חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  דימיון צילומי
  photographic imagination                                                                             
0821-5568-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1600-2000200מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר מימון ורד
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
בעוד רוב הדיונים המקובלים בתיאוריה של הצילום מתמקדים בסוגיות של "אמת," "אובייקטיביות" ו"תיעוד", בשנים האחרונות התפתחה ספרות מחקרית עשירה אשר מגדירה מחדש את יחסו של הצילום לידע באמצעות התמקדות במושגים ותפקידים של הדימיון בייצור, הפצה וצריכה של דימויים. סמינר זה יתמקד באספקטים הפרפורמטיביים של תצלומים, האופן שבו הם מעוררים תגובות והשקעות אמוציונאליות, מייצרים ציפיות והגדרות ביחס לקיים, ומכוננים ישויות בידיוניות. נתבונן בתצלומי רוחות, תצלומים מדעיים, תצלומי תיירות ועיתונות, תצלומים ברומאנים של וו.ג. זבאלד, תיעודים מצולמים של פרפורמנס ארט, ותצלומים של יצירות אמנות

שיעור 1

 

הקדמה

 

 

שיעור 2

 

ויליאם הנרי פוקס טלבוט והמקורות החסרים של הצילום

 

William Henry Fox Talbot, “Some Account of the Art of Photogenic Drawing, or, the process by which natural objects may be made to delineate themselves without the aid of the artist’s pencil,” in Photography in Print, ed. Vicki Goldberg, pp. 36-48

 

ורד מימון, ""מקורות תלושים: עפרון הטבע של ויליאם הנרי פוקס טלבוט", בתוך Reality Trauma  וההיגיון הפנימי של הצילום, עורך חיים לוסקי, עמ' 22-34

 

 

קריאה מומלצת

 

Vered Maimon, “On the Singularity of Early Photography: William Henry Fox Talbot’s Botanical Images,” Art History 34:5 (November 2011), pp. 958-977

 

שיעור 3

 

היסטוריציזם וגאולה

 

Siegfried Kracauer, “Photography,” Critical Inquiry 19:3 (Spring 1993), pp. 421-436

 

ולטר בנימין, היסטוריה קטנה של הצילום (בבל 2004)

 

ולטר בנימין, "על מושג ההיסטוריה", מבחר כתבים, כרך ב': הירהורים (קיבוץ מאוחד 1996)

 

 

שיעור 4

 

 של אבי ורבורג  Mnemosyneפרוייקט

 

Aby Warburg, Images from the Region of the Pueblo Indians of North America, pp. 1-55

 

Georges Didi-Huberman, “Dialektik des Monstrums: Aby Warburg and the symptom paradigm,” Art History 24:5 (November 2001), pp. 621-645

 

 

שיעור 5

 

רולאן בארת והחיפוש אחר האינדקס

 

רולאן בארת, מחשבות של הצילום (כתר 1988)

 

Margaret Olin, “Touching Photographs: Roland Barthes’s ‘Mistaken’ Identification,” Representations 80:1 (Fall 2002), pp. 99-118

 

 

שיעור 6

 

וו.ג זבאלד והזיכרון של הדימוי

 

וו.ג. זבאלד, המהגרים (כתר 2002), אוסטרליץ (כתר 2006)

 

Florence Feiereisen and Daniel Pope, “True Fictions and Fictional Truths: The Enigmatic Use of Images in The Emigrants,” in Searching for Sebald, ed. Lisa Patt (2007), pp. 162-187

 

Avi Kempinski, “Quel Roman! Sebald, Barthes, and the Pursuit of the Mother-Images,” in Searching for Sebald, pp. 456-471

 

 

שיעור 7

 

צילום רוחות

 

Tom Gunning, “Phantom Images and Modern Manifestations: Spirit Photography, Magic Theater, Trick Films and Photography’s Uncanny,” in Fugitive Images: From Photography to Video, ed. Patrice Petro (1995), pp. 42-71

 

Karl Schoonover, “Ectoplasms, Evanescence, and Photography,” Art Journal 62:3 (Autumn 2003), pp. 30-43

 

 

שיעור 8

 

העתק אמיתי: צילום של פסלים

 

Mary Bergstein, Mirrors of Memory: Freud, Photography and The History of Art (2011), pp. 1-34

 

שיעור 9

 

נוכחות והיעדר: צילום ופרפורמנס

 

Alice Maude-Roxby (ed.) Live Art on Camera: Performance and Photography (2007) (selections)

 

פיליפ אוסלנדר, "הפרפורמטיביות של תיעוד הפרפורמנס," סטודיו 170 (אוגוסט-ספטמבר 2007), עמ' 28-35

 

 

שיעור 10

 

צילום אזרחי

 

אריאלה אזולאי, האמנה האזרחית של הצילום (רסלינג 2006) עמ' 95-181

 

Thomas Keenan, “Mobilizing Shame,” The South Atlantic Quarterly 103:2/3 (Spring Summer 2004), pp. 435-450

 

 

שיעור 11

 

לעבר פוליטיקה חדשה של הדימוי: צילומי ההפגנות של כריס מארקר

 

Vered Maimon, “Towards a New Image of Politics: Chris Marker Staring Back,” Oxford Art Journal, 33:1 (March 2010), pp. 81-101

 

 

שיעור 12-14

 

הצגות סטודנטים

 

 

חובות

 

 

הסמינר מחייב נוכחות והשתתפות פעילה בדיונים אשר יערכו בכיתה.

 

 

קריאה שוטפת והצגת טקסט בכיתה             40%

 

הכנה למפגשים שבועיים כרוכה בקריאות של טקסטים שמורים אלקטרונית (מודל). סטודנטים נידרשים להציג טקסט אחד בכיתה  (לא יותר מ-10 דקות) על פי בחירתם.

 

 

רפרט ועבודת גמר                                   60%

 

מתן ציון על הקורס מותנה בהצגת רפרט בכיתה (20 דקות) ובהגשת עבודת גמר.

 

 

 

             

 

 

 

 

 

Course description

Since its conception in the nineteenth-century, critical and theoretical discussions on photography tended to focus on issues of representation, “objectivity,” and “truth.” Yet recently scholars from different disciplines have reconsidered the relations between photography and knowledge by focusing on the roles and function of the imagination in the production, dissemination and consumption of photographs. This seminar will focus on the performative aspects of photographs: the way they trigger emotional projections and investments, create expectations towards the “real,” and constitute imaginary entities. We will look at spirit photography, scientific and press photographs, the photographically illustrated novels of W.G. Sebald, and photographic documentation of performances and sculpture.  

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5568-01 דימיון צילומי
photographic imagination
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | ד"ר מימון ורד

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת