| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
תרגיל קריאה העת החדשה
Reading Tutorial Modern |
0821-1802-03 אחת לשבועיים
|
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לתולדות האמנות | |||||||||||||||||||||||||
|
תרגיל הקריאה מלווה את קורס המבוא הפנורמי. לצד המבוא ההיסטורי, נתמקד בקורס זה במושאי המפתח של תולדות האמנות דרך קריאה ביקורתית של טקסטים מרכזיים. הקורס מתמקד בקריאה וניתוח של טקסטים מתקופת הרנסנס, האמנות המודרנית והעכשווית. נלמד לזהות את המבנה של מיני טיעונים שונים, סוגות של שאלות מחקר, ז'אנרים של כתיבה אקדמית ומתודות פרשניות שונות.
Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.
אוניברסיטת תל-אביב
הפקולטה לאמנויות
החוג לתולדות האמנות
תרגיל קריאה העת החדשה
Reading Tutorial Modern
0821-1802-03/04
תרגיל לתואר ראשון, תשע״ח, סמסטר ב׳, 2 ש״ס
שם המרצה: איריס גלעד
דואר אלקטרוני: irisgilad123@gmail.com
שעות קבלה: בתיאום מראש
תרגיל הקריאה מלווה את קורס המבוא הפנורמי. לצד המבוא ההיסטורי, נתמקד בקורס זה במושאי המפתח של תולדות האמנות דרך קריאה ביקורתית של טקסטים מרכזיים. הקורס מתמקד בקריאה וניתוח של טקסטים מתקופת הרנסנס, האמנות המודרנית והעכשווית. נלמד לזהות את המבנה של מיני טיעונים שונים, סוגות של שאלות מחקר, ז'אנרים של כתיבה אקדמית ומתודות פרשניות שונות.
Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.
דרישות הקורס וחובות התלמידים: נוכחות מלאה, קריאות שבועיות והשתתפות פעילה בשיעורים.
מטלות הקורס: הגשת דו״ח קריאה שבועי.
מטלת סוף הקורס: אין.
מרכיבי הציון הסופי:
10%- השתתפות.
90% - ממוצע של חמשת דו״חות הקריאה בעלי הציון הגבוה ביותר.
מקצועות קדם ודרישות נוספות: אין.
סדר השיעורים והקריאות השבועיות*:
*(התכנית נתונה לשינויים)
Burke, Peter. "The Myth of the Renaissance." InThe Renaissance, 1-6. Michigan: Humanities Press International, 1987.
Burke, Peter. "Italy: Revival and Innovation." InThe Renaissance, 7-27. Michigan: Humanities Press International, 1987.
משה ברש, מיכאל-אנג׳לו: עיונים בדרכי גילומה של הגותו האמנותית, ירושלים: מוסד ביאליק, 1985 [1961], ע. 11-26 (פרק האדם וזמניו).
Lukacher, Brian. “Nature and History in English Romantic Landscape Painting.” In Nineteenth Century Art: A Critical History, edited by Stephen F. Eisenman and Thomas Crow, 133-145. New York: Thames & Hudson, 2011 [1994].
אדוארד סעיד, 'הקדמה', אוריינטליזם (תל-אביב: עם עובד, 2000, מ1978): 11-30.
Pollock, Griselda. "Modernity and the Spaces of Femininity." InThe Visual Culture Reader, edited by N. Mirzoeff, 74-85. London: Routledge, 1998.
Bishop, Claire. "Antagonism and Relational Aesthetics." October 110 (Fall 2004): 51-80.