חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  הדרמה היוונית: טקסט וקונטקסט
  Classical Greek Drama: Text in Context                                                               
0811-4044-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1400-1800209מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ יערי נורית
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
בסמינר זה נתמקד בשאלות המגדירות את אופני פעולתו של התיאטרון בתקופה, בחברה ובתרבות בה נוצרות ומוצגות יצירותיו. תוך ניתוח טרגדיות וקומדיות מרפרטואר הדרמה היוונית הקלאסית ואופני התקבלותם בתיאטרון הישראלי, נדון בשאלות הקושרות את הדרמה לתיאטרון, את הפרקטיקה התיאטרונית לתרבות המקיפה אותה, ואת היוצרים לחברה בה הוא חיים ויוצרים. 
Course description
The purpose of this seminar is to raise questions concerning the role and function of the Art of the Theatre in the specific period, society and culture in which its plays and performances are composed and performed. Analyzing tragedies and comedies from the Classical Greek repertoire and their reception in the Israeli theatre, we will discuss the relations between drama and theatre, theatre practice and theories of art and culture, and the artists to the society in which they live and create. 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4044-01 הדרמה היוונית: טקסט וקונטקסט
Classical Greek Drama: Text in Context
שנה"ל תשע"ה | סמ'  א' | פרופ יערי נורית

666סילבוס מפורט/דף מידע
הדרמה היוונית הקלאסית: טקסט בקונטקסט
Classical Greek Drama: Text in Context
סמסטר א', תשע"ה
4 ש"ס
 סמינר
שם המרצה פרופסור נורית יערי
דואר אלקטרוני yaari@post.tau.ac.il
 
שעות קבלה: לפי תיאום מראש
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות. קריאה, צפייה, כתיבת רפראט או עבודה סמינריונית
 
מרכיבי הציון הסופי
% 30 עבודה בכיתה
% 70 רפראט כתוב או סמינר
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
קריאה וניתוח המחזות:
איסיכלוס, האורסטיאה, השבעה נגד תבי, המבקשות חסות
סופוקלס, אנטיגונה, איאס, אדיפוס בקולונוס
אוריפידס, מדאה, הבקכות, אפיגניה בטאוריס
אריסטופנס, האכרניים, ליזיסטרטה, צפרדעים
 
נושאי הדיון
הדרמה היוונית בין בדיון ומציאות, בין מיתוס להיסטוריה
הדרמה היוונית והתרבות החזותית ביוון הקלאסית
הדרמה היוונית והדמוקרטיה האתונאית
דרמטורגיה, פרשנות וביצוע
המבנה הארכיטקטוני של התיאטרון היווני – ומיקומו הטופוגרפי בעיר
טבע ותרבות רשומים על פני האורכסטרה – ארגון החלל בדרמה היוונית
מרחב פרטי ומרחב ציבורי בדרמה היוונית
התקבלות הדרמה היוונית בתיאטרון המודרני ובתיאטרון הישראלי
 
צפייה וניתוח הצגות:
האורסטיאה
הבקכות
מדאה
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
Alexiou, M. (1974), The ritual lament in Greek tradition. Cambridge University Press.
Burkert, W. (1985), Greek Religion. Cambridge Mass.: Harvard University Press.
Carlson, M. (1996), Performance. London and New York: Routledge.
City of Images, (1984) Paris: Fernand Nathan-L.E.P.
Csapo E. & Slater W.J. (1995), The Context of Ancient Drama. Ann Arbor: Michigan University Press.  
Dodds, E.R. (1951) The Greeks and the Irrational. University of California Press.
Easterling, P.E. (1997) The Cambridge Companion to Greek Tragedy, Oxford University Press.
Easterling, P.E. & Muir J., (1985) Greek Religion and Society, Cambridge University Press.
Foley, H. (1981) (ed.) Refelections on Women in Antiquity New York, Gordon and Breach Science Publishers.
Goldhill S., & Osborne R. (1999) Performance Culture and Athenian Democracy, Cambridge Universiy Press.
Green, J.R. (1994) Theatre in Ancient Greek Society. London and New York: Routledge.
Hall, E. (2010) The Cast of Athens, Oxford University Press.
Levi-Strauss, C. (1968) “The Structural Study of Myth”, Sebeok T., Myth: a Symposium. Indiana University Press, 1968.
LIMC (1981-1996) Lexicon Iconographicum Mythologiae Classicae, Zurich und Munchen: Artemis.
Pickard-Cambridge, A.(1962), Dithyramb, Tragedy and Comedy. 2nd ed. Revised T.B.L. Webster, Oxford: Clarendon Press.
------------ (1946), The Theatre of Dionysos in Athens. Oxford: Clarendon Press.
Seaford, r. (1994), Reciprocity and Ritual. Oxford: Clarendon Press.
Sebeok, T.(1968) (ed.), Myth: a Symposium. Indiana University Press.
Schechner, R. (1988) Performance Theory, New York & London: Routledge.
Shapiro, H.A. (1994), Myth into Art. London and New York: Routledge.
Simon, E. (1982) The Ancient Theatre, London.
Strenski, I. (1989), Four Theories of Myth in Twentieth Century History, Iowa City, University of Iowa Press.
Taplin, O. (1977), The Stagecraft of Aeschylus. Oxford: Clarendon Press.
Travelos, J. (1971) Pictorial Dictionary of Ancient Athens, New York.
Turner, V. (1982) From Ritual to Theatre, New York: PAJ Publications.
Vernant J.-P. & Vidal-Naquet P.(1990), Myth and Tragedy in Ancient Greece. New York: Zone Books.
Wiles, D. (1997), Tragedy in Athens. Cambridge University Press.
Winkler, J.J. & Zeitlin, F.I. (1990), Nothing to Do with Dionysos? Athenian Drama in Its Social Context,.Princeton, N.J.
Zeitlin, F. (1965), “The motif of the Corrupted Sacrifice in Aeschylus’ OresteiaTAPA 96:463-508
 
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת