חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ג

  מבוא לאמנות עכשווית
  Introduction to Contemporary Art                                                                     
0821-1622-01
אמנויות | חוג לתולדות האמנות
סמ'  א'1400-1600115מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר מימון ורד
סילבוס מקוצר
המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 והילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לתולדות האמנות
0821-1622-01 מבוא לאמנות עכשווית
Introduction to Contemporary Art
שנה"ל תשע"ג | סמ'  א' | ד"ר מימון ורד

666סילבוס מפורט/דף מידע
מבוא לאמנות עכשווית
Introduction to Contemporary Art
0821-1622-01
סמסטר א' , תשע"ג
ד"ר ורד מימון
שיעור ליבה
 
שעות קבלה של המרצה ומיקום: בתיאום מראש דרך דוא"ל
טלפון:
דוא"ל: maimonv@gmail.com
 
המבוא מבקש להקנות לסטודנטים מושגים תיאורטיים וביקורתיים מרכזיים להבנת האמנות העכשווית. הקורס דן באופנים השונים אשר אמנים משנות ה-70 והילך הגדירו מחדש את האובייקט האמנותי, תפקידו של האמן, ומעמדו של הצופה. הקורס מתמקד בסוגיית הרדי מייד ובדימוי המנוכס, בהגדרה המחודשת של מושג המדיום דרך חקירות עכשוויות של חלל וגוף, וביחסים שבין האסתטי והפוליטי בפרקטיקות אמנותיות ביקורתיות. דגש מיוחד ניתן למקום ותפקיד של האמנות העכשווית בהקשר של הגלובליזציה, בעיקר ביחס לנושאים כמו שיתוף, קולקטיביות ואקטיביזם.
 
חובות
בחינה מסכמת.
 
טקסטים כלליים  מרכזיים
David Hopkins, After Modern Art 1945-2000 ( Oxford University Press, 2000)
Charles Harrison and Paul Wood eds., Art in Theory 1900-2000 (Blackwell Publishing, 2003)
 
Gill Perry and Paul Woodeds., Themes in Contemporary Art (Yale University Press and The Open University, 2004).
 
Hal Foster at el eds., Art After 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism, vol. 2, 1945 to the Present (Thames & Hudson, 2005)
 
Amelia Jones ed., A Companion to Contemporary Art since 1945 (Blackwell Publishing, 2006)
  
שיעור 1
מורשת המודרניזם: הפשטה, קולאז' ורדימייד
קלמנט גרינברג, "אוואנגרד וקיטש," המדרשה 3 ) מאי 2000,(  עמ'15-34
           
            I רדי- מייד (Readymade)
 
שיעור 2
הג'סטה המיכאנית: רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס ואנדי וורהול
Leo Steinberg, “The Flatbed Picture Plane,” Art in Theory 1900-1990, pp. 948-953
Benjamin Buchloh, “Andy Warhol’s One-Dimensional Art,” Andy Warhol: A Retrospective (1989), pp. 39-57
 
 שיעור 3
פוסט-מודרניזם וניכוס :(Appropriation) שרי לוין, ברברה קרוגר, סינדי שרמן, האנס האקה
פרדריק ג'יימסון, פוסטמודרניזם או ההיגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר (רסלינג, 2008), עמ' 17-43
Douglas Crimp, “The Photographic Activity of Postmodernism,” October 15 (Winter 1980), pp. 91-101
 
שיעור 4
ארכיון, זיכרון וטראומה: ואליד ראאד, טקיסה דין, תומאס רוף
Hal Foster, “Archival Impulse,” October 110 (Fall 2004), pp. 3-22
Okwui Enwezor, “Photography between History and the Monument,” in Archive Fever:                              Uses of the Document in Contemporary Art (2008), pp. 11-51
 
II חלל, מקום, סביבה
 
שיעור 5
מינימליזם: רוברט מוריס, דונאלד ג'אד, דן פלוין, קרל אנדרה
Donald Judd, “Specific objects,” Donald Judd: Complete Writings 1959-1975 (1975), pp. 181-189
רוברט מוריס, "הערות על פיסול," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 37-48
מייקל פריד, "אמנות וחפציות," המדרשה 9 (יוני 2006), עמ' 51-79
 
שיעור 6
פוסט-מינימליזם: אווה הסה, רוברט סמיתסון, מאטה גורדון-קלארק
Robert Smithson, “Entropy and the New Monuments,” “A Tour of the Monuments of the Passaic,” Robert Smithson: The Collected Writings (1996), pp. 10-23, 68-74
 
שיעור 7
פוסט-מדיום : אולאפור אליאסון, קרסטן הולר, תומאס הירשהורן, פרנסיס אליס
Madaleine Grynsztejn, “(Y)our Entanglements: Olafur Eliasson, The Museum, and Consumer Culture,” in Take Your Time: Olafur Eliasson (2007), pp. 11-3
Rosalind Krauss, “Reinventing the Medium,” Critical Inquiry 25 (Winter 1999), pp. 289-305
 
 
III גוף ומבט
 
שיעור 8
וידאו-ארט ובודי ארט ( :(Body Artנאם ג'ון פייק, ברוס נאומן, ויטו אקונצ'י
Rosalind Krauss, “Video: The Aesthetics of Narcissism,” October vol. 1. (Spring, 1976), pp. 50-64
 
שיעור 9
בודי ארט ופמיניזם: ג'ודי שיקאגו, חנה וילקה, קרולי שנימן, מרי קלי, מרתה רוסלר, ולרי אקספורט
Laura Meyer, “Power and Pleasure: Feminist Art Practice and Theory in the United             States and Britain,” A Companion to Contemporary Art since 1945, pp. 317-342
Mary Kelly, “No Essential Femininity.” Parachute 37 no. 26 (Spring 1982), pp. 31-35
 
שיעור 10
הקולנועי בוידיאו וצילום: דאגלס גורדון, פייר וויג, ג'ף וול, גריגורי קרודסון
Steve Edwards, “Photography out of Conceptual Art,” in Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 137-168
 
 
IV פוליטיקה ואסתטיקה
                           
שיעור 11
בין הלוקלי לגלובלי: המקרה של דוקומנטה 11
Niru Ratnam, “Art and Globalization,” Themes in Contemporary Art, eds. Gill Perry and Paul Wood (Yale University Press and The Open University, 2004), pp. 277- 313
Julian Stallabrass, Contemporary Art: A Very Short Introduction (Oxford, 2004), pp. 19-49
 
שיעור 12
אסתטיקת יחסים: רירקריט טיראוניג'ה, סנטיאגו סיירה, ארתור זמייבסקי
Claire Bishop, “Antagonism and Relational Aesthetics,” October 110 (Fall 2004), pp. 51-80
 
שיעור 13
אקטיביזם ושיתוף: מרק וולינגר, מייקל רקוביץ, ג'רמי דלר, The Yes Men
Yve-Alain Bois, “Piece Movement: On Mark Wallinger State Britain, ”Artforum (April 2007), pp. 248-251  
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת