חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  פיסול בריטי במאה ה-20
  20th Century British Sculpture                                                                       
0821-6055-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'0800-1000211מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר שוסטרמן רבקה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הפיסול הבריטי במאה ה-20 נתפס כפיסול שתרם לשינויים העמוקים שעבר ענף זה של האמנות. קורס זה יתמקד במעבר מסגנונות פיגורטיביים למופשט (כולל קונסטרוקציות), בשינוי מתפיסת מהות האובייקט הפיסולי כייחודי, לשימוש ב 'רדי מייד', להנעה  קינטית, לפיסול-מקום-מרחב, ולמיצב. שינויים אלה הובילו להרחבת ההגדרה של 'פיסול' כמושג. בשיעור נתייחס לקונטקסט ההיסטורי-טכנולוגי בבריטניה ובקונטקסט הבינלאומי, חברתי  ואסתטי של הנושא, כולל התייחסות לטקסטים ביקורתיים שנכתבו על ידי פסלים ותיאורטיקנים.

 

Course description

British sculpture in the 20th century has produced groundbreaking individual artists and groups who have participated in the 20th century redefinition of 'sculpture'. In this course we will study 20th century British sculpture within historical, social and aesthetic contexts.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-6055-01 פיסול בריטי במאה ה-20
20th Century British Sculpture
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר שוסטרמן רבקה

666סילבוס מפורט/דף מידע

פיסול בריטי במאה ה-20

                                      20th Century British Sculpture

0821-6055

סמסטר ב' תשע"ז

שיעור

2  ש"ס

ד"ר רבקה שוסטרמן

טלפון: 03-5443625 דואר אלקטרוני rivkashu@post.tau.ac.il :

שעת קבלה: לפי תיאום מראש במייל או בשיעור.

 

הפיסול הבריטי במאה ה-20 נתפס כפיסול שתרם לשינויים העמוקים שעבר ענף זה של האמנות. קורס זה יתמקד במעבר מסגנונות פיגורטיביים למופשט (כולל קונסטרוקציות), בשינוי מתפיסת מהות האובייקט הפיסולי כייחודי, לשימוש ב 'רדי מייד', להנעה  קינטית, לפיסול-מקום-מרחב, ולמיצב. שינויים אלה הובילו להרחבת ההגדרה של 'פיסול' כמושג. בשיעור נתייחס לקונטקסט ההיסטורי-טכנולוגי בבריטניה ובקונטקסט הבינלאומי, חברתי  ואסתטי של הנושא, כולל התייחסות לטקסטים ביקורתיים שנכתבו על ידי פסלים ותיאורטיקנים.

British sculpture in the 20th century has produced groundbreaking individual artists and groups who have participated in the 20th century redefinition of 'sculpture'. In this course we will study 20th century British sculpture within historical, social and aesthetic contexts.

דרישות הקורס: נוכחות על פי תקנון החוג, השתתפות פעילה, קריאת חובה של ההפניות ברשימת השיעורים והפניות נוספות שינתנו במהלך הסמסטר.

ציון סופי: 100% בחינה בסוף הקורס.

 

 

נושאים: (נתון לשינויים)

1.       מבוא

 2-3.   ראשית המאה העשרים: פיסול פיגורטיבי וראשית ההפשטה

אלפרד גילברט ,יעקב אפשטיין

Steyn, Juliet ,"Jacob Epstein ‘the Artist who desires to épater," Third Text, Nov. 2005, Vol. 19, Issue 6, pp. 661-676.

 

http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=5d394990-e455-421b-9532-4ecedf745c00%40sessionmgr4001&vid=1&hid=4206

4-5 .   בין מלחמות העולם: פסול בריטי וקונטקסט בינלאומי

תערוכת ה"מופשט והקונקרטי"

הנרי מור, ברברה הפוורט' בן ניקולסון

http://www.tate.org.uk/research/publications/tate-papers/15/scale-in-sculpture-the-sixties-and-henry-moore

6 .      'הגיאומטריה של החרדה'

לין צ'דוויק, רג' בטלר, קנת' ארמיטאז', מייקל איירטון

7-8.    שנות ה-60 : 'הדור החדש'

http://cas.uchicago.edu/workshops/wittgenstein/files/2007/10/A-Matter-of-Meaning-It.pdf

אדוארדו פאולוצי, וויליאם טאקר, אנתוני קארו

9-10 . אמנות מושגית

סביבה,מיצבים, מיצגים

ריצ'רד לונג

http://www.richardlong.org/

11-12. שנות ה-80  'פסול בריטי חדש'.

טוני קרג, אנטוני גרומלי, אניש קאפור, ביל וודרו

http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1179/sic.2004.49.s2.007

YBA-'אמנים בריטים צעירים'

Humphreys, Richard, Tate Britain Companion to British Art, London, Tate, 2001, PP.239-247.

13.     פיסול סביבה וזמן: אנדי גולדזורדי

'האסתטיקה של היחסים' ופיסול

'http://bezalel.secured.co.il/zope/home/he/1126095346/1126774750

 

 

ביבליוגרפיה כללית:

Adamson, G., Pavitt, J. (curators), Postmodernism: Style and Subversion,1970-1990 (ex. Cat.), London: Victoria and Albert Museum, 2012.

Blazwick, Iwona & Simon Wilson (Editors), Tate Modern: The Handbook, London, 2000, PP.96-106.

 

British Contemporary Art 1910-1990, Eighty Years of Collecting by The   Contemporary Art Society, London, 1991 (Various authors).

Harrison, Charles, English Art and Modernism, New Haven and London, 1994.

                              

Harrison and Wood (editors), Art in Theory 1900-2000, Oxford, 2001.

Hopkins David, After Modern Art :1945-2000, Oxford, 2000.

Horrocks, Chris (ed.), Cultures of Colour, Oxford, New York, 2012.

http://books.google.co.il/books?id=a-YKz4Ei1DIC&pg=PA2&lpg=PA2&dq=cultures+of+colour&source=bl&ots=-ra_tRH3fX&sig=fG4Kaq0Hv4M8Gk0oR61lnZSQ2j8&hl=en&sa=X&ei=UL_JUcqpGsjWsgao84GQDg&ved=0CGUQ6AEwCTgK

Humphreys, Richard, Tate Britain Companion to British Art, London, Tate, 2001.

Madoff, Steven Henry (editor), Pop Art: A Critical History, Berkeley,1997.

McCarthy, David, Pop Art, Tate Gallery, London, 2000.

Spalding  ,Frances, British Art Since1900, London, 1996.

Stallabrass Julian, Internet Art: The Online Clash of Culture and Commerce, Tate Gallery, London, 2003.

Sunil Manghani, Arthur Piper, Jon Simons(editors), Images, A reader, London, California, New Delhi, Singapore,2009 (2006).

Christopher, Tilley, Sue Hamilton and Barbara Bender "Art and the Re-Presentation of the Past," The Journal of the Royal Anthropological Institute

Vol. 6, No. 1 (Mar., 2000), pp. 35-62

 

http://www.jstor.org/stable/2660764?seq=1#page_scan_tab_contents

 

Wagner, Anne, Middleton, Mother Stone:The Vitality of Modern British

Sculpture, Yale University Press, New Haven, 2005.

 

Yinka Shonibare MBE: Fabric-Ation Yorkshire Sculpture Park, 2 March–1 September 2013

 

מאמרים בנושא הפיסול הבריטי

Modern British Sculpture

. The Sculpture Journal

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת