חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  כיתת אמנית: איזה סוג טקסט רוחש, מתרחש ליד עבודתי?
  Artist Class: What kind of texts transpire and revolve around my art work?                           
0821-6644-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1000-1200211מכסיקו - אומנויותשיעור גב' צדקה נועה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

בסמסטר זה אדבר על ציר כרוניקת עבודתי כצלמת/אמנית פעילה מגיל 17 עד ממש עכשיו. מהפעם הראשונה שבה הכנסתי סרט צילום למצלמה ואצתי לרחוב שהרגיש רחב כמו עולם גדול ועקבתי אחר אישה קשישה הולכת כפופה ובקושי, בידה סל קניות, עד זמן שסרטי צילום חלקם מצולמים נאספים ממתינים לפיתוחם וחלקם (רובם)  מתוכננים להיות מצולמים מונחים בתוך סל קניות ועולם עוד אינו רואה אותם.

השיחה סביב עבודתי תדובר  דרך תחנות נושאיות רלוונטיות ואיזכור עבודתם של אמנים/יות וצלמים/ות רבים/ות .

סוגי הנושאים שיעלו: עשיית אמנות כהמצאות במצב אופוזיציוני כרוני והכרחי, טקסט ליד ובתוך צילום, תודעה נחווית כפרפורמנס ופרקטיקות של הסתגרות,  סימפטיה לטריוויאליות ו"פושטיות" ביצוגי דברי אמנות, איך "גוף" של ממש בעולם ממשיך להישאר "גוף" של ממש בעולם האמנות?  אופציות שונות של צילום עצמי, שיר אהבה לחדר חושך, צילום אנאלוגי כקריטי בתהליך העבודה והאמנית כסוג של חוקרת, מביטה על היסטוריית הצילום המקומי.

Course description

This semester I will talk about my work as an artist/photographer from the age of 17 to this very moment.

From the very first moment I loaded a 35mm film inside a camera and ran outside in a hurry to the world that felt vast and open, and followed an elderly woman walking hunched and barely, carrying a  heavy shopping bag in her hand, until now,  when rolls and rolls of film, some already photographed, others still gathering in the closet waiting to be developed   and many others (the majority) not yet filmed, waiting in a shopping bag and the world never sees them.

The dialogue around my work will evolve by means of relevant thematic issues and references from works of many other artists and photographers.

Themes which we will explore throughout the semester  are: making art within a chronic and essential opposing state, using text near and in a photo, experiencing consciousness as performance and practices of seclusion, feeling sympathy for triviality and shabbiness in the art object,  questioning how a "real" body in the world continues to remain a 'real' body in the art world, exploring different approaches and options in Self photography, appreciating analog photography as a critical element in the work process and a and love song for a darkroom, and the artist as a continual researcher examining the local history of photography .

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6644-01 כיתת אמנית: איזה סוג טקסט רוחש, מתרחש ליד עבודתי?
Artist Class: What kind of texts transpire and revolve around my art work?
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | גב' צדקה נועה

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב

הפקולטה לאמנויות

החוג לתולדות האמנות

כיתת אמנית: איזה סוג טקסט רוחש, מתרחש ליד עבודתי?

Artist Class: What kind of texts transpire and revolve around my art work?

קורס לתואר ראשון, תשע"ט, סמסטר ב', 2 שעות ש"ס

יום א' , 10 - 12

נועה צדקה

דואר אלקטרוני: noasadka@tauex.tau.ac.il

שעות קבלה: לפי תיאום מראש בדואר אלקטרוני

 

 

                                        כיתת אמנית: איזה סוג טקסט רוחש, מתרחש ליד עבודתי?

 

תיאור הקורס:

בסמסטר זה אדבר על ציר כרוניקת עבודתי כצלמת/אמנית פעילה מגיל 17 עד ממש עכשיו. מהפעם הראשונה שבה הכנסתי סרט צילום למצלמה ואצתי לרחוב שהרגיש רחב כמו עולם גדול ועקבתי אחר אישה קשישה הולכת כפופה ובקושי, בידה סל קניות, עד זמן שסרטי צילום חלקם מצולמים נאספים ממתינים לפיתוחם וחלקם (רובם)  מתוכננים להיות מצולמים מונחים בתוך סל קניות ועולם עוד אינו רואה אותם.

השיחה סביב עבודתי תדובר  דרך תחנות נושאיות רלוונטיות ואיזכור עבודתם של אמנים/יות וצלמים/ות רבים/ות .

סוגי הנושאים שיעלו: עשיית אמנות כהמצאות במצב אופוזיציוני כרוני והכרחי, טקסט ליד ובתוך צילום, תודעה נחווית כפרפורמנס ופרקטיקות של הסתגרות,  סימפטיה לטריוויאליות ו"פושטיות" ביצוגי דברי אמנות, איך "גוף" של ממש בעולם ממשיך להישאר "גוף" של ממש בעולם האמנות?  אופציות שונות של צילום עצמי, שיר אהבה לחדר חושך, צילום אנאלוגי כקריטי בתהליך העבודה והאמנית כסוג של חוקרת, מביטה על היסטוריית הצילום המקומי.

What kind of texts transpire and revolve around my work?

This semester I will talk about my work as an artist/photographer from the age of 17 to this very moment.

From the very first moment I loaded a 35mm film inside a camera and ran outside in a hurry to the world that felt vast and open, and followed an elderly woman walking hunched and barely, carrying a  heavy shopping bag in her hand, until now,  when rolls and rolls of film, some already photographed, others still gathering in the closet waiting to be developed   and many others (the majority) not yet filmed, waiting in a shopping bag and the world never sees them.

The dialogue around my work will evolve by means of relevant thematic issues and references from works of many other artists and photographers.

Themes which we will explore throughout the semester  are: making art within a chronic and essential opposing state, using text near and in a photo, experiencing consciousness as performance and practices of seclusion, feeling sympathy for triviality and shabbiness in the art object,  questioning how a "real" body in the world continues to remain a 'real' body in the art world, exploring different approaches and options in Self photography, appreciating analog photography as a critical element in the work process and a and love song for a darkroom, and the artist as a continual researcher examining the local history of photography .

 

חובות:

נוכחות חובה, סטודנטים/יות המפסידים 4 שיעורים ומעלה לא יוכלו להגיש עבודה

עבודת בית מסכמת  (80%)

השתתפות פעילה בשיעור ( 20%)

יתכנו שינוים קלים במערך השיעורים

 

 

                                                                             לוח פגישות:

שיעור 1:

כרוניקת עבודת צלמת/אמנית (חלק א')

 

שיעור 2:

כרוניקת עבודת צלמת/אמנית (חלק ב')  והספר: המעבר בתעלות הדמע תקין" (רסלינג/ושתי 2010)

 

שיעור 3:

סובלת שהיא מדברת, טקסט ומלל לצד ובתוך עבודת אמנות/צילום: קרולי שניימן, ברניס אבוט, אלפרד סטיגליץ, רוברט פרנק, דיאן ארבוס, טל מצליח, אדריאן פייפר, דניאל זק, פלוקסוס, ווקר אוואנס, תמרה מסל, סיגלית לנדאו, רועי קופר, מיכל רובנר, שמחה שירמן, רונית שני, שוקה גלוטמן, נורית ירדן, נועה בן נון מלמד, יוסי ברגר, טרייסי אמין, אנדיריאה זיטל , עודד ידעיה, מרתה רוסלר, ז'וזף קוסות.

עידן לנדו,  "משחקים מן השפה ולחוץ", סטודיו 83, יוני 1997, עמ' 19-38

 

שיעור  4:

איזה סוג טקסט כותב/ת צלם/ם?   ברניס אבוט, ווקר אוואנס, דיאן ארבוס, רונית שני, דליה אמוץ

Berenice Abbott, "It Has to walk alone" in "Photographers on Photography", a critical anthology, Ed.Nathan Lyons  (The George Eastman House, Rochester, New York, 1966), pp 15 - 17

Walker Evans, "The Reappearance of Photography", in Classic Essays on Photography, ed. Alan Trachtenberg (Leete's Island Books, 1980), pp 185 - 188

רונית שני, מאמר ביקורת, "מצב הצילום בארץ ישראל, ספירת מלאי",  מוסף תרבות ספרות ואמנות , ידיעות אחרונות, 3.12.1982

דליה אמוץ ,"צילום: השופטים והארט/כרוניקה", פרוזה 90, הירחון לספרות ולאמנות,  דצמ. 1986, עמ' 56- 57

 

שיעור 5:

"אני עושה אמנות מנייר טואלט חול ודשא מס. 1 - מס.14 " - זיכרון חי של סובייקטיביות אפשרית.

כרוניקה של 14 הסתגרויות מ- 1999 עד 2016.

 

שיעור 6:

פרקטיקות נוספות של הסתגרות או 'דומות הסתגרות': מרינה אברמוביץ, לינדה מונטנו, אבשלום, טרייסי אמין, דני דיווס, גרגורי שניידר, ג'וזף בויס, טיצ'ינג השה, ביל ויולה.

 

שיעור 7:

אמנות - גוף- פמיניזם - Body-  Art: ברברה קרוגר, חנה וילקי, אווה הסה, קרולי שניימן, מרי קלי, לינדה מונטנו, אדריאן פייפר, מרתה וילסון, מירל לדרמן יוקלס, אנה מנדייטה, ג'יין דאנינג, לורנה סימפסון, זואי ליאונרד, קיקי סמית.

נועה צדקה, "אורגניות שומרת עלי, גם לכלוך שומר עלי קצת", מאטריה, פרוטוקולואז', 2012 , בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

 

Kathy O'dell,"Contract with the Skin: Masochism, Performance Art, and the 1970s", (University of Minnesota Press, 1988), pp 1-16

 

Amelia Jones, "Body Art, Performing the subject" (University of Minnesota Press,1988),pp 1-19

חנה פרוינד שרתוק, "גועל", בתוך "מפתח – כתב-עת לקסיקלי למחשבה פוליטית", גליון 3, חורף 2011, (מרכז מינרבה למדעי הרוח, אוניברסיטת תל  אביב), עמ' 117 - 129

 

שיעור 8:

אופציות של צילום עצמי: אדוארד מונק, אוגוסט שטרינדברג, חנה וילקי, ג'ו ספנס, לי מילר, אבשלום, קרולי שניימן, באס יאן אדר, יוסוף נאביל, קלוד קאהון, קרין מנדלוביץ, יותם דביר, ויויאן מאייר, גיליאן וורינג, טרייסי אמין, נאן גולדין, אנה מאנדיאטה, רומן אופלקה, ניקי ס.לי, כארם נאטור.

 

שיעור 9:

פרקטיקות ומושגים אנאלוגים: חשיפה (התגלות), הדפס מגע, פריים, ו- fine Print

ג'ואל קנטור, יוסף כהן, זיגמר פולקה, דליה אמוץ, תמר לוינסון, שי הורודי, סאלי מאן, יוג'ין סמית, ליסט מודל, דיאן ארבוז, הארי קאלהאן, רוברט פרנק, אדוארד ווסטון, אוגוסט סאנדר, אריך סלומון, ג'ף וול, ביל ברנדט, דאידו מורימה, מרטין פר, דורותיאה לנג, ווקר אוואנס, וויליאם קליין, נאן גולדין , ברניס אבוט, ג'וליה מרגרט קמרון

 

Ansel Adams, "Examples: The Making of 40 Photographs Paperback" , (Little, Brown and company 1983),pp 40-43, 132-135, 163 - 165, 167 - 170

Edward Weston, "The Daybooks of Edward Weston Two Volumes, Volume  II. California" ed. Nancy Newhall ,(An aperture book, 1973) pp 49-50, 128 -131, 147 - 150, 154, 177-188.

Maria Morris Hambourg, "Polke's Recipes for Arousing the Soul", in  "Sigmar Polke,  Photoworks: When Pictures Vanish" , 1996, pp 36-58

Paul Schimmel, "Polkography", in  "Sigmar Polke,  Photoworks: When Pictures Vanish", pp 58-85

שיעור 10:

שיר אהבה לחדר חושך

 

שיעור 11:

עבודת מחקר ארכיונית: האמת הפוטוגרפית אמת טיבעית היא" - כרוניקה של מחלקה – חלק א'

יעקב בן דוב, לו לנדאוור, אברהם האוזר, בהירה עדן, אפרים דגני, חנן לסקין.

 

שיעור 12:

עבודת מחקר ארכיונית: האמת הפוטוגרפית אמת טיבעית היא" - כרוניקה של מחלקה – חלק ב'

 

מפגש 13:

 "הדברים אשר ראו עיניי" - פרויקט צילומי חדש בתהליך  וסיכום

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת