| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אמנות על ציר הזמן: העת החדשה - מהרנסנס ועד לאמנות המודרנית
Panoramic Indroduction: Early Modern and Modern Art From Renaissance to Contempo |
0821-1902-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לתולדות האמנות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס יסקור את תולדות האמנות במדיה שונים, החל מהרנסנס המוקדם, דרך הרנסנס הגבוה, התקופה אותה נהוג לכנות ימי ה"מניירה מודרנה" (או "מנייריזם") ואמנות הרפורמה הקתולית המכונה לעיתים קרובות ה"בארוק" ועד למודרניות ולאמנות העכשיווית. נקודת המבט תהיה רחבה ככל האפשר ובמהלך הסמסטר יכללו מפגשים שיוקדשו לאמנות אסיה ואמנות האיסלם.
דגש יושם על תפקידה של האמנות בתרבויות השונות ככלי תקשורתי, חברתי, פוליטי, ודתי. כל אלו יקנו לסטודנטים את הרצף ההתפתחותי ואת מושגי היסוד של תולדות האמנות הנחוצים לצורך לימודי הליבה במקצוע ולצורך שיעורים מתקדמים ויאפשרו לנהל דיון מלומד על האיכויות הצורניות של עבודות האמנות, נושאיהן, וחשיבותן מתוך ההקשרים והיבטים ההיסטוריים שלהן.
המבוא הפנורמי ילווה בתרגיל קריאה שהוא חובה לתלמידי החוג לתולדות האמנות ורשות לתלמידי שאר החוגים. ההרצאות יועברו על-ידי מספר מרצים, כל אחד מומחה בתחומו כמפורט מטה.
The course will survey the history of art in various media, from early Renaissance, through the mannerism, baroque, finishing with contemporary art on the verge of the 21th century. The perspective will be as large as possible and encounters will include lectures dedicated to Asian art and Islamic art.
Lectures will introduce major monuments in the history of art in the field of architecture, painting, illuminated manuscripts, and sculpture, with special focus on their communicative, social, political and religious roles. These will provide the students with the evolutionary knowledge, basic concepts, and terminology required for the core and advanced courses and will enable them to discuss the formal qualities of the artworks, their subject-matters, and significances within their historical perspective.
The panoramic introduction will be accompanied by a reading section that will be mandatory for the students of Art History, and elective for students from other departments. Classes will be given by several lecturers, each an expert in the specific field.
הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כ"ץ
החוג לתולדות האמנות
מבוא פנורמי
העת החדשה: מהרנסנס ועד לאמנות המאה ה-21
Panoramic Introduction
Early modern and modern art: from Renaissance to contemporary art
סמסטר ב' תשע"ז
2 ש"ס
מסגרת הקורס: מבוא, BA
מרכז הקורס: ד"ר ספי הנדלר
טלפון: דרך מזכירות תלמידים
דואר אלקטרוני: sefy.hendler@gmail.com
שעות קבלה: לפי תיאום מראש
תיאור הקורס
הקורס יסקור את תולדות האמנות במדיה שונים, החל מהרנסנס המוקדם, דרך הרנסנס הגבוה, התקופה אותה נהוג לכנות ימי ה"מניירה מודרנה" (או "מנייריזם") ואמנות הרפורמה הקתולית המכונה לעיתים קרובות ה"בארוק" ועד למודרניות ולאמנות העכשיווית. נקודת המבט תהיה רחבה ככל האפשר ובמהלך הסמסטר יכללו מפגשים שיוקדשו לאמנות אסיה ואמנות האיסלם.
דגש יושם על תפקידה של האמנות בתרבויות השונות ככלי תקשורתי, חברתי, פוליטי, ודתי. כל אלו יקנו לסטודנטים את הרצף ההתפתחותי ואת מושגי היסוד של תולדות האמנות הנחוצים לצורך לימודי הליבה במקצוע ולצורך שיעורים מתקדמים ויאפשרו לנהל דיון מלומד על האיכויות הצורניות של עבודות האמנות, נושאיהן, וחשיבותן מתוך ההקשרים והיבטים ההיסטוריים שלהן.
המבוא הפנורמי ילווה בתרגיל קריאה שהוא חובה לתלמידי החוג לתולדות האמנות ורשות לתלמידי שאר החוגים. ההרצאות יועברו על-ידי מספר מרצים, כל אחד מומחה בתחומו כמפורט מטה.
The course will survey the history of art in various media, from early Renaissance, through the mannerism, baroque, finishing with contemporary art on the verge of the 21th century. The perspective will be as large as possible and encounters will include lectures dedicated to Asian art and Islamic art.
Lectures will introduce major monuments in the history of art in the field of architecture, painting, illuminated manuscripts, and sculpture, with special focus on their communicative, social, political and religious roles. These will provide the students with the evolutionary knowledge, basic concepts, and terminology required for the core and advanced courses and will enable them to discuss the formal qualities of the artworks, their subject-matters, and significances within their historical perspective.
The panoramic introduction will be accompanied by a reading section that will be mandatory for the students of Art History, and elective for students from other departments. Classes will be given by several lecturers, each an expert in the specific field.
דרישות הקורס:
נוכחות בשיעורים, השתתפות פעילה בדיונים, קריאת ספרות המחקר (מאמרים שיידרשו במהלך הקורס), בחינה מסכמת. מי שייעדר יותר משלושה מפגשים לא יעמוד בדרישות הקורס ולא יוכל לגשת לבחינה המסכמת (ציון 240).
קריאת חובה: רשימת הקריאה המלווה את הקורס מפורטת בתרגילי הקריאה.
מרכיבי הציון הסופי:100% בחינה
בחינה: רב ברירה
נושאי המפגשים (נתון לשינויים):
נושא
שם המרצה
תאריך
מס' מפגש
רנסנס מוקדם
ד"ר תמר צ'ולקמן
19.3.2017
1
רנסנס מוקדם
ד"ר תמר צ'ולקמן (בוטל)
שיעור השלמה יינתן ב 21.4.2017
26.3.2017
2
אסלאם מאות 16-17
ד"ר נעמי הגר
2.4.2017
3
רנסנס בשיאו והמניירה
ד"ר ספי הנדלר
23.4.2017
4
בארוק
ד"ר ספי הנדלר
30.4.2017
5
גויה וערש המודרניות
ד"ר תמר צ'ולקמן
7.5.2017
6
אמנות אסיה מאות 17-18
ד"ר אילת זהר
14.5.2017
7
אמנות המאה ה-19
ד"ר רבקה שוסטרמן
21.5.2017
8
אמנות אסיה 19-20
ד"ר אילת זהר
28.5.2017
9
מודרניזם
ד"ר עדי לוריא-חיון
4.6.2017
10
מודרניזם
ד"ר עדי לוריא-חיון
11.6.2017
11
אמנות עכשווית
ד"ר טל דקל
18.6.2017
12
אמנות עכשווית
ד"ר טל דקל
25.6.2017
13
ספר מלווה למבוא הפנורמי
Marilyn Stokstad, Art History (New York, 1995).
Horst Woldemar Janson, History of Art (London, 1997).
ספרות כללית נוספת/חילופית
Helen Gardner, Gardner’s Art Through the Ages (San Diego, 1986).
Frederick Hartt, Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture (New York, 1993.
Hugh Honor and John F. Fleming, A World History of Art (London, 1982).
David Wilkin et al., Art Past, Art Present (New York, 1990).