חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  מבוא לאמנות עכשווית
  Introduction to Contemporary Art  
0821-1622-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1000-1200115 מכסיקושיעור ד"ר מימון ורד
דרישות קדם   בחינה   רשימת התפוצה  
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 ואילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.

Course description

This course aims to provide students with a critical and theoretical vocabulary for the analysis and understanding of contemporary art. It examines the ways artists from the 1970s reconsidered the artistic object, the role of the artist, and status of the viewer in artistic production. The course focuses on the readymade and the concept of appropriation, the redefinition of the medium and the relations between the body of the viewer and the art work, and the relations between the political and the aesthetic in critical artistic practices. Special emphasis will be given to the status and role of contemporary art in the context of globalization surrounding issues of participation, collectivity and activism.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-1622-01 מבוא לאמנות עכשווית
Introduction to Contemporary Art
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר מימון ורד

סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל-אביב

הפקולטה לאמנויות

החוג לתולדות האמנות

0821-1622-01 מבוא לאמנות עכשווית

Introduction to Contemporary Art

שיעור ליבה לתואר ראשון,  2 ש"ס, תש"פ, סימסטר ב', 10-12

דר" ורד מימון

כתובת אימייל: maimonv@gmail.com

שעות קבלה: על פי תיאום מראש דרך דואר אלקטרוני

 

מבוא לאמנות עכשווית

תיאור הקורס:

המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 ואילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.

 

This course aims to provide students with a critical and theoretical vocabulary for the analysis and understanding of contemporary art. It examines the ways artists from the 1970s reconsidered the artistic object, the role of the artist, and status of the viewer in artistic production. The course focuses on the readymade and the concept of appropriation, the redefinition of the medium and the relations between the body of the viewer and the art work, and the relations between the political and the aesthetic in critical artistic practices. Special emphasis will be given to the status and role of contemporary art in the context of globalization surrounding issues of participation, collectivity and activism.

 

טקסטים כלליים  מרכזיים

Hal Foster at el eds., Art After 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism, vol. 2, 1945 to the Present (Thames & Hudson, 2005)

Alexander Dumbadze and Suzanne Hudson, eds., Contemporary Art: 1989 to the Present (Wiley-Blackwell, 2013)

Terry Smith, What is Contemporary Art? (The University of Chicago Press, 2009)

Jean Robertson and Craig McDaniel, Themes of Contemporary Art: Visual Art after 1980, 3rd edition (Oxford University Press, 2013)

Gill Perry and Paul Wood, Themes in Contemporary Art, eds. (Yale University Press and The Open University, 2004)

 

* דרישה מוקדמת: מבוא לאמנות מודרנית: מאה ועשרים

 

חובות

בחינה מסכמת

 

לוח פגישות:

שיעור 1

הקדמה: אמנות עכשווית ומורשת המודרניזם

קלמנט גרינברג, "אוואנגרד וקיטש," המדרשה 3 ) מאי 2000,(  עמ' 15-34

           

            I רדי- מייד (Readymade)

 

שיעור 2

הג'סטה המיכאנית: רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס ואנדי וורהול

Leo Steinberg, “The Flatbed Picture Plane,” in Art in Theory 1900-1990, eds. Charles Harrison and Paul Wood (Blackwell Publishing, 1992), pp. 948-953

John Roberts, “Warhol’s Factory: Painting and the Mass Cultural Spectator,” in Varieties of Modernism, ed. Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 339-361

 שיעור 3

פוסט-מודרניזם וניכוס  :(Appropriation) שרי לוין, ברברה קרוגר, סינדי שרמן, האנס האקה

פרדריק ג'יימסון, פוסטמודרניזם או ההיגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר (רסלינג, 2008), עמ' 17-43

Douglas Crimp, “The Photographic Activity of Postmodernism,” October 15 (Winter 1980), pp. 91-101

 

שיעור 4

ארכיון, זיכרון וטראומה: ואליד ראאד, טסיטה דין, תומאס רוף

Hal Foster, “Archival Impulse,” October 110 (Fall 2004), pp. 3-22

 

שיעור 5

פיסול כרדי-מייד וצילום כפיסול: איזה גנצקן ורייצ'ל הריסון

Laura Hoptman: “Isa Genzken, The Art of Assemblage, 1993-2013,” in Isa Genzken: Retrospective (MoMa, 2014), pp. 130-169

 

II חלל, מקום, סביבה

 

שיעור 6

מינימליזם: רוברט מוריס, דונאלד ג'אד, דן פלוין, קרל אנדרה

רוברט מוריס, "הערות על פיסול," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 37-48

מייקל פריד, "אמנות וחפציות," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 51-79

 

שיעור 7

פוסט-מינימליזם: אווה הסה, רוברט סמיתסון, גורדון מאטה-קלארק

Robert Smithson, “A Tour of the Monuments of the Passaic,” Robert Smithson: The Collected Writings, ed. Jack Flam (University of California Press,1996), pp. 68-74

“1967a,” in Art Since 1900, eds. Hal foster et al, pp. 505-508.

 

שיעור 8

פוסט-מדיום : אולאפור אליאסון, קרסטן הולר, פרנסיס אליס, פייר וויג

Madaleine Grynsztejn, “(Y)our Entanglements: Olafur Eliasson, The Museum, and Consumer Culture,” in Take Your Time: Olafur Eliasson (San Francisco Museum of Art, 2007), pp. 11-3

 

 

III גוף ומבט

שיעור 9

וידאו-ארט ובודי ארט ( :(Body Artנאם ג'ון פייק, ברוס נאומן, ויטו אקונצ'י

Rosalind Krauss, “Video: The Aesthetics of Narcissism,” October vol. 1. (Spring, 1976), pp. 50-64

 

שיעור 10

בודי ארט ופמיניזם: ג'ודי שיקאגו, קרולי שנימן, מרי קלי, ולרי אקספורט, מרינה אברמוביץ', ג'יל מג'יד

Laura Meyer, “Power and Pleasure: Feminist Art Practice and Theory in the United          States and Britain,” A Companion to Contemporary Art since 1945, ed. Amelia Jones (Blackwell Publishing, 2006), pp. 317-342

 

שיעור 11

המעבר לקולנועי: דאגלס גורדון, פייר וויג, כריסטיאן מרקליי

Nicolas Bourriaud, Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Programs the World (Berlin and New York: Sternberg Press, 2002), pp. 13-20

 

 

IV פוליטיקה ואסתטיקה

                           

שיעור 12

בין הלוקלי לגלובלי: דוקומנטה 11 ודוקומנטה 14

Tim Griffin, “Worlds Apart: Contemporary Art, Globalization, and the Rise of Biennials,” in Contemporary Art: 1989 to the Present, eds. Alexander Dumbadze and Suzanne Hudson, eds., (Wiley-Blackwell, 2013), pp. 7-16

Niru Ratnam, “Art and Globalization,” Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 277- 313

 

 

שיעור 13

אסתטיקת יחסים: רירקריט טיראוניג'ה, סנטיאגו סיירה, תומאס הירשהורן, ארתור זמייבסקי, ג'רמי דלר

Claire Bishop, “Antagonism and Relational Aesthetics,” October 110 (Fall 2004), pp. 51-80

 תירגום לעברית בלינק זה

http://maarav.org.il/archive/?author=171

 

 

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת 1