חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  צ'כוב ולורקה: סיום, מעבר, פתיחה
  Chekhov and Lorca: Closing, Transition, Opening                                                      
0811-4539-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1000-1400315הנדסאים בנין א'עבודה מע מר אבנרי עירא
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הקורס מציע התנסות בבימוי של פתיחות וסיומים של מערכות, כמו-גם בבימוי מעברים בין מערכות. ההתמקדות תהיה ביצירת רצף קצר: סוף המערכה, המעבר, ופתיחת המערכה הבאה.

בקורס נעבוד עם מחזותיהם של אנטון צ'כוב ופדריקו גרסיה לורקה, אשר יצרו גירסה פיוטית של ריאליזם, בה ניכרת חשיבה חזותית מפותחת. אחד הדברים המשותפים לשניהם הוא שהוראות הבימוי במחזותיהם הן דימויים בפני עצמם. אצל צ'כוב, ניכר בהן מתח בין פעילות בימתית (activity) לבין פעולה דרמטית (action), או אף היעדר של פעולה, בעוד שאצל לורקה ניכרת בהן השפעה סוריאליסטית היוצרת לעיתים את הרושם שהוראות אלה אינן מיועדות למימוש בימתי ישיר. בשני המקרים, הוראות הבמה מזמינות פענוח דרמטורגי וחיפוש אחר חלופות אנלוגיות -  דבר בו נתנסה בשיעורי הקורס.

כהכנה לסצינות הקצרות שהתלמידים יביימו במהלך הקורס, נעסוק בניתוח של המחזות (איסוף של נתונים בימתיים, איתור 'עוגנים' לבימוי, פענוח של הפתיחה והסיום בתוך המבנה הכולל של המערכה או המחזה, וכו'), ובניתוח של דימויים פוטנציאליים וקומפוזיציות בימתיות המשתמעים מתוך בחירותיהם הדרמטיות של המחזאים. במקביל, נתנסה בבדיקת הדימויים האלה על הבמה עצמה.

Course description

The course offers experience in directing the opening and closing moments of acts in drama, as well as in directing the transition between acts. We will focus on creating a short sequence: the ending of an act, the transition, and the opening of the next act.

In the course we will work with the plays of Anton Chekhov and Federico García Lorca, who offered a poetic version of realism, exhibiting elaborated visual thinking. One of the features shared by both of them is the fact that their stage-directions are actually images in themselves. Chekhov's stage-directions create tension between stage activity and dramatic action, or even a lack of dramatic action, whereas Lorca's stage-directions, often surrealist-like, sometimes seem as if they are not meant to be strictly executed on stage. In both cases, the stage-directions invite dramaturgical analysis and decoding, as well as a search for analogous alternatives, potential images and optional stage compositions - a process to be intensely explored in this course.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4539-01 צ'כוב ולורקה: סיום, מעבר, פתיחה
Chekhov and Lorca: Closing, Transition, Opening
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | מר אבנרי עירא

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

צ'כוב ולורקה: סיום, מעבר, פתיחה

Chekhov and Lorca: Closing, Transition, Opening

סמסטר ב', תשע"ח

4 ש"ס

שיעור

 

עירא אבנרי

iravneri@gmail.com

שעות קבלה - לפי תיאום מראש במייל

 

תאור הקורס

 

הקורס מציע התנסות בבימוי של פתיחות וסיומים של מערכות, כמו-גם בבימוי מעברים בין מערכות. ההתמקדות תהיה ביצירת רצף קצר: סוף המערכה, המעבר, ופתיחת המערכה הבאה.

בקורס נעבוד עם מחזותיהם של אנטון צ'כוב ופדריקו גרסיה לורקה, אשר יצרו גירסה פיוטית של ריאליזם, בה ניכרת חשיבה חזותית מפותחת. אחד הדברים המשותפים לשניהם הוא שהוראות הבימוי במחזותיהם הן דימויים בפני עצמם. אצל צ'כוב, ניכר בהן מתח בין פעילות בימתית (activity) לבין פעולה דרמטית (action), או אף היעדר של פעולה, בעוד שאצל לורקה ניכרת בהן השפעה סוריאליסטית היוצרת לעיתים את הרושם שהוראות אלה אינן מיועדות למימוש בימתי ישיר. בשני המקרים, הוראות הבמה מזמינות פענוח דרמטורגי וחיפוש אחר חלופות אנלוגיות -  דבר בו נתנסה בשיעורי הקורס.

כהכנה לסצינות הקצרות שהתלמידים יביימו במהלך הקורס, נעסוק בניתוח של המחזות (איסוף של נתונים בימתיים, איתור 'עוגנים' לבימוי, פענוח של הפתיחה והסיום בתוך המבנה הכולל של המערכה או המחזה, וכו'), ובניתוח של דימויים פוטנציאליים וקומפוזיציות בימתיות המשתמעים מתוך בחירותיהם הדרמטיות של המחזאים. במקביל, נתנסה בבדיקת הדימויים האלה על הבמה עצמה.

 

תאור הקורס באנגלית  

 

The course offers experience in directing the opening and closing moments of acts in drama, as well as in directing the transition between acts. We will focus on creating a short sequence: the ending of an act, the transition, and the opening of the next act.

In the course we will work with the plays of Anton Chekhov and Federico García Lorca, who offered a poetic version of realism, exhibiting elaborated visual thinking. One of the features shared by both of them is the fact that their stage-directions are actually images in themselves. Chekhov's stage-directions create tension between stage activity and dramatic action, or even a lack of dramatic action, whereas Lorca's stage-directions, often surrealist-like, sometimes seem as if they are not meant to be strictly executed on stage. In both cases, the stage-directions invite dramaturgical analysis and decoding, as well as a search for analogous alternatives, potential images and optional stage compositions - a process to be intensely explored in this course.

 

דרישות הקורס

נוכחות חובה והשתתפות פעילה בשיעורים.

במהלך הסמסטר יתבקשו הסטודנטים להכין ולהציג בכיתה פרזנטציות קצרות.

בסוף הסמסטר יתבקשו הסטודנטים להגיש תרגיל מסכם.

 

מרכיבי הציון הסופי

 

% 20 נוכחות, השקעה, גישה.

% 50 איכות הפרזנטציות אשר יוגשו במהלך הסמסטר

% 30 התרגיל המסכם.    

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

פתיחות וסיומים של מערכות, מעברים, הוראות במה כדימוי, קומפוזיציות בימתיות, פעילות בימתית ופעולה דרמטית, ניתוח דרמטורגי לבמה.    

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים)

אנטון צ'כוב: "השחף", "הדוד וניה", "שלוש אחיות", "גן הדובדבנים".

פדריקו גרסיה לורקה: "ירמה", "חתונת דמים", "בית ברנרדה אלבה".

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת