| |||||||||||||||||||||||||
שפת האמנות החזותית: התבוננות וניתוח
The Language of Art: Principles of Visual Analysis |
0821-1710-02 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לתולדות האמנות | |||||||||||||||||||||||||
|
הבנה ופרשנות מעמיקים של יצירת האמנות – אין משנים תקופתה או סגנונה – דורשים זיהוי וניתוח מדויקים של המרכיבים הצורניים והסגנוניים ושל הטכניקות והחומרים שהושקעו בה. צורה, צבע, טכניקה, וחומר קובעים את תכני היצירות ומהווים את "שפת האמנות החזותית" שיש ללמוד, בדיוק כפי שאנו נדרשים ללמוד קריאה ופיענוח של טקסט כתוב. הגם שהראייה הינה פעולה טבעית – כולנו רואים – ראייה הצופה הפשוט פוסחת על מידע "מוצפן" המתפענח רק תוך התבוננות שיטתית וניתוח מובנה של צורות וצבעים. התרגיל יוקדש איפוא להכרת "שפת האמנות" ופיתוח מיומנויות התבוננות וניתוח שיטתיים של אמנות על מרכיביה היסודיים – קו, דגם, צבע, חלל, קומפוזיציה, פרספקטיבה, סמלים, ומחוות. תיערך גם הכרות עם הטכניקות והמדיומים העיקריים, הן של האמנות האירופאית, והן של הלא-אירופאית – האמנויות האיסלאמית, הפרסית, והאסיאתית – והן של יוצרים ישראלים.
A deeper understanding of artworks and their meaning – regardless of period or style – requires a careful identification & analysis of its formal and stylistic components, as well as of the materials and techniques of which it is made. Shape, colour, technicality and materiality determine meanings and messages of any given artwork, constituting "the visual language" which should be learned, just as one is taught to read and decipher written texts. Hence, the assignment shall introduce students to the distinctive "language of art" developing their professional skills of methodical observation & analysis of artworks in their basic components – line, pattern, colour, space, composition, perspective, symbols and gestures. We shall also become acquainted with major techniques & media, whether of European and non-European arts – Islamic, Persian, Far-Asian – and with artworks of Israeli creators.