 onwards. It will focus on the art market and the larger institutional network that supports and promotes different modes of art. The course will analyze selected manifestos/statements of artists, art collectors, and foundation's directors who expressed their views in the context of issues addressing their collection and involvement with the arts.  Special emphasis will be put to art collectors in Israel from 1948 to the present. We shall focus on the changes affected by the globalization process on the art scene in Israel.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6666-01 אמנים, אספנים, פטרונות וכלכלה בתרבות המערבית מ-1945
Artists, Collectors, Patronage and Economics in Western Cult
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | ד"ר בנאי מירה עידית

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת