חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  משחק יפני קלאסי ויישומיו המודרניים:עיון וביצוע
  Japanese Classical Acting and its Modern Applications: Theor                                         
0811-4538-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1200-1400207אמכסיקו - אומנויותסמינר פרופ סרפר צבי
סמ'  א'1000-1200210מכסיקו - אומנויותסמינר
סילבוס מקוצר
חלקו העיוני של הסמינר יעסוק באספקטים שונים של המשחק בשלושת הסגנונות של התאטרון היפני הקלאסי, הנו והקיוגן (תאטרוני האריסטוקרטיה) והקבוקי (התאטרון העממי), באמצעות חשיפת העומק, המורכבות, והמשמעות היישומית האוניברסאלית של המשחק בתאטרון זה בעידן העכשווי. כמו כן נחקור את סגנונות המשחק בסגנונות אלו על רקע התרבות, הפילוסופיה, ההיסטוריה, החברה והאמנויות היפניות בהם הם גובשו. לאחר מכן נבדוק את ההשפעה של המשחק בתאטרון זה על תאטרון האוונגרד היפני, וכן  נבדוק את השפעתו במאה העשרים על במאים מערביים כגון ברכט, מנושקין ווילסון.
בחלקו המעשי, הקורס מחבר כמה אספקטים:
א) אימון בתנועה השואב יסודות מאמנות התנועה הסינית של הטאי-צ'י צ'ואן ומהשיטה היפנית של האימון הפיזי של סוזוקי. האימון נועד לשפר קורולציה, הרפייה וריכוז, ליצור קשר בין דימוי פנימי וצורה חיצונית, להנמיך את מרכז הכובד בגוף ולחזק את חלק הגוף התחתון.
ב) התנסות בטכניקות קוליות מתוך הרפרטואר של הקבוקי, הנו והקיוגן. טכניקות אלו תורמות לחיזוק הקול ולהגדלת המנעד שלו.
ג) גישה חדשה למשחק מערבי שבה המשחק נובע מדימויים שונים ולא דרך עיבוד פסיכולוגי/נרטיבי של דמות ומצב. באמצעות תהליך זה, המבוסס על יצירת עבודה אורגנית של קול וגוף, התלמיד יעבוד על טקסט של דמות מערבית קלאסית, באופן שישזור את כל המרכיבים של הקורס.
Course description
The theoretical part of the seminar will engage with various aspects of acting in the three genres of the Japanese classical theatre (the aristocratic Noh and Kyogen, and the popular Kabuki), through exposing the depth, complexity, and universal applicability of this acting in our contemporary world. We will also explore the cultural, philosophical, historical, social, and artistic contexts in which these acting styles were consolidated. We will then examine the influence of this theatrical language on the Japanese avant-garde theatre, and on Western artists since the beginning of the twentieth century, such as Brecht, Mnouchkine and Wilson. 
The practical part of the seminar will combine several components: 
a. Movement training based on the Chinese T’ai Chi Ch’uan and the Japanese Suzuki Method. These techniques improve correlation, relaxation, and concentration, creating a connection between inner image and outer form, and help to lower the body’s center and strengthen the lower part of the body.
b. Practice of various vocal techniques of Kabuki, Noh and Kyogen that contributeto strengthening the voice and increasing its range.
c. A new Western-oriented acting approach in which the acting results emerge from various images, imagination-guided impulses, and not necessarily from a psychological processing of character and situation. Through this approach, which is based upon organic inner/outer expressiveness of a performer, the student will work on the text of a classical Western character in which all the preparatory components are interwoven.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4538-01 משחק יפני קלאסי ויישומיו המודרניים:עיון וביצוע
Japanese Classical Acting and its Modern Applications: Theor
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | פרופ סרפר צבי

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
משחק יפני קלאסי ויישומיו המודרניים: עיון וביצוע
Japanese Classical Acting and its Modern Applications: Theory and Practice
סמסטר א, תשע"ד
סמינר
4 ש"ס
שם המרצה: צביקה סרפר
דואר אלקטרוני: serper@post.tau.ac.il
שעת קבלה: יום ה', 14:00-15:00 בחדר 257, בניין גילמן (לפי תיאום מראש)
טלפון באוניברסיטה: 03-6406362
טלפון בית: 03-5744697
 
דרישות הקורס
לקורס שני חלקים: עיוני ומעשי, כאשר זמן כל שיעור יחולק באופן שווה בין שני מרכיבים אלו, ובסדר הזה. בחלק העיוני הדרישות הן נוכחות, קריאת חומר ביבליוגראפי וצפייה בחומרים ויזואליים באתר הקורס, הגשת רפרט עיוני (או מעשי, כפי שמפורט בהמשך) לפני הכיתה, ולסיכום--עבודה סמינריונית או רפרט בכתב (לפי חובותיו/בחירתו של התלמיד).
בחלק המעשי הדרישות הן נוכחות והשתתפות מעשית בכל מרכיבי השיעור, במשחק, תנועה ועבודה קולית. לסיכום חלק זה ניתן להגיש רפרט מעשי--הצגת סיכום, ויהיה ניתן לכתוב עבודה סמינריונית או רפרט על העבודה המעשית שהוצגה, ובמקרה זה הצגת הסיכום המעשית תשמש כרפרט.
כל החומר העיוני והטקסטים לחלק המעשי הנדרשים לסמינר נמצאים כולם באתר הקורס בתיקיות השונות. 
 
מרכיבי הציון הסופי
% 40 השתתפות עיונית ומעשית
% 20 רפרט עיוני בעל פה או עבודת סיכום מעשית
40% עבודת סיכום בכתב: עבודה סמינריונית או רפרט (לפי חובותיו/בחירתו של התלמיד)  
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת