חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  Made to be Seen: צילום וגזע באמריקה
  Made to be Seen: Photography and Rave in America  
0821-6474-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'0800-1000211 מכסיקושיעור ד"ר כרמי איילת
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

קורס זה בוחן את ההצטלבות שבין צילום וגזע בארצות הברית ומתמקד בעיקר, אך לא רק, במאה העשרים. הסטודנטים יחשפו למושגים ביקורתיים בתחום הצילום כגון 'נראות', 'פרפורמטיביוּת', 'המבט' ו'משטר הראייה', וכן למגוון של דיונים היסטוריים ועכשוויים על המשמעות של הראייה בהבניה ובסימון של זהויות על בסיס גזעי במרחב הציבורי האמריקאי. במהלך הקורס נשאל שאלות כמו: כיצד תרם מדיום הצילום לשיח הגזע? איזה תפקיד ממלאים דימויים חזותיים בתפיסה שלנו אודות גזע וגופים מגוזענים (racialized)? איך מתפקד החזותי כעדות בתהליך של סימון זהויות גזעיות? נחקור מגוון של פרקטיקות ושימושים של הצילום, הכוללים צילומי משפחה, פרסומות, צילומים "מדעיים" של עבדים אפרו-אמריקאים מהמאה התשע-עשרה, פרויקטי תיעוד ממשלתיים משנות הארבעים של המאה העשרים, צילום עיתונאי ותיעודי משנות השישים של צלמים כצ'ארלס מור וגורדון פארקס, צילום אקטיביסטי של קבוצות כמו 'הפנתרים השחורים' ו-'חיי שחורים נחשבים' ועבודות של אמנים עכשוויים כרוברט מייפלת'ורפ, לורנה סימפסון וקוקו פוסקו. הקורס מאורגן באופן תמטי סביב ניתוח מקרי בוחן של תצלומים המציגים גופים מגוזענים ואת הקשריהם החברתיים-היסטוריים, שבין היתר כוללים את העבדות, התנועה לביטולה והתנועה לזכויות האזרח.

Course description

This course examines the intersections of photography and race in the United States, focusing primarily on the twentieth-century. Students will be introduced to critical concepts in the field of photography, such as visibility, performativity, the gaze, and the ‘scopic regime,’ and to a range of historical and contemporary debates about the significance of vision in marking race in the context of the United States. Questions that we will ask throughout the course are: How does photography contribute to the discourse of race? What is the role of visual images in our perception of race and racialized bodies? How does the visual function as evidence of the markings of race? We will approach the subject by examining racialized bodies in photography, and the ways the medium deals with race as subject matter in the public sphere. We will explore a variety of photographic practices and uses, including family photographs; advertisements; “scientific” daguerreotypes of African American slaves in the nineteen-century; 1940s government photography projects; 1960s photojournalism and documentary work of photographers like Charles Moore and Gordon Parks; activist photography of such groups as the Black Panthers and the Black Lives Matter; and artworks by contemporary photographers, such as Lorna Simpson, Robert Mapplethorpe, and Coco Fusco. The course is organized thematically around a series of case studies and their socio-historical contexts, including but not limited to slavery, abolition, and the Civil Rights movement.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6474-01 Made to be Seen: צילום וגזע באמריקה
Made to be Seen: Photography and Rave in America
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | ד"ר כרמי איילת

סילבוס מפורט/דף מידע

Made to be Seen: צילום וגזע באמריקה

Made to be Seen: Photography and Race in America

סמסטר א', 2 ש"ס, יום א', 8:00-10:00, תשע"ט

0821.6474

סוג המסגרת: שיעור בחירה לתואר ראשון ושני

 

שם המרצה:  ד"ר איילת כרמי

 

טלפון:  050-6412762 

דואר אלקטרוני:   ayeletcarma@gmail.com

 

שעות קבלה: 10-11  

יום:         א'    

או לפי תאום מראש

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









 

תאור הקורס  

קורס זה בוחן את ההצטלבות שבין צילום וגזע בארצות הברית ומתמקד בעיקר, אך לא רק, במאה העשרים. הסטודנטים יחשפו למושגים ביקורתיים בתחום הצילום כגון 'נראות', 'פרפורמטיביוּת', 'המבט' ו'משטר הראייה', וכן למגוון של דיונים היסטוריים ועכשוויים על המשמעות של הראייה בהבניה ובסימון של זהויות על בסיס גזעי במרחב הציבורי האמריקאי. במהלך הקורס נשאל שאלות כמו: כיצד תרם מדיום הצילום לשיח הגזע? איזה תפקיד ממלאים דימויים חזותיים בתפיסה שלנו אודות גזע וגופים מגוזענים (racialized)? איך מתפקד החזותי כעדות בתהליך של סימון זהויות גזעיות? נחקור מגוון של פרקטיקות ושימושים של הצילום, הכוללים צילומי משפחה, פרסומות, צילומים "מדעיים" של עבדים אפרו-אמריקאים מהמאה התשע-עשרה, פרויקטי תיעוד ממשלתיים משנות הארבעים של המאה העשרים, צילום עיתונאי ותיעודי משנות השישים של צלמים כצ'ארלס מור וגורדון פארקס, צילום אקטיביסטי של קבוצות כמו 'הפנתרים השחורים' ו-'חיי שחורים נחשבים' ועבודות של אמנים עכשוויים כרוברט מייפלת'ורפ, לורנה סימפסון וקוקו פוסקו. הקורס מאורגן באופן תמטי סביב ניתוח מקרי בוחן של תצלומים המציגים גופים מגוזענים ואת הקשריהם החברתיים-היסטוריים, שבין היתר כוללים את העבדות, התנועה לביטולה והתנועה לזכויות האזרח.

 

This course examines the intersections of photography and race in the United States, focusing primarily on the twentieth-century. Students will be introduced to critical concepts in the field of photography, such as visibility, performativity, the gaze, and the ‘scopic regime,’ and to a range of historical and contemporary debates about the significance of vision in marking race in the context of the United States. Questions that we will ask throughout the course are: How does photography contribute to the discourse of race? What is the role of visual images in our perception of race and racialized bodies? How does the visual function as evidence of the markings of race? We will approach the subject by examining racialized bodies in photography, and the ways the medium deals with race as subject matter in the public sphere. We will explore a variety of photographic practices and uses, including family photographs; advertisements; “scientific” daguerreotypes of African American slaves in the nineteen-century; 1940s government photography projects; 1960s photojournalism and documentary work of photographers like Charles Moore and Gordon Parks; activist photography of such groups as the Black Panthers and the Black Lives Matter; and artworks by contemporary photographers, such as Lorna Simpson, Robert Mapplethorpe, and Coco Fusco. The course is organized thematically around a series of case studies and their socio-historical contexts, including but not limited to slavery, abolition, and the Civil Rights movement.

 

דרישות הקורס

הנוכחות בכל השיעורים הינה חובה. סטודנט/ית רשאי/ת להיעדר מקורס עד 3 פעמים במהלך הסמסטר כולל מחלה, השתתפות פעילה, צפייה, קריאה, שלושה תרגילים, מבחן מסכם.

 

מרכיבי הציון הסופי

% 70 בחינה מסכמת, % 15 הגשת שלושה תרגילים, % 15 השתתפות פעילה בדיונים בכיתה

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

שיעור 1

מבוא לקורס

 

שיעור 2 ו-3

ה'אני', הבית והפורטרט הצילומי

Frederick Douglass, “Pictures and Progress,” in John Stauffer, Picturing Frederick Douglass: An Illustrated Biography of the Nineteenth Century’s Most Photographed American, (New York: Liveright, 2015), 161-2. (קריאת חובה)

 

bell hooks, “In Our Glory: Photography and Black Life,” The Photography Reader, ed. Liz Wells (New York: Routledge, 2003), pp. 387-395. (קריאת חובה)

 

Ginger Hill, “Rightly Viewed: Theorizations of Self in Frederick Douglass's Lectures on Pictures,” in Pictures and Progress: Early Photography and the Making of African American Identity, ed. Maurice O. Wallace and Shawn Michelle Smith (Durham, NC: Duke University Press, 2012), 41-82. (קריאת רשות)

 

שיעור 4

מדע 'ומשטר הראייה'

Brian Wallis, “Black Bodies, White Science: Louis Agassiz's Slave Daguerreotypes,” American Art 9:2 (Summer 1995): 38-61. (קריאת חובה)

 

שיעור 5 ו- 6

תודעה-כפולה: צילום והקהילה השחורה

ויליאם אדוארד בוגהרד דו בויז, נשמתם של השחורים (תל אביב: נהר ספרים, 2009), 1-15. (קריאת חובה)

 

Shawn Michelle Smith, “Looking at One's Self Through the Eyes of Others: W. E. B. Du Bois's Photographs for the 1900 Paris Exposition,” in Pictures and Progress: Early Photography and the Making of African American Identity, eds. Maurice O. Wallace and Shawn Michelle Smith (Durham, NC: Duke University Press, 2012), 274-99.

 (קריאת רשות)

 

שיעור 7 ו- 8

המאבק בגזענות: צילום תנועות חברתיות

Martin Berger, Seeing through Race: A Reinterpretation of Civil Rights Photography (Berkeley: University of California Press, 2011), 1-9.  (קריאת חובה)

 

Leigh Raiford, “Restaging Revolution: Black Power, Vibe Magazine, and Photographic Memory,” in The Civil Rights Movement in American Memory, eds. Renee C. Romano and Leigh Raiford (Athens: University of Georgia Press, 2006), 225-35.  (קריאת חובה)

 

Dora Apel, Imagery of Lynching: Black Men, White Women, and the Mob (New Brunswick: Rutgers University Press, 2004). (קריאת רשות)

 

שיעור 9

על הלובן לבדו

Richard Dyer, “The Matter of Whiteness,” in White Privilege: Essential Readings on the Other Side of Racism, ed. Paula S Rothenberg (New York: Worth Publishers, 2002), 9-14. (קריאת חובה)

 

Elspeth H. Brown, “Racialising the Virile Body: Eadweard Muybridge’s Locomotion Studies 1883–1887,” Gender and History 17:3 (2005): 627–656. (קריאת רשות)

 

שיעור 10

גזע, פרפורמטיביות ולאומיות

Joshua Takano Chambers-Letson, “Pledge of Allegiance: Performing Patriotism in the Japanese American Concentration Camps,” in A Race So Different: Performance and Law in Asian America (New York: NYU Press, 2013), 96-132. (קריאת חובה)  

 

שיעור 11

מיניות ומגדר

 

שיעור 12

האם גזע הוא מדיום?

W. J. T. Mitchell, “The Moment of Theory: Race as Myth and Medium,” W. E. B. Du Bois Lecture Series, Harvard University, Cambridge MA, April 20, 2010. http://dubois.fas.harvard.edu/node/945. (צפיית חובה)

 

שיעור 13

סיכום והכנה למבחן

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת