חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  פסיכה וסומא: "הגוף הפוליטי" בעולם הקלאסי ובאמנות ישראלית עכשווית - שיח השוואתי
  Psyche and Soma: "The Body Politic" in the Classical World and in Israeli Contem                     
0821-6060-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1800-2000213מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר שדה סביליה נאוה גרציאלה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

חקר ההתקבלות הקלאסית (Classical Reception Studies) הינו תחום מחקר הנובע מחקר הקלאסיקה. לתחום מחקר זה מוקדשים כתבי עת וספרים רבים המעמידים במרכזם את המחקר ההשוואתי.

 

הגוף האנושי נתפס בעולם העתיק עוד בתקופות הקדומות ביותר (מאות 9-8 לפנה"ס) כמטאפורה וכמיקרו קוסמוס לגוף הפוליטי הציבורי, והדבר ילך ויתעצם בתקופה הארכאית והקלאסית. מאפיין זה משיק באורח מעניין לתפיסת הגוף באמנות הישראלית העכשווית, אשר נושאת, באופן כללי, מסרים פוליטיים וחברתיים. לצד השיח אודות תפיסת הגוף קיימות נקודות השקה נוספות בין אמנות העולם הקלאסי לאמנות הישראלית. קורס זה מציע דיון השוואתי בינתחומי תוך שימוש בידע אודות תפיסת הגוף בעולם הקלאסי באופן מתודולוגי על מנת ללמוד את המסרים העולים מיצירות עכשוויות. במהלך  הקורס ידונו ערכים כגון: פסיכה, סומא, תפיסת "היפה והטוב", "מוות יפה", מימזיס, הדוניזם, קתרזיס, אפותיאוזיס, ו"הנשגב". כבסיס לדיון ינותחו דימויי גוף מהעולם הקלאסי, כאשר הערכים הקלאסיים ייבחנו בעבודותיהם של אמנים בעלי זיקה קלאסית, ואמנים העוסקים בגוף ביצירתם בטכניקות שונות – פיסול, ציור, מיצב ומיצג, כגון: יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו, אניסה אשקר, אסד עזי, עדי נס, סשה סרבר ואחרים. במהלך הקורס ייעשה שימוש בספרות מחקרית ומקורות ראשוניים עתיקים, כגון אפלטון, אריסטו, פלוטינוס ואחרים, ובספרות מחקרית אודות האמנות הישראלית העכשווית.

 

Course description

The use of Classical texts, ideas, images and cultural material in contemporary contexts as a study field has developed over the last twenty years and become categorized as Classical Reception Studies. The human body was perceived in Antiquity as a metaphor and microcosm of the political establishment. This concept increased during the Archaic and Classical periods, and was expressed in images of the body in sculpture and vase painting. Interestingly, certain Israeli contemporary art reveals similar features, as a critical and socio-political art. This course offers a comparative interdisciplinary discussion, employing a methodology relating to sources from Antiquity. The course will discuss concepts such as: Psyche, Soma, Kalokagathia, Kalos Thanatos, Mimesis, Eros, Hedonism, Metamorphosis, Catharsis, Apotheosis and the Sublime. The Classical concepts will be examined in Classical images and comparatively in the work of Israeli contemporary artists with a Classical affiliation, as well as in works by artists who have engaged with body images in various techniques (sculpture, painting, installation and performance), such as: Yigal Tumarkin, Sigalit Landau, Anisa Ashkar, Asad Azi, Adi Ness, Sasha Serber, and others. The course will refer to research literature on Classical art as well as Israeli art, and to ancient sources such as Plato, Aristotle, Plotinus, and others.

 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6060-01 פסיכה וסומא: "הגוף הפוליטי" בעולם הקלאסי ובאמנות ישראלית עכשווית - שיח השוואתי
Psyche and Soma: "The Body Politic" in the Classical World and in Israeli Contem
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר שדה סביליה נאוה גרציאלה

666סילבוס מפורט/דף מידע

פסיכה וסומא: "הגוף הפוליטי" בעולם הקלאסי ובאמנות ישראלית עכשווית – שיח השוואתי

Psyche and Soma: “The Body Politic” in the Classical World and in Israeli Contemporary Art

 

                        ד"ר נאוה סביליה שדה

 

הפקולטה לאמנויות, החוג לתולדות האמנות

שם הקורס: פסיכה וסומא: "הגוף הפוליטי" בעולם הקלאסי ובאמנות ישראלית עכשווית – שיח השוואתי

שנה"ל  תשע"ז, 2 ש"ס, סמסטר ב', יום ד' 18.00-20.00

ד"ר נאוה סביליה שדה, sadehnav@post.tau.ac.il

שעת קבלה: יום ד', 17.00

 

תאור הקורס:

חקר ההתקבלות הקלאסית (Classical Reception Studies) הינו תחום מחקר הנובע מחקר הקלאסיקה. לתחום מחקר זה מוקדשים כתבי עת וספרים רבים המעמידים במרכזם את המחקר ההשוואתי.

הגוף האנושי נתפס בעולם העתיק עוד בתקופות הקדומות ביותר (מאות 9-8 לפנה"ס) כמטאפורה וכמיקרו קוסמוס לגוף הפוליטי הציבורי, והדבר ילך ויתעצם בתקופה הארכאית והקלאסית. מאפיין זה משיק באורח מעניין לתפיסת הגוף באמנות הישראלית העכשווית, אשר נושאת, באופן כללי, מסרים פוליטיים וחברתיים. לצד השיח אודות תפיסת הגוף קיימות נקודות השקה נוספות בין אמנות העולם הקלאסי לאמנות הישראלית. קורס זה מציע דיון השוואתי בינתחומי תוך שימוש בידע אודות תפיסת הגוף בעולם הקלאסי באופן מתודולוגי על מנת ללמוד את המסרים העולים מיצירות עכשוויות. במהלך  הקורס ידונו ערכים כגון: פסיכה, סומא, תפיסת "היפה והטוב", "מוות יפה", מימזיס, הדוניזם, קתרזיס, אפותיאוזיס, ו"הנשגב". כבסיס לדיון ינותחו דימויי גוף מהעולם הקלאסי, כאשר הערכים הקלאסיים ייבחנו בעבודותיהם של אמנים בעלי זיקה קלאסית, ואמנים העוסקים בגוף ביצירתם בטכניקות שונות – פיסול, ציור, מיצב ומיצג, כגון: יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו, אניסה אשקר, אסד עזי, עדי נס, סשה סרבר ואחרים. במהלך הקורס ייעשה שימוש בספרות מחקרית ומקורות ראשוניים עתיקים, כגון אפלטון, אריסטו, פלוטינוס ואחרים, ובספרות מחקרית אודות האמנות הישראלית העכשווית.

 

The use of Classical texts, ideas, images and cultural material in contemporary contexts as a study field has developed over the last twenty years and become categorized as Classical Reception Studies. The human body was perceived in Antiquity as a metaphor and microcosm of the political establishment. This concept increased during the Archaic and Classical periods, and was expressed in images of the body in sculpture and vase painting. Interestingly, certain Israeli contemporary art reveals similar features, as a critical and socio-political art. This course offers a comparative interdisciplinary discussion, employing a methodology relating to sources from Antiquity. The course will discuss concepts such as: Psyche, Soma, Kalokagathia, Kalos Thanatos, Mimesis, Eros, Hedonism, Metamorphosis, Catharsis, Apotheosis and the Sublime. The Classical concepts will be examined in Classical images and comparatively in the work of Israeli contemporary artists with a Classical affiliation, as well as in works by artists who have engaged with body images in various techniques (sculpture, painting, installation and performance), such as: Yigal Tumarkin, Sigalit Landau, Anisa Ashkar, Asad Azi, Adi Ness, Sasha Serber, and others. The course will refer to research literature on Classical art as well as Israeli art, and to ancient sources such as Plato, Aristotle, Plotinus, and others.

 

דרישות הקורס:

נוכחות חובה בכל השיעורים; קריאת ביבליוגרפיית החובה; עמידה בבחינת סוף סמסטר.

 

מרכיבי הציון הסופי: 100% בחינה מסכמת.

 

נושאי השיעורים וביבליוגרפיה:

קריאת החובה מסומנת בהדגש.

במהלך הקורס תיתכן מסירה של מקורות ביבליוגרפיים נוספים.

 

שיעור 1:

Idea - אידיאה: עקרון האידיאה האפלטוני כתפיסת יסוד וביטוייו בדימויי גוף במאות 8-6 לפנה"ס.

דיון בשאלת תפיסת גוף גברית אידאית באמנות ישראלית עכשווית.

 

Jerome Pollitt, "Early Classical Greek Art in a Platonic Universe", Greek Art Archaic into Classical - A Symposium held at the University of Cincinnati April 2-3, 1982, Boulter C.G. (Ed.), (Leiden: E.J. Brill, 1985), 96-111.

 

שיעור -42:

1.      kalokagathiaערכי "הטוב והיפה" במחשבה היוונית כתפיסת יסוד בתיאור הגוף הגברי וביטוייה באמנות הארכאית: משמעות העירום, עקרון הפאלוצנטריזם.

2.      ערכי "הטוב והיפה" באמנות הקלאסית של המאה ה- 5 לפנה"ס.

3.      שאלת "היפה והטוב" באמנות ישראלית עכשווית – פאלוצנטריזם?.

James Arieti, “Nudity in Greek Athletics”, The Classical World, 69, 1975, 431-436.

Larisa Bonfante, "Nudity as a Costume in Classical Art”, American Journal of Archeology 93, 1989, 543-70.

Christopher H. Hallet, The Roman Nude:Heroic Portrait Statuary 200BC AD 300, Oxford: University Press, 2005, 5-19.

John Hurwit, J., The Art and Culture of Early Greece 1100 - 480 B.C. , Ithaca, N.Y.: Cornell University Press, 1987.

Andrew Stewart, Greek Sculpture: An Exploration, New Haven: Yale University Press, 1990, 105-106, 108-110.

Andrew Stewart, Art, Desire and the Body in Ancient Greece, Cambridge: University Press, 1997, 7-12, 24-34, 63-71,

Donlan, Walter, “The Origins of Kalos Kagathos.” American Journal of Philology, 94, 1973, 365-74.

John Winkler, “Phallos Politikos: Representing the Body Politic in Athens”, Differences: A journal of Feminist Cultural Studies, 2.1, 1990, 29-45.        

 

סיגל ברקאי, חריטות ושריטות: דמות החייל בדפוסים משתנים, קטלוג תערוכה, מוזיאון פתח תקווה לאמנות, 2008, עמ' 11-27.

אסתר דותן (עורכת), עדי נס: תצלומים חדשים (קטלוג תערוכה), תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות, 2001.

שגיא רפאל, "זין בעין: עירום גברי באמנות ישראלית עכשווית", ז-ב-ע (קטלוג תערוכה), תל-אביב: גל און מקום לאמנות, 2009.

 

שיעורים 5-6:

1.      Kalos Thanatos - "מוות יפה": תפיסת מות הלוחם באמנות ובספרות הארכאית והקלאסית.

2.      האם ניתן לדבר על "מוות יפה" באמנות הישראלית? ביקורת ומחאה בתיאורי לוחמים באמנות הישראלית; בזות ופירוק הגוף.

 

Vermeule, Emily, Aspects of Death in Early Greek Art and Poetry, Berkeley: University of California Press, 1979.

Vernant, Jean-Pierre, Mortals and Immortals: Collected Essays. Eds. Jean-Pierre Vernant and Froma I. Zeitlin, Trans. Andrew Szegedy-Maszak and Deborah Lyons, Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1991, 81-88.

נאוה סביליה שדה, " מוות יפה: דימויי 'יפי הבלורית והתואר' בין אתונה הקלאסית לישראל של שנות האלפיים", מותר – כתב העת של הפקולטה לאמנויות אוניברסיטת תל-אביב, 18, 2012, 79-88.

 

שיעורים 7-8:

Psyche ו- Soma – תפיסת הגוף ביצירתה של סיגלית לנדאו; הגוף כמטאפורה פוליטית בעבודות פיסול, מיצב ווידאו.

Sevilla Sadeh, N., “The Arena of Thanatos: Psuché, Soma and Sigalit Landau’s Body Representation – a Comparative Study”, Journal of Aesthetics & Culture, Vol. 7, 2015.   http://dx.doi.org/10.3402/jac.v7.27640

Josephine Crawley Quinn, “Herms, Kouroi and the Political Anatomy of Athens”, Greece and Rome, 54, 2007, 82-99.

 

שיעור 9:

1.      "הגוף האחר": העולם הדיוניסי ודימויים של אחרות בציור הכדים ובפיסול הארכאי והקלאסי.

2.      דימויים דיוניסיים באמנות הישראלית כמטאפורה לאחרוֻֻֻֻּת.

Sevilla Sadeh, N., “Bacchanalia, Dionysian Aspects as Symbols of Otherness in the Artwork of the Painter Asad Azi”, Journal of Arts and Humanities, 2013, Vol. 2 N. 7.  http://www.theartsjournal.org/index.php/site

Hedreen G, “Silens, Nymphs and Maenads”, In The Journal of Hellenic Studies, 1994, 114, 47-69.

Lissarague F., The Sexual Life of Satyrs. In Before Sexuality: the Construction of Erotic Experience in the Ancient Greek World. Edited by Halperin DM, Winkler JJ, Zeitlin FI, Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1990,  53–81. 

 

שיעורים 10-11:

1.      האריג של פנלופה: טקסטיל כמטאפורה לנשיות באמנות הארכאית והקלאסית.

2.      טקסטיל ונשיות באמנות ישראלית עכשווית.

 

אירנה גורדון, "כחוט השני: הטקסטילן כחומר וכהתרחשות", ארוגים בתודעה: טקסטיל עכשווי בישראל, קטלוג תערוכה, מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, 2014, 9-22.

נאוה סביליה שדה, "אריגים שזורים באשליות: היבטים מגדריים ו'הנשגב' בדימויי נצחון נשיים באתונה הקלאסית",  הפרוטוקולים: היסטוריה ותיאוריה, כתב העת של בצלאל, גליון 10, 2008. http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1220527665/1220540144

Sevilla Sadeh, N., “Textiles and Contexts: Reflections on Classical Aesthetics and Mythological Metaphors in Yiqing Yin’s Installation “In–Between”, Venice Biennale 2013”, The International Journal of Arts Theory and History, 2015, Volume 10, Issue 4, 2015, 1-12. http://ijath.cgpublisher.com/product/pub.231/prod.91

 

 

שיעורים 12-14:

1.      עירום ופגיעות בדימויי נשים בעולם הארכאי והקלאסי.

2.      גוף האישה כהפקר: חטיפות ואונס במיתוס ובאמנות הארכאית והקלאסית.

3.      עירום ופגיעות בדימויי נשים כמחאה וביטוי מגדרי ופוליטי באמנות הישראלית; הגוף כזירה פוליטית.

4.      אפרודיטה וגלגוליה באמנות ישראלית עכשווית.

5.      מיתוס החטיפה הקלאסי והקשריו הפוליטיים בתפיסת הגוף באמנות ישראלית עכשווית.

 

דויד שפרבר, "הבזות: נידה, טומאה וטוהרה באמנות יהודית פמיניסטית", הפרוטוקולים: היסטוריה ותיאוריה, כתב העת של בצלאל, גליון 22, 2011.

http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1315639275/1315640429

Ada Cohen, “Portrayals of Abduction in Greek Art: Rape or Metaphor?” In Natalie Boymel Kampen (Ed.), Sexuality in Ancient Art , Cambridge: University Press 1996, 117-135.

Andrew Stewart, “Rape?” In Ellen D. Reeder (Ed.), Pandora: Women in Classical Greece, Baltimore, Md: Trustees of the Walters Art Gallery in association with Princeton University Press, Princeton, N. J., 1995, 74-90.

Sevilla Sadeh, N. , “A Sublime Vision: Classical Concepts of Sublimation in Classical and Hellenistic Sculptural Goddess Images and Their Manifestation in Artworks by Two Contemporary Israeli Artists – Lea Avital and Ayala Serfaty”, Consciousness, Literature and the Arts, 2014, Vol. 15, n. 1, April.

Sevilla Sadeh, N., “Divine Love: The Reception of Leda and the Swan Myth in Works by Jewish and Arab Israeli Artists - Contexts and Meanings”, Journal of Arts and Humanities,  2014, Vol. 3, n. 8, September.

http://www.theartsjournal.org/index.php/site/article/view/512/299

 

 

ביבליוגרפיה

 

אמנות קלאסית:

 

נאוה סביליה שדה, "אריגים שזורים באשליות: היבטים מגדריים ו'הנשגב' בדימויי נצחון נשיים באתונה הקלאסית.", הפרוטוקולים: היסטוריה ותיאוריה, כתב העת של בצלאל, 10 2008. http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1220527665/1220540144

 

נאוה סביליה שדה, "מפגשים מיתולוגיים", זמנים 100, 2007, 18-27.

 

James Arieti, “Nudity in Greek Athletics”, The Classical World , 69, 1975, 431-436. press

Larisa Bonfante, Nudity as a Costume in Classical Art. American Journal of Archeology , 93, 1989, 543-70.

Ada Cohen, “Portrayals of Abduction in Greek Art: Rape or Metaphor?” In Natalie Boymel Kampen (Ed.), Sexuality in Ancient Art ,Cambridge: (University Press?? Place of publication and publisher, 1996), 117-135.

Lin Foxhall, Studying Gender in Classical Antiquity, Cambridge, 2013.

Eva Keuls, The Reign of the Phallus - Sexual Politics in Ancient Athens, Berkeley: University of California Press, 1986, 65-75.

Christopher H. Hallet, The Roman Nude:Heroic Portrait Statuary 200BC AD 300, Oxford: University Press, 2005.

John Hurwit, J., The Art and Culture of Early Greece 1100 - 480 B.C. , Ithaca, N.Y.: Cornell University Press, 1987.

Jerome Pollitt, Art and experience in classical Greece, Cambridge: University Press, 1972.

Jerome Pollitt, "Early Classical Greek Art in a Platonic Universe", Greek Art Archaic into Classical - A Symposium held at the University of Cincinnati April 2-3, 1982, Boulter C.G. (Ed.), Leiden: E.J. Brill, 1985, 96-111.

Josephine Crawley Quinn, “Herms, Kouroi and the Political Anatomy of Athens”, Greece and Rome, 54, 2007, 82-99. ?? Place of publication and publisher

Andrew Stewart, Greek Sculpture: An Exploration, New Haven: Yale University Press, 1990, 105-106, 108-110.

Andrew Stewart, Art, Desire and the Body in Ancient Greece, Cambridge:?? University Press, 1997, 7-12, 24-34, 63-71,

Andrew Stewart, “Rape?” In Ellen D. Reeder (Ed.), Pandora: Women in Classical Greece, Baltimore, Md: Trustees of the Walters Art Gallery in association with Princeton University Press, Princeton, N. J., 1995, 74-90.

Vermeule, Emily, Aspects of Death in Early Greek Art and Poetry, (Berkeley: University of California Press, 1979).

Vernant, Jean-Pierre, Mortals and Immortals: Collected Essays. Eds. Jean-Pierre Vernant and Froma I. Zeitlin, Trans. Andrew Szegedy-Maszak and Deborah Lyons, Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1991.

Donlan, Walter, “The Origins of Kalos Kagathos.” American Journal of Philology, 94, 1973, 365-74.

John Winkler, “Phallos Politikos: Representing the Body Politic in Athens”, Differences: A journal of Feminist Cultural Studies, 2.1, 1990, 29-45.        

 

 

אמנות ישראלית ועכשווית:

 

נעמי אביב, "צומוד: על אניסה אשקר והתערוכה 'זיפת' שהוצגה בגלריה נלי אמן ב- 2010", אניסה אשקר – זיפת (קטלוג), תל אביב, 2012.

אירנה גורדון, "כחוט השני: הטקסטילן כחומר וכהתרחשות", ארוגים בתודעה: טקסטיל עכשווי בישראל, קטלוג תערוכה, מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, 2014, עמ' 9-22.

אסתר דותן (עורכת), עדי נס: תצלומים חדשים (קטלוג תערוכה), תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות, 2001.

דינה יקרסון, ארטיפקט – יונתן אפק ומידד אליהו (קטלוג תערוכה), ירושלים: סדנאות האמנים, 2013.

חגי כנען, "המטא-אופטיקה של יהושע בורקובסקי, או ציר הציור הוא ציר הציור הוא", ירוק ורונזה – יהושע בורקובסקי: ציורים, 1987 – 1912 (קטלוג תערוכה), ירושלים, 2013.

אמיתי מנדלסון, "תחיית היפה: אמנים ישראלים עכשוויים עוסקים ביופי", פרוטוקולים: היסטוריה ותיאוריה, כתב העת של בצלאל, 3, 2006.

נאוה סביליה שדה, " מוות יפה: דימויי 'יפי הבלורית והתואר' בין אתונה הקלאסית לישראל של שנות האלפיים", מותר – כתב העת של הפקולטה לאמנויות אוניברסיטת תל-אביב, 18, 2012, 79-88.

מרדכי עומר, אמנות ישראלית בת-זמננו: מקורות וזיקות, הוצאה תל אביב, 2006.

מרדכי עומר, יוסף קריספל (קטלוג תערוכה), תל אביב: מוזיאון תל-אביב לאמנות, 2009.

גדעון עפרת, בהקשר מקומי, הוצאה תל-אביב, 2004.

גדעון עפרת, ביקורי אמנות: פרקים על אמנים ישראלים. הוצאה? ירושלים, 2005.

גדעון עפרת, אמנות מינורית: אמנות בישראל בשחר שנות האלפיים, הוצאה? ירושלים, 2010.

שגיא רפאל, "זין בעין: עירום גברי באמנות ישראלית עכשווית", ז-ב-ע, קטלוג תערוכה, תל-אביב: גל און מקום לאמנות, 2009.

שרית שפירא, זה לא צבר, זה גרניום, רפי לביא: עבודות מ- 1950 עד 2003, קטלוג תערוכה. ירושלים: מוזיאון ישראל, 2003.

 

Bhabha H, 1984. Of Mimicry and Man: The Ambivalence of Colonial Discourse. October, 28, 125-133.

Kristeva, Julia, Powers of Horror: an Essay on Abjection, Translated by Leon S. Roudiez, New York, publisher?1982.

Ofrat, Gideon, "At Roof Top Height", In The Country, 25- 35, Jerusalem, publisher?2003.

Ofrat, Gideon, L’autre Derrida. Tel Aviv, publisher? 2008.

Sally O’Reilly, The Body in Contemporary Art, London, publisher?2009.

Leider, Philip, “Israel’s Guernica.” In The Country, 36-40, Jerusalem, publisher? 2003.

Ronen, Ruth, “The Body Decomposed, Moving as One.” In Sigalit Landau. Edited by Gabriele Horn, Ruth Ronen, 223-242 Ostfildern, publisher?2008.

Wizgan, Ilan, “The Freeazing and Melting Point”, In Sigalit Landau: One Man’s Floor is Another Man’s Feelings, Paris, publisher?2011.

 

חקר ההתקבלות:

סביליה שדה, נ., "דיוניסוס בסנטר – שלוש תערוכות בהשראה קלאסית, תל-אביב, מרץ – יוני 2013", טרמינל – כתב עת לאמנות עכשווית, גליון 50, 26-30, 2013.

Hardwick, Lorna, Reception Studies, Oxford: Published for the Classical Association [by] Oxford, 2003. Publisher?

Hardwick, Lorna, and Christopher Stray, eds. A Companion to Classical Receptions, Malden, Ma. : Blackwell, 2008.

Martindale, Charles, and Richard F. Thomas. Classics and the Uses of Reception, Malden, MA; Oxford : Blackwell Pub., 2006.

Neville Morley, Antiquity and Modernity, Chichester, U.K.; Malden, MA, publisher? 2009, 141.

Sevilla Sadeh, N., “Textiles and Contexts: Reflections on Classical Aesthetics and Mythological Metaphors in Yiqing Yin’s Installation “In–Between”, Venice Biennale 2013”, The International Journal of Arts Theory and History, 2015, Volume 10, Issue 4, 2015, 1-12. http://ijath.cgpublisher.com/product/pub.231/prod.91

Sevilla Sadeh, N. , “A Sublime Vision: Classical Concepts of Sublimation in Classical and Hellenistic Sculptural Goddess Images and Their Manifestation in Artworks by Two Contemporary Israeli Artists – Lea Avital and Ayala Serfaty”, Consciousness, Literature and the Arts, 2014, Vol. 15, n. 1, April. http://blackboard.lincoln.ac.uk/bbcswebdav/users/dmeyerdinkgrafe/current/sadeh.html

Sevilla Sadeh, N., “Bacchanalia, Dionysian Aspects as symbols of Otherness in the Artwork of the Painter Asad Azi”, Journal of Arts and Humanities, 2013, Vol. 2 N. 7.  http://www.theartsjournal.org/index.php/site

Sevilla Sadeh, N., “The Arena of Thanatos:  Psuché, Soma and Sigalit Landau’s Body Representation – a Comparative Study”, Journal of Aesthetics & Culture, Vol. 7, 2015.   http://dx.doi.org/10.3402/jac.v7.27640

Sevilla Sadeh, N., “Dionysian Inspiration: The Contribution of Classical Reception Studies Methodology to the Interpretation of Current Curatorial Concepts”, The International Journal of Art and Art History, 3 (1), June, 2015, pp. 19-61.

http://ijaahnet.com/vol-3-no-1-june-2015-ijaah

Sevilla Sadeh, N., “Divine Love: The Reception of Leda and the Swan Myth in Works by Jewish and Arab Israeli Artists - Contexts and Meanings”, Journal of Arts and Humanities,  2014, Vol. 3, n. 8, September.

http://www.theartsjournal.org/index.php/site/article/view/512/299

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת