חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  מבוא לאמנות עכשווית
  Introduction to Contemporary Art  
0821-1622-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  ב'1000-1200115 מכסיקושיעור ד"ר מימון ורד
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 והילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.

Course description

This course aims to provide students with a critical and theoretical vocabulary for the analysis and understanding of contemporary art. It examines the way artists from the 1970s reconsidered the artistic object, the role of the artist, and status of the viewer in artistic production. The course focuses on the readymade and the concept of appropriation, the redefinition of the medium and the relations between the body of the viewer and the art work, and the relations between the political and the aesthetic in critical artistic practices. Special emphasis will be given to the status and role of contemporary art in the context of globalization surrounding issues of participation, collectivity and activism.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-1622-01 מבוא לאמנות עכשווית
Introduction to Contemporary Art
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר מימון ורד

סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל-אביב

הפקולטה לאמנויות

החוג לתולדות האמנות

0821-1622-01 מבוא לאמנות עכשווית

Introduction to Contemporary Art

שיעור לתואר ראשון, תשע"ח, סימסטר ב', מקסיקו 115, 2 ש"ס, יום ב' 10-12

דר" ורד מימון

כתובת אימייל: maimonv@post.tau.ac.il

שעות קבלה: על פי תיאום מראש דרך דואר אלקטרוני

 

מבוא לאמנות עכשווית

תיאור הקורס:

המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 והילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.

 

This course aims to provide students with a critical and theoretical vocabulary for the analysis and understanding of contemporary art. It examines the way artists from the 1970s reconsidered the artistic object, the role of the artist, and status of the viewer in artistic production. The course focuses on the readymade and the concept of appropriation, the redefinition of the medium and the relations between the body of the viewer and the art work, and the relations between the political and the aesthetic in critical artistic practices. Special emphasis will be given to the status and role of contemporary art in the context of globalization surrounding issues of participation, collectivity and activism.

 

 

טקסטים כלליים מרכזיים

Hal Foster at el eds., Art After 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism, vol. 2, 1945 to the Present (Thames & Hudson, 2005)

Alexander Dumbadze and Suzanne Hudson, eds., Contemporary Art: 1989 to the Present (Wiley-Blackwell, 2013)

Terry Smith, What is Contemporary Art? (The University of Chicago Press, 2009)

Jean Robertson and Craig McDaniel, Themes of Contemporary Art: Visual Art after 1980, 3rd edition (Oxford University Press, 2013)

Gill Perry and Paul Wood, Themes in Contemporary Art, eds. (Yale University Press and The Open University, 2004)

 

חובות

בחינה מסכמת

 

ציון

בחינה מסכמת 100%

 

 

 

 

לוח פגישות:

 

שיעור 1

מורשת המודרניזם: הפשטה, קולאז' ורדימייד

קלמנט גרינברג, "אוואנגרד וקיטש," המדרשה 3 ) מאי 2000,(  עמ' 15-34

           

            I רדי- מייד (Readymade)

 

שיעור 2  

הג'סטה המיכאנית: רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס ואנדי וורהול

Leo Steinberg, “The Flatbed Picture Plane,” Art in Theory 1900-1990, pp. 948-953

John Roberts, “Warhol’s Factory: Painting and the Mass Cultural Spectator,” Varieties of Modernism, ed. Paul Wood (2004), pp. 339-361

 

 שיעור 3

פוסט-מודרניזם וניכוס  :(Appropriation) שרי לוין, ברברה קרוגר, סינדי שרמן, האנס האקה

פרדריק ג'יימסון, פוסטמודרניזם או ההיגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר (רסלינג, 2008), עמ' 17-43

Douglas Crimp, “The Photographic Activity of Postmodernism,” October 15 (Winter 1980), pp. 91-101

 

שיעור 4

ארכיון, זיכרון וטראומה: ואליד ראאד, טקיסה דין, תומאס רוף

Hal Foster, “Archival Impulse,” October 110 (Fall 2004), pp. 3-22

 

II חלל, מקום, סביבה

 

שיעור 5

מינימליזם: רוברט מוריס, דונאלד ג'אד, דן פלוין, קרל אנדרה

רוברט מוריס, "הערות על פיסול," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 37-48

מייקל פריד, "אמנות וחפציות," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 51-79

 

שיעור 6

פוסט-מינימליזם: אווה הסה, רוברט סמיתסון, מאטה גורדון-קלארק

Robert Smithson, “A Tour of the Monuments of the Passaic,” Robert Smithson: The Collected Writings (1996), pp. 10-23, 68-74

“1967a,” in Art Since 1900, eds. Hal foster et al, pp. 505-508.

 

 

שיעור 7

פוסט-מדיום : אולאפור אליאסון, קרסטן הולר, תומאס הירשהורן, פרנסיס אליס

Madaleine Grynsztejn, “(Y)our Entanglements: Olafur Eliasson, The Museum, and Consumer Culture,” in Take Your Time: Olafur Eliasson (2007), pp. 11-3

 

III גוף ומבט

 

שיעור 8

וידאו-ארט ובודי ארט ( :(Body Artנאם ג'ון פייק, ברוס נאומן, ויטו אקונצ'י

Rosalind Krauss, “Video: The Aesthetics of Narcissism,” October vol. 1. (Spring, 1976), pp. 50-64

 

שיעור 9

בודי ארט ופמיניזם: ג'ודי שיקאגו, חנה וילקה,  קרולי שנימן, מרי קלי, מרתה רוסלר, ולרי אקספורט

Laura Meyer, “Power and Pleasure: Feminist Art Practice and Theory in the United             States and Britain,” A Companion to Contemporary Art since 1945, pp. 317-342

 

שיעור 10

המעבר לקולנועי: דאגלס גורדון, פייר וויג, כריסטיאן מרקליי

ליז קוץ, "הקרנת וידיאו – החלל שבין המסכים," המדרשה  15 (סתיו 2012) , עמ' 193-217

                                                                                                                                       

IV פוליטיקה ואסתטיקה

                           

שיעור 11

בין הלוקלי לגלובלי: המקרה של דוקומנטה 11

Niru Ratnam, “Art and Globalization,” Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 277- 313

 

שיעור 12

אסתטיקת יחסים: רירקריט טיראוניג'ה, סנטיאגו סיירה, ארתור זמייבסקי

Claire Bishop, “Antagonism and Relational Aesthetics,” October 110 (Fall 2004), pp. 51-80

 תירגום לעברית בלינק זהhttp://maarav.org.il/archive/?author=171

 

שיעור 13

אקטיביזם ושיתוף: מרק וולינגר, ג'רמי דלר, The Yes Men

Yve-Alain Bois, “Piece Movement: On Mark Wallinger State Britain, ”Artforum (April 2007), pp. 248-251

 

שיעור 14

סיכום   

 

 

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת