חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  שפת האמנות החזותית: התבוננות וניתוח
  The Language of Art: Principles of Visual Analysis                                                   
0821-1710-02
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1200-1400200מכסיקו - אומנויותתרגיל ד"ר ארונוב איגור
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

אמנות חזותית מהווה אמצעי הבעה אנושית. אמנים משתמשים בו כדי לבטא, להעביר ולחקור רעיונות, רגשות וחוויות. האמנות החזותית היא שפה בפני עצמה, בהיותה דרך מרכזית לתקשורת סימבולית. פענוח של יצרות האמנות החזותית מתבסס על שלושה מרכיבים הקשורים זה לזה. ראשית, ניתוח של "הצורה" או מאפייניה הצורניים של היצירה (כגון: קומפוזיציה, צבע, פרספקטיבה), "אופן הייצוג" והמדיום של דימוי חזותי (למשל, ציור, צילום, פיסול, מייצג, אדריכלות). שנית, ניתוח של "אופן" ההבעה החזותית (לדוגמא, "אידיאליזציה", "ריאליזם", "אקספרסיוניזם") ושל "רטוריקה חזותית" (אלגוריה, מטאפורה, סמל, סימן). שלישית, התבוננות ביצירת האמנות בקונטקסטים אסתטיים, אתיים, חברתיים-פוליטיים, ובהתאם לגישות המפרשות את היצירה (למשל, גישה איקונוגרפית, או גישות סוציולוגיות לאמנות). קורס זה מוקדש לפיכך לפיתוח מיומנויות ההתבוננות, הניתוח הצורני והדיון במשמעויות של הדימויים החזותיים.  

Course description

Visual art is a means of human expression. Artists use it to express, convey, and explore ideas, emotions, and experiences. Visual art is a language in its own right, being a major way of symbolic communication. Decoding the meanings of works of the visual arts is based on three interrelated components. First, it is an analysis of the form or formal characteristics of the work (such as composition, color, perspective); "mode of representation" and the medium of a visual image (e.g., painting, photography, sculpture, installation, and architecture). The second element is an analysis of the "mode of visual expression" (e.g., "idealism", "realism", "expressionism") and the "visual rhetoric" (allegory, metaphor, symbol, and sign). Thirdly, we look at the work of art in the aesthetic, ethical, socio-political contexts, and according to the approaches that interpret the work (e.g., iconographic approach, or sociological approaches to art). This course is therefore devoted to the development of observation skills, formal analysis and discussion of the meanings of visual images.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-1710-02 שפת האמנות החזותית: התבוננות וניתוח
The Language of Art: Principles of Visual Analysis
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר ארונוב איגור

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

טופס סילבוס

 

שפת האמנות החזותית: התבוננות וניתוח

 

The Language of Art: Principles of Visual Analysis

סמסטר ב', תשע"ח

2 ש"ס

 

סוג המסגרת: תרגיל.

שם המרצה: דר' איגור ארונוב

טלפון:  0524642470 

דואר אלקטרוני:   aronovig@012.net.il

שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תאור הקורס  

אמנות חזותית מהווה אמצעי הבעה אנושית. אמנים משתמשים בו כדי לבטא, להעביר ולחקור רעיונות, רגשות וחוויות. האמנות החזותית היא שפה בפני עצמה, בהיותה דרך מרכזית לתקשורת סימבולית. פענוח של יצרות האמנות החזותית מתבסס על שלושה מרכיבים הקשורים זה לזה. ראשית, ניתוח של "הצורה" או מאפייניה הצורניים של היצירה (כגון: קומפוזיציה, צבע, פרספקטיבה), "אופן הייצוג" והמדיום של דימוי חזותי (למשל, ציור, צילום, פיסול, מייצג, אדריכלות). שנית, ניתוח של "אופן" ההבעה החזותית (לדוגמא, "אידיאליזציה", "ריאליזם", "אקספרסיוניזם") ושל "רטוריקה חזותית" (אלגוריה, מטאפורה, סמל, סימן). שלישית, התבוננות ביצירת האמנות בקונטקסטים אסתטיים, אתיים, חברתיים-פוליטיים, ובהתאם לגישות המפרשות את היצירה (למשל, גישה איקונוגרפית, או גישות סוציולוגיות לאמנות). קורס זה מוקדש לפיכך לפיתוח מיומנויות ההתבוננות, הניתוח הצורני והדיון במשמעויות של הדימויים החזותיים.  

 

Visual art is a means of human expression. Artists use it to express, convey, and explore ideas, emotions, and experiences. Visual art is a language in its own right, being a major way of symbolic communication. Decoding the meanings of works of the visual arts is based on three interrelated components. First, it is an analysis of the form or formal characteristics of the work (such as composition, color, perspective); "mode of representation" and the medium of a visual image (e.g., painting, photography, sculpture, installation, and architecture). The second element is an analysis of the "mode of visual expression" (e.g., "idealism", "realism", "expressionism") and the "visual rhetoric" (allegory, metaphor, symbol, and sign). Thirdly, we look at the work of art in the aesthetic, ethical, socio-political contexts, and according to the approaches that interpret the work (e.g., iconographic approach, or sociological approaches to art). This course is therefore devoted to the development of observation skills, formal analysis and discussion of the meanings of visual images.

 

דרישות הקורס וחובות התלמידים

נוכחות בשיעורים 80%, השתתפות בדיונים במהלך השיעור

 

מטלת סוף קורס:

עבודת בית (כ-5 עמודים).

מרכיבי הציון הסופי

%100 עבודת בית     

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

 

 1. מבוא. דימוי חזותי כ"שפה".

Baxandall, M. Patterns of Intention. New Haven and London: Yale University Press, 1985, pp. 1-11

2. שפת האמנות ו"סגנון"

Preziosi, Donald, ed. The Art of Art History: A Critical Anthology. New York: Oxford University Press, 2009, pp. 129-140.

3. אסתטיקה ואתיקה חזותית

Dake, Dennis. "Aesthetics Theory", in Smith, K. et al. Handbook of Visual Communication: Theory, Methods, and Media. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2005, pp. 3-22.

Newton, Julianne H. "Visual Ethics Theory", in Smith, K. et al. Handbook of Visual Communication: Theory, Methods, and Media. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2005, pp. 429-444.

4. "אידיאליזציה" באמנות

Preziosi, Donald, ed. The Art of Art History: A Critical Anthology. New York: Oxford University Press, 2009, pp. 80-88.

5. שפות של "הריאליזם"  

Brooks, Peter. Realist Vision. New Haven & London: Yale University Press, 2005, pp. 1-20.

Hyman, John. "Realism and Relativism in the Theory of Art". The Aristotelian Society, vol. 105, Issue 1 (June 2005), pp. 25–53.

 

6. אופנים של הבעת הרגשות: "אקספרסיוניזם" ואמפטיה

Depew, David. "Empathy, Psychology, and Aesthetics: Reflections on a Repair Concept". Poroi: An Interdisciplinary of Rhetorical Analysis and Invention, vol. 4, issue 1 (2005), pp. 99-107.

 7. קונצפטואליזם

Goldie, Peter; Schellekens, Elisabeth, eds. Philosophy and Conceptual Art. Oxford: Clarendon Press, 2007, pp. IX-XXI.

Osborne, Peter. "Conceptual Art and/as Philosophy", in Newman, Michael; Bird, Jon, eds. Rewriting Conceptual Art. London: Reaktion Books, 1999, pp. 47-65. 

 

8-9. "רטוריקה חזותית": מטאפורה, אלגוריה, סמל וסימן

Panofsky, Erwin. Meaning in the Visual Arts. New York: Anchor Books, 1955, pp. 146-168.

Delevoy Robert L. Symbolists and Symbolism. New York: Skira, 1982, pp. 9-12.

 

10.  "האי-רציונאלי" מול "הרציונאלי" 

Camus, Albert. "An Absurd Reasoning", in The Myth of Sisyphus and Other Essays. New York: Vintage Books, 1991, pp. 3-65. 

11-13. משמעות ופרשנות: אקונוגרפיה וסמיוטיקה; אמנות ופסיכולוגיה; סוציולוגיה של אמנות

Hatt, M. and Klonk, Ch. Art History: A Critical Introduction to Its Methods. Manchester & New York: Manchester University Press, 2006, pp. 66-71; 121-141; 174-199; 223-239.

 

ביבליוגרפיה / רשימת חומר קריאה:

חובה

 

1. Baxandall, M. Patterns of Intention. New Haven & London: Yale University Press, 1985, pp. 1-11

2. Brooks, Peter. Realist Vision. New Haven & London: Yale University Press, 2005.

Camus, Albert. The Myth of Sisyphus and Other Essays. New York: Vintage Books, 1991. 

3. Delevoy Robert L. Symbolists and Symbolism. New York: Skira, 1982.

4. Depew, David. "Empathy, Psychology, and Aesthetics: Reflections on a Repair Concept". Poroi: An Interdisciplinary of Rhetorical Analysis and Invention, vol. 4, issue 1 (2005), pp. 99-107.

5. Goldie, Peter; Schellekens, Elisabeth, eds. Philosophy and Conceptual Art. Oxford: Clarendon Press, 2007.

6. Hatt, M. and Klonk, Ch. Art History: A Critical Introduction to Its Methods. Manchester & New York: Manchester University Press, 2006.

7. Hyman, John. "Realism and Relativism in the Theory of Art". The Aristotelian Society, vol. 105, Issue 1 (June 2005), pp. 25–53.

8. Newman, Michael; Bird, Jon, eds. Rewriting Conceptual Art. London: Reaktion Books, 1999. 

9. Panofsky, Erwin. Meaning in the Visual Arts. New York: Anchor Books, 1955.

10. Preziosi, Donald, ed. The Art of Art History: A Critical Anthology. New York: Oxford University Press, 2009.

11. Smith, K. et al. Handbook of Visual Communication: Theory, Methods, and Media. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2005.

 

 

רשות

 

1. Bidney, David. "Myth, Symbolism, and Truth". The Journal of American Folklore, vol. 68, no. 270, (1955), pp. 379-392.

2. Freeman, Damien. Art’s Emotions, Ethics, Expression and Aesthetic Experience.

London & New York: Routledge, 2012

3. Hagberg, G. L. Art as Language: Wittgenstein, Meaning, and Aesthetic Theory.

Ithaca & London: Cornell University Press, 1995

4. Leith, James A., ed. Symbols in Life and Art. Kingston: McGill-Queen's University Press, 1984

5. Ross, Leslie. Language in the Visual Arts: The Interplay of Text and Imagery.

Jefferson, North Carolina: McFarland, 2014

6. Mitchell, W.J.T. Picture Theory. Chicago & London: The University of Chicago Press, 1994

7. Smith, Paul; Wilde, Carolyn, eds. A Companion to Art Theory. Oxford & Malden: Blackwell, 2002

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת