מאלפרד ג'ארי ועד תום סטופרד: על האבולוציה של רעיון האבסורד בתיאטרון
From Alferd Jarry to Tom Stoppard: On the Evolution of the Idea of Absurd in the Theater
סמסטר ב, תשע"ד
4 ש"ס
סמינר
שם המרצה: ד"ר אירית דגני-רז
דואר אלקטרוני: razirit@netvision
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל/טלפון
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, רפרט והגשת עבודה
מרכיבי הציון הסופי
עבודה סמינריונית או רפרט (בע"פ ובכתב)
נושאי הקורס ורשימת ספרים חלקית (רשימה מפורטת לפי סדר השיעורים תינתן בראשית הקורס):
יסודות אבסורדיים במחזותיהם של מחזאי האבסורד : יונסקו, אדאמוב, ז'נה, ובקט.
האבסורד בהגותם של קאמי וסארטר
חילוץ סטרוקטורות לוגיות של האבסורד
בין האבסורד הלוגי לאבסורד בהגות האקזיסטנציאליסטית
צורות אל-מילוליות קדומות של התיאטרון כמקורות לתיאטרון האבסורד
נונסנס בספרות ובשירה
אלגוריות ודמוי חלום בתיאטרון האבסורד
בין רציונליות לרציונליזם במחזות האבסורד
פאראדוכסים ואבסורד
האבסורד ובעיית הייצוג
אלמנטים אבסורדיים ביצירתו של אלפרד ג'ארי
בקט, תום סטופארד ותיאטרון האבסורד