| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
פיסול בריטי במאה ה-20
20th Century British Sculpture |
0821-6055-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לתולדות האמנות | |||||||||||||||||||||||||
|
הפיסול הבריטי במאה ה-20 נתפס כפיסול שתרם לשינויים העמוקים שעבר ענף זה של האמנות. קורס זה יתמקד במעבר מסגנונות פיגורטיביים למופשט (כולל קונסטרוקציות), בשינוי מתפיסת מהות האובייקט הפיסולי כייחודי, לשימוש ב 'רדי מייד', להנעה קינטית, לפיסול-מקום-מרחב, ולמיצב. שינויים אלה הובילו להרחבת ההגדרה של 'פיסול' כמושג. בשיעור נתייחס לקונטקסט ההיסטורי-טכנולוגי בבריטניה ובקונטקסט הבינלאומי, חברתי ואסתטי של הנושא, כולל התייחסות לטקסטים ביקורתיים שנכתבו על ידי פסלים ותיאורטיקנים.
British sculpture in the 20th century has produced groundbreaking individual artists and groups who have participated in the 20th century redefinition of 'sculpture'. In this course we will study 20th century British sculpture within historical, social and aesthetic contexts.
פיסול בריטי במאה ה-20
20th Century British Sculpture
0821-6055
סמסטר ב' תשע"ז
שיעור
2 ש"ס
ד"ר רבקה שוסטרמן
טלפון: 03-5443625 דואר אלקטרוני rivkashu@post.tau.ac.il :
שעת קבלה: לפי תיאום מראש במייל או בשיעור.
הפיסול הבריטי במאה ה-20 נתפס כפיסול שתרם לשינויים העמוקים שעבר ענף זה של האמנות. קורס זה יתמקד במעבר מסגנונות פיגורטיביים למופשט (כולל קונסטרוקציות), בשינוי מתפיסת מהות האובייקט הפיסולי כייחודי, לשימוש ב 'רדי מייד', להנעה קינטית, לפיסול-מקום-מרחב, ולמיצב. שינויים אלה הובילו להרחבת ההגדרה של 'פיסול' כמושג. בשיעור נתייחס לקונטקסט ההיסטורי-טכנולוגי בבריטניה ובקונטקסט הבינלאומי, חברתי ואסתטי של הנושא, כולל התייחסות לטקסטים ביקורתיים שנכתבו על ידי פסלים ותיאורטיקנים.
British sculpture in the 20th century has produced groundbreaking individual artists and groups who have participated in the 20th century redefinition of 'sculpture'. In this course we will study 20th century British sculpture within historical, social and aesthetic contexts.
דרישות הקורס: נוכחות על פי תקנון החוג, השתתפות פעילה, קריאת חובה של ההפניות ברשימת השיעורים והפניות נוספות שינתנו במהלך הסמסטר.
ציון סופי: 100% בחינה בסוף הקורס.
נושאים: (נתון לשינויים)
1. מבוא
2-3. ראשית המאה העשרים: פיסול פיגורטיבי וראשית ההפשטה
אלפרד גילברט ,יעקב אפשטיין
Steyn, Juliet ,"Jacob Epstein ‘the Artist who desires to épater," Third Text, Nov. 2005, Vol. 19, Issue 6, pp. 661-676.
http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=5d394990-e455-421b-9532-4ecedf745c00%40sessionmgr4001&vid=1&hid=4206
4-5 . בין מלחמות העולם: פסול בריטי וקונטקסט בינלאומי
תערוכת ה"מופשט והקונקרטי"
הנרי מור, ברברה הפוורט' בן ניקולסון
http://www.tate.org.uk/research/publications/tate-papers/15/scale-in-sculpture-the-sixties-and-henry-moore
6 . 'הגיאומטריה של החרדה'
לין צ'דוויק, רג' בטלר, קנת' ארמיטאז', מייקל איירטון
7-8. שנות ה-60 : 'הדור החדש'
http://cas.uchicago.edu/workshops/wittgenstein/files/2007/10/A-Matter-of-Meaning-It.pdf
אדוארדו פאולוצי, וויליאם טאקר, אנתוני קארו
9-10 . אמנות מושגית
סביבה,מיצבים, מיצגים
ריצ'רד לונג
http://www.richardlong.org/
11-12. שנות ה-80 'פסול בריטי חדש'.
טוני קרג, אנטוני גרומלי, אניש קאפור, ביל וודרו
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1179/sic.2004.49.s2.007
YBA-'אמנים בריטים צעירים'
Humphreys, Richard, Tate Britain Companion to British Art, London, Tate, 2001, PP.239-247.
13. פיסול סביבה וזמן: אנדי גולדזורדי
'האסתטיקה של היחסים' ופיסול
'http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1126095346/1126774750
ביבליוגרפיה כללית:
Adamson, G., Pavitt, J. (curators), Postmodernism: Style and Subversion,1970-1990 (ex. Cat.), London: Victoria and Albert Museum, 2012.
Blazwick, Iwona & Simon Wilson (Editors), Tate Modern: The Handbook, London, 2000, PP.96-106.
British Contemporary Art 1910-1990, Eighty Years of Collecting by The Contemporary Art Society, London, 1991 (Various authors).
Harrison, Charles, English Art and Modernism, New Haven and London, 1994.
Harrison and Wood (editors), Art in Theory 1900-2000, Oxford, 2001.
Hopkins David, After Modern Art :1945-2000, Oxford, 2000.
Horrocks, Chris (ed.), Cultures of Colour, Oxford, New York, 2012.
Humphreys, Richard, Tate Britain Companion to British Art, London, Tate, 2001.
Madoff, Steven Henry (editor), Pop Art: A Critical History, Berkeley,1997.
McCarthy, David, Pop Art, Tate Gallery, London, 2000.
Spalding ,Frances, British Art Since1900, London, 1996.
Stallabrass Julian, Internet Art: The Online Clash of Culture and Commerce, Tate Gallery, London, 2003.
Sunil Manghani, Arthur Piper, Jon Simons(editors), Images, A reader, London, California, New Delhi, Singapore,2009 (2006).
Christopher, Tilley, Sue Hamilton and Barbara Bender "Art and the Re-Presentation of the Past," The Journal of the Royal Anthropological Institute
Vol. 6, No. 1 (Mar., 2000), pp. 35-62
http://www.jstor.org/stable/2660764?seq=1#page_scan_tab_contents
Wagner, Anne, Middleton, Mother Stone:The Vitality of Modern British
Sculpture, Yale University Press, New Haven, 2005.
Yinka Shonibare MBE: Fabric-Ation Yorkshire Sculpture Park, 2 March–1 September 2013