חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  יוצרות בקדמת הבמה: תיאטרון פמיניסטי בישראל
  Feminist Theatre in Israel                                                                           
0811-4050-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1000-1400200מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ אלגים לב שולמית
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הסמינריון מתמקד בפעילותן היצירתית של נשים בתיאטרון המרכזי ובתיאטרון החוץ-ממסדי. מטרת הסמינריון לדון בסוגיות הנוגעות לקשר שבין פמיניזם ותיאטרון בכלל וכתיבה נשית על הבמה המרכזית והחוץ-ממסדית בישראל בפרט. הסמינריון בוחן את תרומתן הייחודית של יוצרות תיאטרון להתגבשותו של תיאטרון פמיניסטי בישראל. מסגרת הדיון היא אינטרדיסיפלינרית ומחברת בין גישות מתחום הסוציולוגיה הביקורתית, לימודי תרבות, תיאטרון מופע ופמיניזם.

Course description
The seminar discusses the creative activity of women on the leading stage as well as outside the institutional theatre. The objective of the seminar is to elaborate cardinal issues such as feminism and theatre in general and women's morphology in Israel in particular. The seminar aims to reveal the unique contribution of women artists to the consolidation of feminist theatre in Israel
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4050-01 יוצרות בקדמת הבמה: תיאטרון פמיניסטי בישראל
Feminist Theatre in Israel
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | פרופ אלגים לב שולמית

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
 
 
שם הקורס: יוצרות בקדמת הבמה: תיאטרון פמיניסטי בישראל
שם הקורס באנגלית: Feminist Theatre in Israel
 
סמסטר ב' תשע"ז, יום א' 10-14
 -4-- ש"ס
סוג המסגרת: סמינר
שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם
דואר אלקטרוני: levaladg@post.tau.ac.il 
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל)
 
הסמינריון מתמקד בפעילותן היצירתית של נשים בתיאטרון המרכזי ובתיאטרון החוץ-ממסדי. מטרת הסמינריון לדון בסוגיות הנוגעות לקשר שבין פמיניזם ותיאטרון בכלל וכתיבה נשית על הבמה המרכזית והחוץ-ממסדית בישראל בפרט. הסמינריון בוחן את תרומתן הייחודית של יוצרות תיאטרון להתגבשותו של תיאטרון פמיניסטי בישראל. מסגרת הדיון היא אינטרדיסיפלינרית ומחברת בין גישות מתחום הסוציולוגיה הביקורתית, לימודי תרבות, תיאטרון מופע ופמיניזם.
 
דרישות הקורס: נוכחות, השתתפות פעילה, הכנת רפרט בעל פה ובכתב, עבודה סמינריונית (רק אלה שיבחרו בכך).
 
דרישות קדם/תנאי השתתפות: אין
 
מרכיבי הציון הסופי: רפרט בעל פה ובכתב או עבודה סמינריונית (רק אצל אלה שיבחרו לכתוב עבודה סמינריונית).
 
נושאי הקורס:
קריאה חברתית דומיננטית לעומת קריאה ביקורתית, פמיניזמים בתרבות המערב ובישראל, הקשר בין אתניות מעמד ומגדר בחברה הישראלית, השסע השקוף: מבט פמיניסטי על החברה והתרבות בישראל, תיאטרון מופע ופמיניזם בתרבות המערב ובישראל, מאפייני הכתיבה נשית, דוגמאות ליצירה נשית על הבמה המרכזית ומחוצה לה.
 
רשימה ביבליוגרפית:
1. דהאן-כלבת הנרייט (1999) "פמיניזם בין מזרחיות לאשכנזיות", בתוך: דפנה יזרעאלי, אריאלה פרידמן, הנרייט דהאן-כלב, חנה הרצוג, מנאר חסן, חנה נווה וסילביה פוגל-ביז'אי מין, מיגדר, פוליטיקה, תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, עמ' 266-217.
2. ישי, יעל (1996) "מיתוס ומציאות השוויון בין המינים: מעמד האישה בישראל", בתוך: משה ליסק וברוך קני-פז (עורכים) ישראל לקראת שנת האלפיים: חברה, פוליטיקה ותרבות. ירושלים: האוניברסיטה העברית, ספריית אשכולות ומכון אשכול, עמ' 103-129.
3. לב-אלג'ם, שולמית (2005) "מכה שלא כתובה בתורה: נשים מוכות בתאטרון הקהילתי", תיאוריה וביקורת, 27: 145-169.
4. ___________ (2002) "של מי המחזה הזה?", תיאטרון, 9: 30-26.
5. ____________ (2010)"אימהות ובנות- העלילה האסורה ביצירתה של מרים קייני", מכאן, י: 208-185.
6. ____________ (2010) "'כלת הים' מיפו: שלוש אימהות פלסטיניות משחקות בארגז החול", סוציולוגיה ישראלית, 2011, יב (2): 302-281.
7. לב-אלג'ם שולמית וענת פירסט (2005)"'מחבואים' בתיאטרון הקהילתי ביפו ד': נשים מזרחיות 'כותבות' את זהותן התרבותית", מגמות, כרך מד', מס' 1: 106-83.
8. לובין, אורלי (1999) "שחור", 50ל48: תיאוריה וביקורת, 13-12: 431-423.
9. ________ (2000) "מטריטוריה לאתר: נשיות מזרחית בסרט 'ג'קי'", בקורת ופרשנות, 34: 193-177.
10. למיש, דפנה (1997) "שוות ערך תקשורתי: מבט פמיניסטי על התקשורת", בתוך: דן כספי (עורך) דמוקרטיה ותקשורת. תל-אביב עמ' 119-140.
11. _______ (1998) "השסע השקוף: תצפית פמיניסטית על החברה דרך התקשורת הישראלית", הוגש בכנס החברה הישראלית בין פילוג לאחדות, מרכז תמי שטיינמץ, אוניברסיטת תל-אביב.
12. סמוחה, סמי (1993) "שסעים מעמדיים, עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל", בתוך: אורי רם (עורך) החברה הישראלית: היבטים ביקורתיים. תל-אביב: ברירות, עמ' 39-7.
13. פירסט, ענת ושולמית לב-אלג'ם (2000) במעגל השוליות: מתיאטרון קהילתי לתקשורת המונים", קשר, 28: 94-82.
14. שוחט, איילה (1993) "לדובב את השתיקות: ייצוג האישה והמזרח בקולנוע הישראלי", בתוך: אורי רם (עורך) החברה הישראלית: היבטים ביקורתיים". תל-אביב: ברירות, עמ' 245-252.
15. ________ (1996) "הפמיניזם המזרחי: פוליטיקה של ג'נדר, הגזע ורב-תרבותיות", מצד שני, 5-6: 33-29.
 
16. Aston, Elaine (1995) An Introduction to Feminist Theatre. London: Routledge.
17. Case, Sue-Ellen (1988) Feminism and Theatre. London: Macillan.
18. Fogel-Bijaoui, Sylvie (1997) “Women in Israel: The Social Construction of Citizenship as a Non-Issue”, in Israel Social Science Research, 12 (2): 1-30.
19. Goodman, Lizbeth and Jane de Gay (eds) (1998) The Routledge Reader in Gender and Performance. London: Routledge.
20. Lev-Aladgem, Shulamith (2003) "Ethnicity, Class and Gender in Israeli Community Theatre", Theatre Research International, Vol. 28, No. 2:181-192.
21. ___________________ ((2003) "From Object to Subject: Israeli theatre of the Battered Women", New Theatre Quarterly, 192: 139-149.
22. _________________ (2004) "Whose Play Is It? The Issue of Authorship/Ownership in Israeli Community-Based Theatre", The Drama Review, Vol. 48, No. 3: 117-134.
23. ________________ (2005) "The Israeli National Community Theatre Festival", Theatre Research International, Vol. 30, No. 3: 284-295.
24. ________________ (2010) "Miriam Kainy: The Survivor Artist on the Establishment Stage", Nashim, Vol. 20: 140-155.
25. Shulamith Lev-Aladgem and Anat First (2004) "Community Theatre as a Site for Performing Gender and Identity", Feminist Media Studies, Vol. 4, No. 1: 37-50.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת