חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  אתר המופע: מופעים תלויי-מקום ושיח המרחב
  Site of Performance: Site-Specific Performance and the Discourse of Space                            
0811-4048-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1000-1400209מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר בן-שאול דפנה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

תפיסת המציאות, כפי שהיא מתבטאת בתיאטרון ובמופע קשורה באופן חיוני ודינמי, כמו גם אקטואלי ופוליטי, במושגים ובמודלים של מרחב. אתר, מקום, מיקום, או סביבה הפכו לנוף פולמוסי רווח. מונחים כמו הטרוטופיה, ייצור המרחב וספירה ציבורית נודדים בין שדות שיח שונים. קורס זה, שייערך כמסע תחנות סלקטיבי, ישלב בין היוודעות לקריאות מרחביות של המציאות לבין גילוייהן בתיאטרון ובמופע, במיוחד מופע תלוי-מקום (או תלוי-אתר). התבוננות זו תכלול היכרות עם מושגים מרחביים מרכזיים, הגדרות וטיפולוגיות שונות של אמנות סייט-ספסיפיק והמחשות היסטוריוגרפיות ותרבותיות של אירועים מקומיים, אורבאניים ואחרים. נדון בפרקטיקות ובמקרי מבחן מסוגים שונים: מופעים המותאמים למיקומים מוסדיים תיאטרוניים ואחרים, מופעים שמתקיימים במרחב ציבורי ומופעים ביתיים.

Course description

The conception of reality, as manifested in theatre and performance, is vitally and dynamically, as well as actually and politically, formulated by notions and models of space. Site, location, environment or landscape have become a polemic commonplace. Notions such as heterotopia, the production of space or public sphere are shifting between fields of discourse. This course will be held as a selective journey integrating spatial readings and their manifestations in theatre and performance, especially site-specific cases. This contemplation will include acquaintance with key notions, different definitions and typologies of site-specific art, historiographic and cultural presentations of local site-specific events. We shall discuss practices and case studies, urban or else, of several kinds: site-specific performances taking place either in institutional, public, or domestic locations.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4048-01 אתר המופע: מופעים תלויי-מקום ושיח המרחב
Site of Performance: Site-Specific Performance and the Discourse of Space
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר בן-שאול דפנה

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

החוג לאמנות התיאטרון

אתר המופע: מופעים תלויי מקום ושיח המרחב

Site of Performance: Site-Specific Performance and the Discourse of Space

סמסטר ב', תשע"ח

                                                        סמינר מ.א. (4 ש"ס)

 

שם המרצה: ד"ר דפנה בן-שאול

bensha@post.tau.ac.il

שעות קבלה: יום ד', 12:00-14:00 (בניין מכסיקו, חדר 106), בתיאום מראש במייל.

 

תיאור הקורס

תפיסת המציאות, כפי שהיא מתבטאת בתיאטרון ובמופע קשורה באופן חיוני ודינמי, כמו גם אקטואלי ופוליטי, במושגים ובמודלים של מרחב. אתר, מקום, מיקום, או סביבה הפכו לנוף פולמוסי רווח. מונחים כמו הטרוטופיה, ייצור המרחב וספירה ציבורית נודדים בין שדות שיח שונים. קורס זה, שייערך כמסע תחנות סלקטיבי, ישלב בין היוודעות לקריאות מרחביות של המציאות לבין גילוייהן בתיאטרון ובמופע, במיוחד מופע תלוי-מקום (או תלוי-אתר). התבוננות זו תכלול היכרות עם מושגים מרחביים מרכזיים, הגדרות וטיפולוגיות שונות של אמנות סייט-ספסיפיק והמחשות היסטוריוגרפיות ותרבותיות של אירועים מקומיים, אורבאניים ואחרים. נדון בפרקטיקות ובמקרי מבחן מסוגים שונים: מופעים המותאמים למיקומים מוסדיים תיאטרוניים ואחרים, מופעים שמתקיימים במרחב ציבורי ומופעים ביתיים.

 

The conception of reality, as manifested in theatre and performance, is vitally and dynamically, as well as actually and politically, formulated by notions and models of space. Site, location, environment or landscape have become a polemic commonplace. Notions such as heterotopia, the production of space or public sphere are shifting between fields of discourse. This course will be held as a selective journey integrating spatial readings and their manifestations in theatre and performance, especially site-specific cases. This contemplation will include acquaintance with key notions, different definitions and typologies of site-specific art, historiographic and cultural presentations of local site-specific events. We shall discuss practices and case studies, urban or else, of several kinds: site-specific performances taking place either in institutional, public, or domestic locations.

 

 

 

 

 

 

דרישות וקביעת ציון

* נוכחות מלאה כדרישת סף להגשת עבודה, קריאה והשתתפות בפעילויות הקורס.

* הגשת עבודה סמינריונית או עבודת רפרט על נושא הקשור בקורס, שעל-פיה ייקבע הציון.

 

נושאים עיקריים:

1. פתיחה

שיח החלל ואזכור קישורו למבנה הייעודי של תיאטרון ומופע

הגדרות של מופע תלוי-אתר (תלוי-מקום, סייט-ספסיפיק)

מפה מתודית של הקשרי התייחסות (שיכולים לשמש למחקר עצמאי)

 

2. דיון במושגים

מקום ומרחב (דה סרטו)

הטרוטופיה (פוקו)

ייצור המרחב (לפבר)

ספירה ציבורית (הברמס, פרייזר)

הזכות לעיר (לפבר)

נומאדיות (דלז)

גיאופתולוגיה (צ'ודהורי)

מחוז זיכרון (נורה)

מקום ולא-מקום (אוז'ה)

נוף כמדיום (מיטשל)

האלביתי (פרויד)

ועוד...

 

3. הקשרי יישום

מִשכּן: סוציו-סמיוטיקה של חלל התיאטרון המוסדי (קרלסון) ומופעים תלויי-מקום מוסדי.

רשות הרבים: מופעי רחוב, כיכר ומסלול; התערבויות, פלישות והשתתפות במרחב ציבורי.

בית: הבית המאוים (פרויד), פוליטיזציה של האתר הדומסטי, הבית הצרכני.

 

 

ביבליוגרפיה

יינתנו הפניות והמלצות קריאה ספציפיות. יתר הפריטים משמשים מאגר הקשור באתר המופע, שיכול לסייע בכתיבת העבודה ובהעשרה בהווה ובעתיד. ייתכנו חפיפות בהבחנה בין (1) ל-(2).

 

1. לצאת לשוח בשיח המרחב

 

אופיר, עדי, "מדינה", בתוך מפתח: מבחר מושגים פוליטיים, עורכים: עדי אופיר ואחרים, אוניברסיטת תל אביב, מרכז מינרבה מדעי הרוח, 2014, עמ' 201-228 (גם מקוון).

 

-----, "פוליטי", בתוך מפתח: כתב עת לקסיקלי למושגים פוליטיים, אוניברסיטת תל אביב, מרכז מינרבה מדעי הרוח, 2010, עמ' 85-110 (מקוון).

 

אליאדה, מירצ'ה, המיתוס של השיבה הנצחית: ארכיטיפים של חזרה, ירושלים: כרמל, 2000.

 

אמיר, מירב, "גבול", בתוך מפתח: מבחר מושגים פוליטיים, עורכים: עדי אופיר ואחרים, אוניברסיטת תל אביב, מרכז מינרבה מדעי הרוח, 2014, עמ' 121-141 (גם מקוון).

 

באבא, הומי ק., "העולם והבית", בתוך רעידת אדם, על התפר – מוזיאון חברתי לאמנות עכשווית, קטלוג התערוכה, 2008 [עמ' 126-135]

 

בודריאר, ז'אן, סימולקרות וסימולציה, תרגום: אריאלה אזולאי, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2007. [עמ' 7-46]

 

-----, אמריקה, תרגום: מור קדישזון, תל אביב: בבל, 2000.

 

ביי, חכים, TAZ: אזור אוטונומי ארעי, תרגום: ליאת סאבין, תל אביב: רסלינג, 2008. [עמ' 7-22]

 

בנימין, ולטר, המשוטט, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 1992. ["שובו של המשוטט", עמ' 100-104]

 

ברגר, תמר, דיוניסוס בסנטר, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 1998.

 

-----, ברווח בין עולם לצעצוע: על מודל בתרבות הישראלית, תל אביב: רסלינג, 2008.

 

-----, אוטוטופיה: על מרחב הביניים הפרוורי בישראל, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, קו אדום אורבני, 2015.

 

גורביץ', זלי, על המקום, תל אביב: עם עובד, 2007.["על המקום – אנתרופולוגיה ישראלית", עמ' 22-80; "על הגבול – חסימות, מעברים , טיולים"]

 

ג'יימסון, פרדריק, "הפוליטיקה של האוטופיה", בלוק 03 (2006), עמ' 46-56.

 

דה סרטו, מישל, המצאת היומיום, תל אביב: רסלינג, 2012.

 

דרידה, ז'אק, מחלת ארכיב, תל אביב: רסלינג, 2006.

 

הויזינגה, יוהאן, האדם המשחק: על מקור התרבות במשחק, תרגום: שמאול מוהליבר, ירושלים: מוסד ביאליק, 1984. [פרק ראשון: "מהותו של המשחק וערכו כתופעה של תרבות", עמ' 37-60.]

 

היילברונר, עודד ולוין, מיכאל, העיר הישראלית: העיר העברית האחרונה? , תל אביב: רסלינג, 2006.

 

היילברונר, עודד, "הריקוד הדיאלקטי: מערכות יחסים בין מרכז לפריפריה בפרספקטיבה היסטורית", בתוך היילברונר, עודד ולוין, מיכאל (עורכים), בין שדרות לשדרות רוטשילד: יחסי מרכז-פריפריה בתרבות הישראלית, עמ' 25-37.

 

הלפרן, רוני (עורכת), היכן אני נמצאת? פרספקטיביות מגדריות על מרחב, אבן יהודה: המכללה האקדמית בית ברל, 2013.

 

ויניקוט, ד. ו., משחק ומציאות, תל אביב: עם עובד, 1995. [פרק 8: "המקום בו אנו חיים", עמ' 122-127]

 

ויריליו, פול, המרחב הביקורתי, תרגום: אורית רוזן, תל אביב: רסלינג, 2006. [עמ' 23-40,   11-150]

 

ז'יז'ק, סלבוי, ברוכים הבאים למדבר של הממשי, תל אביב: רסלינג, 2002.

 

זימל, ג'ורג', רוקט פארק, לואיס וירט, אורבניזם: הסוציולוגיה של העיר המודרנית, תל אביב: רסלינג, 2007.

 

חתוקה, טלי וקלוש, רחל, "מקום" בתוך תרבות אדריכלית: מקום, ייצוג, נוף בעריכתן, תל אביב: רסלינג, 2005, עמ' 29-41.

 

חתוקה, טלי, רגעי תיקון: אלימות פוליטית, ארכיטקטורה והמרחב העירוני של תל אביב, תל אביב: רסלינג, 2008.

 

לפבר, אנרי, "ייצור המרחב", בתוך תרבות אדריכלית: מקום, ייצוג, נוף בעריכת טלי חתוקה ורחל קלוש, תל אביב: רסלינג, 2005, עמ' 177-200.

 

לוי, דרור ק', "ההיעלמות הגדולה: מזמן למרחב ולהפך", בלוק 2 (2006), עמ' 165-174.

 

-----, מזמן ומרחב וליהפך: שש מסות בביקורת התרבות, תל אביב: רסלינג2011.

 

מיטשל, וו. ג'י. טי., נוף קדוש, תל אביב: רסלינג, 2009.

 

מרקוזה, הרברט, הממד האסתטי: התמדת האמנות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2005. [עמ' 19-77]

 

 

נורה, פייר, "בין זיכרון להיסטוריה: על הבעיה של המקום", תרגמה: רבקה ספיבק, זמנים 45 (1993), עמ' 4-19. [סרוק גם באנגלית]

 

פדיה, חביבה, מרחב ומקום: מסה על הלא-מודע והתיאולוגי-פוליטי, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, קו אדום כהה, 2011.

 

פוקו, מישל, הטרוטופיה: על מרחבים אחרים, תרגום: אריאלה אזולאי, תל אביב: רסלינג, .2010 [עמ' 7-26]

 

פנסטר, טובי, של מי העיר הזאת? תכנון, ידע וחיי היומיום, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, קו אדום אורבני, 2012.

 

פנסטר טובי ואורן שלמה (עורכים), ערי המחר: תכנון, צדק וקיימות היום, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, קו אדום אורבני, 2014.

 

פרויד, זיגמונד, האלביתי, מבחר כתבים, ח, תל אביב: רסלינג, 2012.

 

פרק, ז'ורז', חלל וכו': מבחר מרחבים, תרגום: דן דאור ואוולין עמר, תל אביב: בבל, 1998.

 

קוטף, הגר, "בית", בתוך מפתח: מבחר מושגים פוליטיים, עורכים: עדי אופיר ואחרים, אוניברסיטת תל אביב, מרכז מינרבה מדעי הרוח, 2014, עמ' 95-118.

 

רוטברד, שרון, עיר לבנה, עיר שחורה, תל אביב: בבל, 2005.

 

Augé, Marc, Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, trans. John Howe, London: Verso, 1995.

 

Bachelard, Gaston, The Poetics of Space, Boston: Beacon Press, 1994.

 

Fraser, Nancy, "Rethinking the Public Sphere: A Contribution to the Critique of Actually Existing Democracy" in Calhaun, Craig (ed.), Habermas and the Public Sphere, Cambridge, Mass.: MIT Press, 1992, pp. 09-142.

 

Habermas, Jürgen, The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society, Translated by Thomas Burger, Cambridge Massachusetts: The MIT Press, 1989 (1962). [pp. 1-43]

 

Herrington Susan, On Landscapes, New York and London: Routledge, 2009. [pp. 71-110]

 

Hyden, Dolores, The Power of Place: Urban Landscape as Public History, Cambridge, Mass. And London: MIT Press, 1995.

 

Kotef, Hagar, Movement and the Ordering of Freedom: On Liberal Governances of Mobility, Duke University Press, 2015.

 

Lefebvre, Henri, The Production of Space, trans. Donals Nicholson Smith, Malden, Mass.: Blackwell, 1991.

 

-----, Writings on Cities, trans. Eleonore Kofman and Elizabeth Lebas, Malden, Mass.: Blackwell, 2000 ["The Right to the City", 147-159]

 

Mitchell, W.J.T (ed.), Landscape and Power, Chicago: The University of Chicago Press, 2002. [pp. vii-xii; 1-35; 241-290]

 

Nora, Pierre, "Between Memory and History: Les Lieux de Mémoire", Representations 25 (Spring 1989), pp. 7-24. [scanned in Hebrew as well]

 

Soja, Edward, Postmodern Geographies: The Reassertion of Space in Critical Social Theory, London and New York: Verso, 1989.

 

 

2. סייט-ספסיפיק + חלל בהקשרים יצירתיים שונים וחלל תיאטרון ומופע

אהרונסון-להבי, שרון, "סיפורי סבתא בבמת מיצג", תיאטרון 19 (2007), עמ' 38-44.

 

אזולאי, אריאלה, אימון לאמנות: ביקורת הכלכלה המוזיאלית, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, המכון הישראלי לפואטיקה וסמיוטיקה ע"ש פורטר, 1999. [עמ' 72-110]

 

אידלמן, רונן וקבוצת סלה-מנקה (עורכים), הערה: אמנות עצמאית בירושלים בתחילת המאה ה-21, ירושלים: הוצאה הערת שוליים והאקדמיה של העכשווי, 2014.

 

בן-שאול, דפנה, קבוצת זיק: עשרים שנות עבודה, ירושלים: כתר, 2005.

 

-----, "על דיוניסוס בסנטר: במה לבליעת האדמה", זמנים 99 (2007), עמ' 94-105.

 

בן-שאול, "רגע מושהה"; הררי, דרור, "שלח לי מלאך (- אמנות)", על קוקוצו של קבוצת זיק, תיאטרון 27 (חורף 2009), עמ' 4-12.

 

-----, "תפנית השיבה הפרפורמטיבית", מעקף 9 (2014). (מקוון)

 

-----, "איתותים מעולם (ישראלי) מינורי: ריכוז שליטה ריבונית בדימוי מרחבי", תיאטרון 40 (2016), עמ' 65-70.

 

-----, "המשכן הראשון: הבניית זהותם התרבותית של מבני הבימה", בתוך הבימה: עיונים חדשים בתאטרון לאומי, בעריכת זר-ציון, שלי וירושלמי, דורית וקינר-קיסינגר גד, תל אביב: רסלינג, 2017, עמ' 105-141.

 

-----, "המורה בּוּר, הארנבת מתה: האנטינומיה הפדגוגית של המופע", מעקף 11 (2017) (מקוון) [קטעים בעברית ואנגלית נכללים גם בהמופע הפדגוגי, בעריכת מנחם גולברג, בית הספר לתיאטרון חזותי, 2017.]

 

הררי, דרור, ירושלמי, דורית, בן-שאול דפנה, "תל זיק", בלוק 04: ערים זמניות (2007), עמ' 27-32.

 

בחטין, מיכאיל, צורת הזמן והכרונוטופ ברומן, תרגום: דינה מרקון, אור יהודה: דביר, 2007.

 

ברטל, איתן ואילן גולדשטיין, האיש ההולך: מקרה מבחן של פעלתנות חתרנית במרחב העיר תל אביב, Public School Editions, 2016.

 

גארויאן, צ'ארלס, "הפדגוגיה המשחררת של המיצג", המדרשה 8 (יוני 2004), עמ' 121-152.

 

הררי, דרור, מופע-העצמי: פרפורמנס ארט וייצוג עצמי, תל אביב: רסלינג, 2014.

 

לוי, שמעון, "הזוי, מושלך, מופנם: הערות על חלל בדרמה העברית", זמנים 99 (2007), עמ' 84-93.

 

-----, סמואל בקט: מדבר, נוכח, נסתר, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 1997. [על חוצבימה, עמ' 41-58]

 

יבין, עמרי, "הגלובוס הארוטי: הגיאוגרפיה כמטפורה במחזות השכונה של חנוך לוין", בלוק 04: ערים זמניות (2007), עמ' 96-102.

 

מרקוביץ', דליה יפה "הארת שוליים", הערה: אמנות עצמאית בירושלים בתחילת המאה ה-21, בעריכת רונן אילדמן וקבוצת סלה-מנקה, ירושלים: הוצאת הערת שולים והאקדמיה של העכשווי, 2014, עמ' 91-86. [על אמנות תלויית מקום ותלויית זמן]

 

נוימן, ערן, "על שישה חללים אדריכליים במאה העשרים ועל חלל נוסף", בתוך מרחב ביניים, מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, קטלוג התערוכה, 2007, עמ' 25-32.

 

גרבניץ, פון אנטיה, "טקסים באמנות – עיון ביקורתי בתפקיד הטקס באמנות במרכז ובפריפריה", בתוך היילברונר, עודד ולוין, מיכאל (עורכים), בין שדרות לשדרות רוטשילד: יחסי מרכז-פריפריה בתרבות הישראלית, עמ' 39-52.

 

קינר גד, "שקר בפרסום: עיצוב חדר האורחים במחזה הריאליסטי כתצוגה ביריד אדם ומעונו", מותר 2 (1995), עמ' 93-100.

 

-----, "היה או לא היה? תל אביב על בימת התיאטרון העירוני?". זמנים 106 (2009), 126-137.

 

קרוון, דני, "היכל שהוא תרבות", בלוק 04: ערים זמניות (2007), עמ' 71-76.

 

עפרת, הדס, מציאות רבה מידי: על אמנות המופע, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, קו אדום לאמנות, 2012.

 

Ben-Shaul, Daphna, "Critically Civic: Public Movement's Performative Activism"

Aronson-Lehavi, Sharon & Citron, Atay & Zerbib, David (eds.), Performance Studies in Motion, Methuen, 2013, pp. 118-130.

 

-----, "Potential Life: Modeling the Void in Two Productions of The Cherry Orchard." Theatre Research International 34.2 (July 2009), pp. 146-152.

 

-----, "The Performative Return: Israeli and Palestinian Site-Specific Reenactments" New Theatre Quarterly (NTQ) 125 (Feb. 2016), 31-48.

 

Birch Anna and Tompkins, Joanne (eds.), Performing Site-specific Theatre: Politics, Place, Practice, London: Palgrave Macmillan, 2012.

 

Bishop, Claire, Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship, London: Verso, 2012.

 

Bradby, Lawrence & Lavery, Carl "Moving through Place: Itinerant Performance and the Search for a Community of Reverie", Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance 12:1 (2007), pp. 41-54.

 

Burgin, Victor, In/Different Spaces: Places and Memory in Visual Culture, Berkley, LA and London: University of California Press, 1996.

 

Carlson, Marvin, Places of Performance: The Semiotics of Theatre Architecture, Ithaca And London: Cornell University Press, 1989. [Introduction]

 

Chaudhuri, Una, Staging Place: The Geography of Modern Drama, Ann Arbor, MI:

University of Michigan Press, 1995.

 

Chaudhuri, Una. and Fuchs, Elinor (eds.), Land/Scape/Theater, Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 2002.

 

Cordileone, Amy & Tuggle Whorton, Rachel "Site-Specific Theatre: New Perspectives on Pedagogy and Performance", Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance 20:3 (2015), pp. 298-301.

 

Escobedo, Helen, "Site-Specific or the Myth of Place", Leonardo vol. 21, no. 2 (1988), pp. 11-144.

 

Fischer-Lichte, Erika, The Show and the Gaze of Theatre: A European Perspective, Iowa City: University of Iowa Press, 1997 ["Discovering the Spectator", pp. 41-60]

 

Fischer-Lichte, Erika and Benjamin Wihstuz (eds.), Performance and the Politics of Space: Theatre and Topology, London & New York: Routledge, 2013.

 

Freshwater, Helen, Theatre & Audience, London: Palgrave Macmillan, 2009.

 

Garoian, Charles R., Performing Pedagogy: Toward an Art of Politics, Albany: State University of New York Press, 1999.

 

Govan, Emma, Nicholson Helen and Normington, Katie, Making of performance, London and New York: Routledge, 2007 [part three: "Places and Spaces", pp. 103-153]

 

Hill, Leslie and Paris, Helen, Performance and Place, London: Palgrave Macmillan, 2006.

 

Howard-Reguindin, Pamela, What is Scenography, London and New York: Routledge, 2009.

 

Issacharoff, Michael, "Space and Reference in Drama", Poetics Today 2.3 (1981), pp. 211-224.

 

Irwin, Kathleen, "The Ambit of Performativity: How Site Makes Meaning in Site-Specific Performance" in Performance Design, edited by Dorita Hannah and Olav Harsløf, Copenhagen: Museum Tusculanum Press, 2008, pp. 39-63.

 

Kaprow, Allen, Essays on the Blurring of Art and Life, edited by Jeff Kelly, California: University of California Press, 1993 [1958].

 

Kattwinski, Susan (ed.), Audience Participation: Essays on Inclusion in Performance, London: Preager, 2003.

 

Kaye, Nick, Site-Specific Art: Performance, Place and Documentation, London and New York: Routledge, 2000.

 

Kobialka, Michal, "Theatre and Space: A Historiographic Preamble", Modern Drama 46:4 (2003), pp. 558-579.

 

Kristeva, Julia, "Modern Theater Does Not take (a) Place," trans. by Alice Jardine and Thomas Gora, in Timothy Murray (ed.), Mimesis, Masochism, & Mime: The Politics of Theatricality in Contemporary French Thought, Ann Arbor, The University of Michigan Press, 1997, pp. 277-281.

 

Kruger, Loren, The National Stage: Theatre and Cultural Legitimation in England, France, ad America, Chicago: Chicago University Press, 1992. [pp. 2-29]

 

Kwon, Miwon, "One Place after Another: Notes on Site-Specificity, October 80 (Spring 1997), pp. 85-110.

 

-----, One Place after Another: Site-Specific Art and Locational Identity, Massachusetts: Massachusetts Institute of Technology, 2002.

 

Mason, Bim, Street Theatre and Other Outdoor Performance, London and New-York: Routledge, 1992.

 

Mackey, Sally & Whybrow, Nicolas, "Taking Place: Some Reflections on Site, Performance and Community", Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, 12:1 (2007), pp. 1-14.

 

Martin, Carol, 2014. "Performing the City", TDR, The Drama Review 58(3): 10-17.

 

McAuley, Gay, Space in Performance: Making Meaning in the Theatre, Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1999.

 

-----, "Place in the Performance Experience", Modern Drama 46:4 (2003), pp. 599-613.

 

Oddey, Alison, Reframing the Theatrical: Interdisciplinary Landscapes for Performance, London: Palgrave Macmillan, 2007. ["Narratives of the City, Interpretations of Director, Reflections of Spectator", pp. 133-161.]

 

Pavis, Patrice, Dictionary of the Theatre: Terms, Concepts, and Analysis, Toronto: Toronto University Press, 1998 ("Site-Specific": 337-8).

 

Pearson, Mike, Site-Specific Performance, NY: Palgrave Mcmillan, 2010.

Pearson, Mike and Shanks, Michael, Theatre/Archeology, London and New York: Routledge, 2001.

Rancière, Jacques, The Emancipated Spectator, translated by Gregory Elliott, London: Verso, 2009.* [scanned in another format as well]

 

Rokem, Freddie, Theatrical Space in Ibsen, Chekhov and Strindberg: Public Forms of Privacy, Ann Arbor, Michigan: UMI Research Studies, 1986.

 

RoseLee Goldberg, Performance Art: From Futurism to the Present, Thames and Hudson, 1988.

 

Sandford, Mariellen R. (ed.), Happening and Other Acts, London and New-York: Routledge, 1995.

 

Solga, Kim, Orr, S., Hopkins, Joanne, Performance and the City, London & New York: Palgrave Macmillan, 2008.

 

Schechner, Richard, Environmental Theater, An Expanded New Edition Including "Six Axioms for Environmental Theater" [1968], London and New York: Applause, 1994.

 

Schipper, Imanuel, "City as Performance", The Drama Review 58.3 (2014), pp. 18-26.

 

Scolnicov, Hanna, Woman's Theatrical Space, Cambridge: Cambridge University Press, 1994.

 

Skanze, P.A., Itinerant Spectator/Itinerant Spectacle, New York: Punctum Books, 2013.

 

Tompkins, Joanne, “The ‘Place’ and Practice of Site-Specific Theatre and Performance,” In Performing Site-specific Theatre: Politics, Place, Practice, ed. by Anna Birch and Joanne Tompkins, London: Palgrave Macmillan, 2012, 1-17.

Turner, Cathy, "Palimpsest or Potential Space? Finding a Vocabulary for Site Specific Performance", New Theatre Quarterly 20.4 (2004), pp. 373-390.

 

Wilcox, Dean, "Ambient Space in Twentieth-Century Theatre: The Space of Silence", Modern Drama 46:4 (2003), pp. 542-557.

 

Wilkie, Fiona, Out of Place: The negotiation of Space in Site-Specific Performance, Doctoral Thesis, University of Surrey School of Arts (June 2004).

 

-----, "The Production of "Site": Site-Specific Theatre." A Concise Companion to Contemporary British and Irish Drama, Eds. Nadine Holdsworth and Mary Luckhurst, Oxford: Blackwell, 2008, 87-106.

 

Wrights & Sites, "The Manifesto for New Walking Culture: 'Dealing with the City', Performance Research 11:2 (2010), pp. 115-122.

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת