חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  תרגיל קריאה העת החדשה
  Reading Tutorial Modern                                                                              
0821-1802-03
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1400-1600001קיקואיןתרגיל ד"ר קלורמן-עראקי נעמה
ש"ס:  1.0

סילבוס מקוצר

תרגיל הקריאה מלווה את קורס המבוא הפנורמי. לצד המבוא ההיסטורי, נתמקד בקורס זה במושאי המפתח של תולדות

האמנות דרך קריאה ביקורתית של טקסטים מרכזיים. הקורס מתמקד בקריאה וניתוח של טקסטים מתקופת הרנסנס,

הבארוק, האמנות המודרנית והעכשווית. נלמד לזהות את המבנה של מיני טיעונים שונים, סוגות של שאלות מחקר, ז'אנרים

של כתיבה אקדמית ומתודות פרשניות שונות.

Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance and the Baroque, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.

דרישות הקורס: נוכחות מלאה, קריאות שבועיות והשתתפות פעילה בשיעורים

מטלות הקורס: הגשת שני דוחות לניתוח טקסטים.

.) מרכיבי הציון הסופי: ניתוח טקסט ראשון ) 05% (; ניתוח טקסט שני ) 05%

סדר השיעורים והקריאות השבועיות*:

)*התכנית נתונה לשינויים(

.1 מבוא: תיאוריה ומתודה

.2 הרנסנס: תולדה ומיתוס

Burke Peter, “The Myth of the Renaissance,” The Renaissance, 1-6.

Burke Peter, “Italy: Revival and Innovation,” The Renaissance, 7-27.

.3 יצירות ופטרונים

Courtright Nicola, "Imitation, Innovation, and Renovation in the Counter-Reformation: Landscapes allèantica in the Vatican Tower of the Winds", in Sixteenth Century Italian Art, edited by Michael W. Cole (Oxford, UK: Wiley-Blackwell Publishing, 2006), p. 135-152.

4. מיכלאנג'לו והרנסנס הגבוה

מ. ברש, מיכלאנג'לו. עיונים בדרכי גילומה של הגותו האמנותית, ירושלים, 0821 , ע. 00-82 )פרק האדם וזמניו(.

0. מודרניות וציורי הנוף

Wheale Nigel, “Modern, modernity, modernize,” The Postmodern Arts: An Introductory

Reader (London and New York: Routledge, 1995),

Hunter Sam and John Jacobus, “Modernism and Its Origin in the 19th Century,” Modern Art :

Painting, Sculpture, Architecture, 9-22.

709.04 HUN

6. חללים ומגדר

Griselda Pollock, “Modernity and the Spaces of Femininity.” The Visual Culture Reader, N.

Mirzoeff ed. (London: Routledge, 1998), 74-85.

7. אמנות וגלובליזציה

Ratnam Niru, “Art and Globalization,” Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul

Wood ale niversity Press and The pen niversity, , pp. 77- 1

Bishop Claire, “Antagonism and Relational Aesthetics,” October 11 Fall , pp. 1-

תירגום לעברית בלינק זה

http://maarav.org.il/archive/?author=171

Course description

Adjoining to the historical survey, this course focuses on the subjects of art history through critical reading of key writings. We will intimately read texts concerning the art of the Renaissance and the Baroque, as well as those pertinent to the Modern and Contemporary eras. While centering on the formation of various arguments, we will ask and identify what is a research question; how do writers use different methods to construct their narratives; and how may reading serve for the production of critique.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-1802-03 תרגיל קריאה העת החדשה
Reading Tutorial Modern
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | ד"ר קלורמן-עראקי נעמה

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת