חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  צילום קולוניאלי ופוסט-קולוניאלי: צילום באסיה, צילום מאסיה
  Colonial and PostColonial Photography: Photography and Asia                                          
0821-6070-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1400-1600001קיקואיןשיעור ד"ר זהר אילת
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

שעור זה יבחן במבט ביקורתי את ההיסטוריה והתאוריות של צילום באסיה (למעט יפאן, שהיא מקרה בפני עצמו), תוך דגש ובחינה של יחסים טרנס-תרבותיים הכרוכים בתהליכים של כניסת שפת הצילום לאסיה במהלך המאה ה19, ועד מחצית המאה ה20. נבחן גם את הצילום בתקופת המלחמות הגדולות באסיה – מלחמת קוריאה ומלחמת ויאטנם. הנושאים אשר יידונו בקורס נוגעים בשאלות של ייצוג מקומי, ייצוג האחר, אקזוטיזציה של העבר, מודרניזציה, תרבות המערב והשפעתה בשאלות של ייצוג, יחסי כח קולוניאליים, עצמאות וגלובליזציה; יחסי כח בין מצלם/מצולם. במהלך הקורס נגע בעיקר בצילום המגיע מסין, קוריאה, ויאטנם, תאילנד, והודו. דגש מיוחד יושם על המפגש הבין- תרבותי: על התרגום של מושגי הצילום לשפות מקומיות; על האופן שבו אסיה נוסחה בדמיון הארופאי; אקספרימנטים והתנסויות בצילום במקומות שונים; השימוש בכלים "מדעיים" על מנת לנסח את דמותו של האחר האסייתי; צילום לוויה ומוות; צילום עכשווי באסיה; נתייחס לשאלות של המבט הצילומי – מתבונן/ מתבונן, מבט גברי וגוף נשי, שאלות של מגדר, צילום שנעשה בידי צלמים מקומיים, וצלמים זרים, ייצוגים של אסיה בצילום עכשווי, וצלמים אסייתים בני-ימינו החיים במערב, יחסים היברידיים בצילום עכשווי, ועוד.

בין החוקרים אשר עבודתם תלמד בקורס נמנים עלי בהדד, כריסטופר פיני, יי גו, וו חונג, אלן טאקאטה, יונג מינמון, רוזלינד מוריס, ואחרים.

 

 

Course description

The course will critically examine the history and theory of photography in Asia (Except Japan that is a separate case), while emphasizing and scrutinizing trans-cultural relations concerned with the entry of photographic language into the Asian Sphere during the latter half of the 19th c. to the mid-20th c. We shall examine photography during the great Asian Wars – The Korea and Vietnam Wars. Topics to be discussed concern questions local representation, the representation of the Other, exoticisation of the past, modernisation, Western culture and its influence on representational models, colonial power relations, independence and globalization, photographer/ photographed. During the course, we shall analyse photography from China, Korea, Vietnam, Thailand and India. Special attention will be paid to the cross-cultural encounter: the translation of photographic terminology into Asian languages; Ways in which Asia was portrayed in European imagination; Experimental photography in varying places; the use of "scientific" tools to articulate the image of the Asian Other; War imagery; Funerary imagery; Photographs created by local practitioners versus foreign ones; representations of Asia in Contemporary photography, and Asian photographers currently living in the West, hybrid relations in photography, and more.

 

We shall study the work of researchers such as Ali Behdad, Christopher Pinney, Gu Yi, Wu Hung, Ellen Takata, Young Min Moon, Rosalind Morris among other researchers.

 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6070-01 צילום קולוניאלי ופוסט-קולוניאלי: צילום באסיה, צילום מאסיה
Colonial and PostColonial Photography: Photography and Asia
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר זהר אילת

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

              צילום קולוניאלי ופוסט-קולניאלי:

             צילום באסיה, צילום מאסיה

 

Colonial and PostColonial Photography

Photography and Asia

 

Course number מספר קורס

 

0821-6070-01

 

 

ד"ר אילת זהר

שעור בחירה, סמסטר ב' תשע"ז

יום ד'  14:00-16:00

שעות קבלה של המרצה ומיקום: לפי תיאום טלפוני מראש

טלפון:

054-9208349

דוא"ל:

azohar@post.tau.ac.il

 

 

דרישות הקורס:

נוכחות בשיעורים, קריאת ספרות מחקר, עבודת בית

מרכיבי הציון הסופי:

עבודת בית (80%)

הצגת מאמר בכיתה (20%)

נושאי השיעורים (נתון לשינויים):

נושאי השיעורים הספציפיים ורשימת הקריאה הנלווית לכל שיעור יוכתבו בהתאם למהלך הדיון בכיתה.

 

 

שעור בחירה  (2 ש"ש)

תקציר

שעור זה יבחן במבט ביקורתי את ההיסטוריה והתאוריות של צילום באסיה (למעט יפאן, שהיא מקרה בפני עצמו), תוך דגש ובחינה של יחסים טרנס-תרבותיים הכרוכים בתהליכים של כניסת שפת הצילום לאסיה במהלך המאה ה19, ועד מחצית המאה ה20. נבחן גם את הצילום בתקופת המלחמות הגדולות באסיה – מלחמת קוריאה ומלחמת ויאטנם. הנושאים אשר יידונו בקורס נוגעים בשאלות של ייצוג מקומי, ייצוג האחר, אקזוטיזציה של העבר, מודרניזציה, תרבות המערב והשפעתה בשאלות של ייצוג, יחסי כח קולוניאליים, עצמאות וגלובליזציה; יחסי כח בין מצלם/מצולם. במהלך הקורס נגע בעיקר בצילום המגיע מסין, קוריאה, ויאטנם, תאילנד, והודו. דגש מיוחד יושם על המפגש הבין- תרבותי: על התרגום של מושגי הצילום לשפות מקומיות; על האופן שבו אסיה נוסחה בדמיון הארופאי; אקספרימנטים והתנסויות בצילום במקומות שונים; השימוש בכלים "מדעיים" על מנת לנסח את דמותו של האחר האסייתי; צילום לוויה ומוות; צילום עכשווי באסיה; נתייחס לשאלות של המבט הצילומי – מתבונן/ מתבונן, מבט גברי וגוף נשי, שאלות של מגדר, צילום שנעשה בידי צלמים מקומיים, וצלמים זרים, ייצוגים של אסיה בצילום עכשווי, וצלמים אסייתים בני-ימינו החיים במערב, יחסים היברידיים בצילום עכשווי, ועוד.

בין החוקרים אשר עבודתם תלמד בקורס נמנים עלי בהדד, כריסטופר פיני, יי גו, וו חונג, אלן טאקאטה, יונג מינמון, רוזלינד מוריס, ואחרים.

 

Abstract

The course will critically examine the history and theory of photography in Asia (Except Japan that is a separate case), while emphasizing and scrutinizing trans-cultural relations concerned with the entry of photographic language into the Asian Sphere during the latter half of the 19th c. to the mid-20th c. We shall examine photography during the great Asian Wars – The Korea and Vietnam Wars. Topics to be discussed concern questions local representation, the representation of the Other, exoticisation of the past, modernisation, Western culture and its influence on representational models, colonial power relations, independence and globalization, photographer/ photographed. During the course, we shall analyse photography from China, Korea, Vietnam, Thailand and India. Special attention will be paid to the cross-cultural encounter: the translation of photographic terminology into Asian languages; Ways in which Asia was portrayed in European imagination; Experimental photography in varying places; the use of "scientific" tools to articulate the image of the Asian Other; War imagery; Funerary imagery; Photographs created by local practitioners versus foreign ones; representations of Asia in Contemporary photography, and Asian photographers currently living in the West, hybrid relations in photography, and more.

We shall study the work of researchers such as Ali Behdad, Christopher Pinney, Gu Yi, Wu Hung, Ellen Takata, Young Min Moon, Rosalind Morris among other researchers.

 

 

 

 

 

 

שעור 1 -   קולוניאליזם וצילום: התבוננות, אי-נראות, ויחסי כח

קריאת חובה

אדוארד סעיד, 'הקדמה', אוריינטליזם (תל-אביב: עם עובד, 2000, מ1978):1-30.

 

Linda Nochlin, ‘The Imaginary Orient’, The Politics of Vision (New York: Harper and Row, 1989): 33-60.

שעור 2 -   קולוניאליזם ארופאי באסיה: הסטוריה קצרה של יחסי כח

הומי ק. בהאבהא, 'החומר הלבן: היבט פוליטי של לובן', תיאוריה וביקורת 20 (ירושלים: מכון ון ליר 2002, מ1998): 288-283

Homi K. Bhabha, The White Stuff, Artforum International 36.9 (1998), pp. 21-4.

Pinney, Christopher (2003). 'Notes from the Surface of the Image: Photography, Postcolonialism and Vernacular Modernism', in: in: Pinney, Christopher & Nicolas Peterson (eds.)(2003). Photography's Other Histories, Durham, NC: Duke University Press, 202-220.

 

Ryan, James R. (1997). 'Photographing the Native', Picturing Empire: Photography and the Visualization of the British Empire, Chicago: University of Chicago Press, 140-182.

 

Nishihara, Daisuke. "Said, Orientalism and Japan." Alif: Journal of Comparative Poetics 25(2005): 241-253.

שעור 3 - "סידור שמות": על תרגום המושג Photography  לסינית; קולוניאליזם וצילום: ג'ון תומסון וסין במבט קולוניאלי

קריאת חובה

Gu Yi (2013). 'What's in a name? Photography and the reinvention of visual truth in China, 1840-1911', The Art Bulletin 95(1): 120-138.

Allan Hockley (2010). 'John Thomson China – Part I', MIT Visualizing Cultures website http://ocw.mit.edu/ans7870/21f/21f.027/john_thomson_china_01/ct_essay01.html

קריאת רשות

 Wu Hung (2011). "Inventing a "Chinese" Portrait Style in Early Photography: The Case of Milton Miller," in: Jeffrey W. Cody and Frances Terpak (eds.). Brush and Shutter: Early Chinese Photography, Los Angeles: J. Paul Getty Museum.

 

שעור 4 -   פוסטקולוניאליזם, צילום והיברידיות: יצוגי האחר

קריאת חובה

 

Homi K. Bhabha (1984). 'Of Mimicry and Man: Of Mimicry and Man: The Ambivalence of Colonial Discourse,' October 28 Discipleship: A Special Issue on Psychoanalysis (Vol. 28, Spring 1984), 125-133.

 

Stevenson, Sara (2011). 'The Empire Looks Back: Subverting the Imperial Gaze', History of Photography 35(2):142-56.

 

 

 

 

 

שעור 5 – צילום וקולוניאליזם בריטי בהודו

קריאת חובה

 

John Tagg (2013). 'The Mute Testimony of the Picture: British Paper Photography and India', in: Ali Behdad and Luke Gartlan (eds). Photography’s Orientalism: New Essays on Colonial Representation, Los Angeles: Getty Institute.

 

Pinney, Christopher (1992). 'The Parallel Histories of Photography and Anthropology', in: Elizabeth Edwards (ed.) Anthropology & Photography 1860-1920, New Haven and London: Yale University Press, 74-91.

 

שעור 6 – האחר המדומיין: צילום אירופאי בטיבט

קריאת חובה

Kunimoto, Namiko (2011). 'Traveler-as-Lama Photography and the Fantasy of Transformation in Tibet', Trans Asia Photography Review, Volume 2, Issue 1: The Elu[va]sive Portrait: In Pursuit of Photographic Portraiture in East Asia and Beyond; Guest edited by Ayelet Zohar, Fall 2011

שעור 7 – קולוניאליזם תוך-אסייני: האימפריה היפאנית

מלחמת סין יפאן, קולוניאליזם יפאני באסיה, הוקאידו וייצוגי האחר; אוקינאווה – צבא אמריקאי ונשים; צילומי שרידים של קולוניאליזם יפאני – שיטאמיצ'י מוטויוקי;

 

Low, Morris (2003). 'The Japanese Colonial Eye: Science, Exploration and Empire' in: Pinney, Christopher & Nicolas Peterson (eds.)(2003). Photography's Other Histories, Durham, NC: Duke University Press, 100-18.

Oshita Tomokazu (2008). 'Tamoto Kenzo: His Life and Achievement', in: Tamoto Kenzo: Artist Photographer, Tokyo: Photographers' Gallery Press, 229-35.

Barclay, Paul D. "Peddeling Postcards and Selling Empire: Image-Making in Taiwan under Japanese Colonial Rule." Japanese Studies 30.1 (2010): 81-110

Tanaka, Stefan. Japan’s Orient: rendering pasts into history. Melbourne: Trans Pacific Press, 2002. פרק 2 עמ' 68-104

שעור 8 – קולוניאליזם תוך-אסייני: יצוגים של קוריאה תחת האימפריה היפאנית

 


Atkins, Taylor E. Primitive Selves: Koreana in the Japanese Colonial Gaze, 1910-1945. Berkeley: University of California Press, 2010.

Hyung, Il Pai. "Staging ‘Koreana’ for the Tourist Gaze: Imperialist Nostalgia and the Circulation of Picture Postcards." History of Photography 37.3(2013): 301-311.

 שעור 9 – מלחמת קוריאה: מבט אמריקאי ומבט מקומי

Jacques Rancière, "The Intolerable image", The Emancipated Spectator (London: Verso, 2009).

 

Judith Butler, Frames of War: When is Life Grievable? (London and New York: Verso, 2008)

 

Beck, Jee-sook (2012). 'The Logic of Pity in an Era of Armistice: Hein-Kuhn Oh and Area Park', Trans Asia Photography Review, Volume 3, Issue 1: The Aftereffects of War in Asia: Histories, Pictures and Anxieties; Guest Edited by Young Min Moon

 

John Rich, with Elizabeth Shim, Andrew Salmon, Robert Koehler (2010). Korean War in Color: A Correspondent’s Retrospective on a Forgotten War, Seoul: Seoul Selection.

(Viet) Kennedy, Liam (2011). ‘A Compassionate Vision’: Larry Burrow’s Vietnam War Photography,'Photography and Culture 4(2):179–94.

 

 

שעור 10 – קולוניאליזם צרפתי בויאטנם

Ðức Hiệp, Nguyễn (2014). 'Photography in Vietnam from the End of the Nineteenth Century to the Start of the Twentieth', (trans.) Ellen Takata, Trans Asia Photography ReviewVolume 4, Issue 2: Translations, Spring 2014

Hien, Nina (2010). 'Photo Resurrections: Before and Afterimages: An Ancestor Story', Trans Asia Photography Review, Volume 1, Issue 1, Fall 2010

 

שעור 11 – מלחמת ויאטנם: מבט אמריקאי ומבט מקומי, עבר והווה

Nancy K. Miller (2012). "The Girl in the Photograph: The Visual Legacies of War"; in: Geoffrey Batchen (ed.) Picturing Atrocities: Photography in Crisis, London: Reaktion, 147-154.

 

שעור 12 – צילום עכשווי מהודו ודר' מז' אסיה: נוכחות בסצנה הגלובלית

 

Vali, Murtaza (2011). Eluding Presence: Portraiture in Contemporary South Asian Photography', Trans Asia Photography Review, Volume 2, Issue 1: The Elu[va]sive Portrait: In Pursuit of Photographic Portraiture in East Asia and Beyond; Guest edited by Ayelet Zohar ,Fall 2011

 

Pushpamala N., Prasad, M. M., & Jakimowicz-Shah, M. (2004). Pushpamala N: Indian lady (Vol. 19). Bose Pacia Gallery, New York.)

An van. Dienderen (2010). 'Indirect Flow Through Passages: Trinh T. Minh-ha's Art Practice,' Afterall: A Journal of Art, Context and Enquiry (Issue 23 (Spring 2010): 90-97.

Ho Tzu Nyen (2007) 'The afterimage – traces of otherness in recent Singaporean cinema,' Inter-Asia Cultural Studies (Vol. 8, Issue 2): 310-326.

 

שעור 13 – צילום עכשווי מקוריאה, טאיוון וסין: נוכחות בסצנה הגלובלית

Hsieh Tehching, Ai Weiwei, Lin Yilin, Ma Liuming, Zhang Huan, Cai Guoqiang,

 

Young Min Moon, Report from the Underside: Dongducheon, Volume 3, Issue 1: The Aftereffects of War in Asia: Histories, Pictures and Anxieties; Trans Asia Photography ReviewGuest Edited by Young Min Moon, Fall 2012

 

Stojkovic, Jelena (2013). 'The City Vanishes: Urban Landscape in Staged Chinese Photography', History of Photography 37(3):360-9.

 

Wu Hung and Christopher Phillips (2004). Between Past and Future: New Photography and Video from China, Chicago, IL: Chicago University Press.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת