חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  תיאורי בעלי חיים ותפקידם באמנות העולם העתיק
  Description of Animals and their Role in the Art of the Ancient World                                
0821-5045-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1200-1600200מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר מיכאלי טלילה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

בעלי חיים מציאותיים כמו גם יצירי כלאיים מופיעים ביצירה האמנותית משחר ההיסטוריה, החל מהעולם הפרההיסטורי ועד בכלל, למעשה. בעולם המסופוטמי והמצרי מתוארים יצירי כלאיים לא פחות מאשר בעלי חיים מציאותיים ומקבלים תפקידים חשובים. אלה גם אלה מוצאים דרכם לעולם היווני והרומי למן המאה השביעית לפנה"ס, למעשה באותו השלב בו מתחילה אמנות פיגורטיבית. אך גם העולם האגאי – כרתים ומיקנה – אשר לא ניתן לקבוע תמיד בבירור את מידת השפעתו על העתיד להתקיים ביוון וברומא, מציע עושר בלתי נדלה של בעלי חיים – בעיקר, אך לא רק, מציאותיים.

 

מטרת הסמינר להכיר וללמוד לעומק את מקומם של בעלי החיים השונים בעת העתיקה לאור יצירות האמנות ובמקביל התיעוד במקורות הכתובים, בהיבטים שונים: כמבטאים אמנות 'מלכותית', ציבורית, פרטית, שימושית או אמנות קבורה. כן נשאל מה מבקשים בעלי החיים השונים לייצג, מה היחס אליהם בתקופות השונות, ומהם יחסי הגומלין בין בעלי חיים מציאותיים ליצורים ההיברידיים.

 

Course description

Real and hybrid or imaginary animals frequently appear in art as early as Prehistoric era. In Mesopotamia and in Egypt hybrids appear at least as often as real ones and have an important role. Rows of animals and later on isolated ones penetrate into the Greek and Roman world as early as the seventh century BCE, indeed in the period where figurative art gains its dominant role. Indeed, a large variety of animals occupies the Aegean art – Minoan as well as Mycenaean – however, their influence on the Greek world is not always clear to us.

 

The aim of the seminar is to study the place of the various animals in Antiquity in view of the work of art as well as the written sources in the different aspects. We shall query about their role and meaning as expressing Royal art, public, private, everyday works and funerary art. We shall try to find what they intend to represent, what is the relation towards them in the various periods and cultures, and even their appearance in Early Christian art.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-5045-01 תיאורי בעלי חיים ותפקידם באמנות העולם העתיק
Description of Animals and their Role in the Art of the Ancient World
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר מיכאלי טלילה

666סילבוס מפורט/דף מידע

תיאורי בעלי חיים ותפקידם באמנות העולם העתיק

Description of Animals and their Role in the Art of the Ancient World

0821- 5045

סמסטר ב', תשע"ז

יום ג', 16:00-12:00

ד"ר טלילה מיכאלי

סמינר MA

שעות קבלה של המרצה: יום ג', לפני או אחרי הסמינר, בתיאום מראש

דוא"ל : michaeli@post.tau.ac.il

תיאור הקורס

בעלי חיים מציאותיים כמו גם יצירי כלאיים מופיעים ביצירה האמנותית משחר ההיסטוריה, החל מהעולם הפרההיסטורי ועד בכלל, למעשה. בעולם המסופוטמי והמצרי מתוארים יצירי כלאיים לא פחות מאשר בעלי חיים מציאותיים ומקבלים תפקידים חשובים. אלה גם אלה מוצאים דרכם לעולם היווני והרומי למן המאה השביעית לפנה"ס, למעשה באותו השלב בו מתחילה אמנות פיגורטיבית. אך גם העולם האגאי – כרתים ומיקנה – אשר לא ניתן לקבוע תמיד בבירור את מידת השפעתו על העתיד להתקיים ביוון וברומא, מציע עושר בלתי נדלה של בעלי חיים – בעיקר, אך לא רק, מציאותיים.

מטרת הסמינר להכיר וללמוד לעומק את מקומם של בעלי החיים השונים בעת העתיקה לאור יצירות האמנות ובמקביל התיעוד במקורות הכתובים, בהיבטים שונים: כמבטאים אמנות 'מלכותית', ציבורית, פרטית, שימושית או אמנות קבורה. כן נשאל מה מבקשים בעלי החיים השונים לייצג, מה היחס אליהם בתקופות השונות, ומהם יחסי הגומלין בין בעלי חיים מציאותיים ליצורים ההיברידיים.

 

Description of the course:

Real and hybrid or imaginary animals frequently appear in art as early as Prehistoric era. In Mesopotamia and in Egypt hybrids appear at least as often as real ones and have an important role. Rows of animals and later on isolated ones penetrate into the Greek and Roman world as early as the seventh century BCE, indeed in the period where figurative art gains its dominant role. Indeed, a large variety of animals occupies the Aegean art – Minoan as well as Mycenaean – however, their influence on the Greek world is not always clear to us.

The aim of the seminar is to study the place of the various animals in Antiquity in view of the work of art as well as the written sources in the different aspects. We shall query about their role and meaning as expressing Royal art, public, private, everyday works and funerary art. We shall try to find what they intend to represent, what is the relation towards them in the various periods and cultures, and even their appearance in Early Christian art.

 

דרישות הקורס

נוכחות חובה, השתתפות פעילה הכוללת קריאה, רפרט בכיתה, כתיבת עבודה – הן לרפרט והן לסמינר, על פי הכלליים האקדמיים הנדרשים.

 

דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור

השתתפות בתרגיל כתיבה אקדמית אם לא נלמד טרם הסמינר – ניתן להשלים תוך כדי הקורס.

 

מרכיבי הציון הסופי

הציון הסופי ייקבע על פי העבודה הכתובה (100%)

 

רשימת ספרות מוצעת

J. M. C. Toynbee, Animals in Roman Life and Art, Ithaca, N.Y., Cornell University Press, 1973.

J. Michael Padgett, The Centaur’s Smile: The Human Animal in Early Greek Art (Catalogue), Princeton, N.J., Princeton University Art Museum; distributed by Yale University Press, New Haven, c2003

 Ingvild Saelid Gilhus, Animals, Gods and Humans: Changing Attitudes to Animals in Greek, Roman and Early Christian Ideas, London, Routledge, 2006.

David D. Gilmore, Monsters: Evil Beings, Mythical Beasts, and All Manner of Imaginary Terrors, Philadelphia, University of Pennsylvania Press, 2003.

Alessandra Peruzzetto, Francesca Dorna Metzger, Lucinda Dirven (eds.), Animals, Gods and Men from East to West: Papers on Achaeology and History in Honour of Roberta Venco Ricciardi, Oxford, England, Archaeopress, 2013.

Louise Calder, Cruelty and Sentimentality: Greek Attitudes to Animals, 600-300 BC,  Oxford, Archaeopress, 2011 (BAR International series; 2225).

Elinor Bevan, Representations of Animals in Sanctuaries of Artemis and Other Olympian Deities, Oxford, 1986 (BAR international series; 0315).

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת