חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  בין הלוקלי לגלובלי: תערוכות בינלאומיות של אמנות עכשווית
  Between the Local and the Global: International Contemporary Art Exhibitions  
0821-6155-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1400-1600206אמכסיקושיעור ד"ר מימון ורד
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הקורס מבקש לבחון לעומק את אחת מצורות הייצור, הפקה, הפצה, וצריכה המרכזיות המאפיינות ביותר את שדה הפעילות של האמנות העכשווית: ריבויי של תערוכות בינלאומיות רחבות המתקיימות ברחבי העולם לעיתים בערים הנמצאות מחוץ למרכזי העשייה המסורתיים. אוצרים מסבירים את ההיגיון מאחורי תערוכות ענק אלו באפשרות להפגיש בין אמנים מוכרים בינלאומיים לאמנים מקומיים ומכאן להפוך את שדה האמנות לעשיר ומרובד יותר ובעיקר פתוח להבדלים תרבותיים. מנגד, מבקרים ותיאורטיקנים לאמנות טוענים כי התופעה מסמנת את ההכפפה המוחלטת של האמנות העכשווית להיגיון הניאוליברלי המאפיין את הגלובליזציה ותורמת בעיקר הן למיסחור של האמנות באמצעות קישורה לתעשיית התיירות הבינלאומית והן למחיקה של הבדל תרבותי ופוליטי. הם מראים כי הפיכת תערוכות אמנות לספקטקל תיירותי אף תורמת להאצה של תהליכי  ג'נטריפיקציה. הקורס יבחן את הסוגיות הללו באמצעות שילוב ייחודי של לימוד תיאורטי פרונטאלי בכתה וביקור חוויתי בתערוכה בינלאומית. כל שנה יבקרו הסטודנטים יחד עם המרצה באחת מהתערוכות הבינלאומיות (למשל הביאנלה בונציה, באיסטנבול, המניפסטה) וכך יוכלו לבחון מקרוב ולעומק את הסוגיות המורכבות שיעלו בקורס.

Course description

This course examines contemporary art’s most pervasive practices of production, distribution, and consumption: the international art exhibitions. In the recent decades, these exhibitions take place in cities and sites that are not considered traditional cultural centers and their number rapidly increases. Curators explain this pervasive phenomenon as an important mean to decentralize art production and open it to cultural difference by creating a meeting point between local artistic production and international one. In contrary to this view, critics and scholars argue that these spectacular exhibitions mark the complete subjection of art production to global capital and neoliberal rationality that either reduces or commodifies cultural difference. They point out how these mega-exhibitions enhance the global tourism industry and in some cases intensify urban gentrification. The course analyses these critical issues by combining theoretical study in the classroom with experiential visit in one of these international exhibitions. Each year the students visit, together with the class instructor, a different exhibition and in this way will be able to apply theoretical and critical discussions and terms on specific test cases.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6155-01 בין הלוקלי לגלובלי: תערוכות בינלאומיות של אמנות עכשווית
Between the Local and the Global: International Contemporary Art Exhibitions
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | ד"ר מימון ורד

סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

בין הלוקלי לגלובלי: תערוכות בינלאומיות של אמנות עכשווית

Between the Local and the Global: International Contemporary Art Exhibitions

שיעור בחירה לתואר ראשון, 2 ש"ס, תשע"ט, סימסטר ב', יום ב' 14-16 0821615501

דר" ורד מימון

כתובת אימייל: maimonv@gmail.com

שעות קבלה: על פי תיאום מראש דרך דואר אלקטרוני

 

בין הלוקלי לגלובלי: תערוכות בינלאומיות של אמנות עכשווית

הקורס מבקש לבחון לעומק את אחת מצורות הייצור, הפקה, הפצה, וצריכה המרכזיות המאפיינות ביותר את שדה הפעילות של האמנות העכשווית: ריבויי של תערוכות בינלאומיות רחבות המתקיימות ברחבי העולם לעיתים בערים הנמצאות מחוץ למרכזי העשייה המסורתיים. אוצרים מסבירים את ההיגיון מאחורי תערוכות ענק אלו באפשרות להפגיש בין אמנים מוכרים בינלאומיים לאמנים מקומיים ומכאן להפוך את שדה האמנות לעשיר ומרובד יותר ובעיקר פתוח להבדלים תרבותיים. מנגד, מבקרים ותיאורטיקנים לאמנות טוענים כי התופעה מסמנת את ההכפפה המוחלטת של האמנות העכשווית להיגיון הניאוליברלי המאפיין את הגלובליזציה ותורמת בעיקר הן למיסחור של האמנות באמצעות קישורה לתעשיית התיירות הבינלאומית והן למחיקה של הבדל תרבותי ופוליטי. הם מראים כי הפיכת תערוכות אמנות לספקטקל תיירותי אף תורמת להאצה של תהליכי  ג'נטריפיקציה. הקורס יבחן את הסוגיות הללו באמצעות שילוב ייחודי של לימוד תיאורטי פרונטאלי בכתה וביקור חוויתי בתערוכה בינלאומית. כל שנה יבקרו הסטודנטים יחד עם המרצה באחת מהתערוכות הבינלאומיות (למשל הביאנלה בונציה, באיסטנבול, המניפסטה) וכך יוכלו לבחון מקרוב ולעומק את הסוגיות המורכבות שיעלו בקורס.

 

This course examines contemporary art’s most pervasive practices of production, distribution, and consumption: the international art exhibitions. In the recent decades, these exhibitions take place in cities and sites that are not considered traditional cultural centers and their number rapidly increases. Curators explain this pervasive phenomenon as an important mean to decentralize art production and open it to cultural difference by creating a meeting point between local artistic production and international one. In contrary to this view, critics and scholars argue that these spectacular exhibitions mark the complete subjection of art production to global capital and neoliberal rationality that either reduces or commodifies cultural difference. They point out how these mega-exhibitions enhance the global tourism industry and in some cases intensify urban gentrification. The course analyses these critical issues by combining theoretical study in the classroom with experiential visit in one of these international exhibitions. Each year the students visit, together with the class instructor, a different exhibition and in this way will be able to apply theoretical and critical discussions and terms on specific test cases.

חובות

עבודה מסכמת

 

לוח שיעורים

שיעור 1

אמנות עכשווית בהקשר גלובלי

Tim Griffin, “Worlds Apart: Contemporary Art, Globalization, and the Rise of Biennials,” in Contemporary Art: 1989 to the Present, eds. Alexander Dumbadze and Suzanne Hudson (Wiley-Blackwell, 2013), pp. 7-16

 

שיעור 2

"אפקט בילבאו" – בעד ונגד ריבויי מוזיאונים ותערוכות ענק בינלאומיות

Terry Smith, “The Experience Museum: Bilbao and Museum,” in What is Contemporary Art? (The University of Chicago Press, 2009), pp. 71-92

Julian Stallabras, “A New World Order,” in Contemporary Art: A Very Short Introduction (Oxford University Press, 2004)

 

שיעור 3

אוצרות במבט גלובלי

Carolee Thea, On Curating I and II: Interviews with International Curators (D.A.P./Distributed Art Publishers, 2010 and 2016) (selections)

Hans Ulrich Orbist, A Brief History of Curating (JRP/Ringier, 2008) (selections)

 

שיעור 4

מקרה בוחן: הביאנלה בונציה: עבר והווה (מיועד לשנת הלימודים תשע"ט)

Lawrence Alloway, The Venice Biennale 1895-1968: from Salon to Goldfish (Faber and Faber, 1969)

מבחר של טקסטים קטלוגיים של אוצרים מהתערוכות בעשור האחרון  

 

ביקור בביאנלה למשך 2-3 ימים

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת