שעת קבלה: לפי תיאום טלפוני (03-6407481) או תיאום בדוא"ל מראש.
דרישות הקורס
נוכחות מלאה, השתתפות, תרגילי כתיבה ופיתוח מונחה של טקסט דרמטי, וקריאת חומר עיוני וטקסטים של חברי הקבוצה.
דרישות קדם או תנאי קבלה לשיעור:
הגשת דוגמת כתיבה דרמטית (בכל היקף שהוא – ממחזה באורך מלא ועד לסצנה בודדת), ומפגש עם המרצה לדיון על החומר המוגש. את החומר יש לשלוח לפרופ' גד קינר עד ל- 30.09.13.
מרכיבי הציון הסופי
% 15 הגשת תרגילים, % 60 עבודה על הטקסט האישי, % 25 השתתפות בכיתה.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
- פיתוח טקסט אישי בעבודה צמודה עם המרצה ובהגשה בשלבים בכיתה.
- ניתוח עיוני של היבטים בתהליכי כתיבה ובטקסטים מופעיים לסוגיהם.
- תרגילים שיבחנו היבטים שונים של כתיבה לבמה
- ניתוח סצנות ממחזות מופת מודליים
- יישום פרפורמטיבי של הטקסטים בעבודה עם שחקנים
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
הערות:
1. ליד פריט, שהוא בגדר קריאת חובת, תופיע כוכבית כפולה:**. פריט מומלץ יסומן
בכוכבית אחת*.
2. פריט שלידו מצוין "תדפיס" מופיע בספריה ובאינטרנט כטקסט סרוק.
3. פריטים נוספים יוכנסו לאתר.
אריסטו, פואטיקה , פרקים ו' – טו', תרגמה שרה הלפרין (ר"ג: אוניברסיטת בר-אילן, תשל"ז), עמ' 28 – 41.
דן אוריין, דרמה ותיאטרון (ת"א: אור-עם, 1988 )
-----------, ממחזה להצגה (ת"א: אור-עם, 1988), עמ' 37 – 114**
** יוסי יזרעאלי בשיחה עם גד קינר, תיאטרון מס' 02 (יוני 2000 ), 64 – 72** [יועלה לאתר]
** כל המדור "קלאסיקה עכשיו" (המוקדש לעיבודי קלאסיקה), תיאטרון 06: 3 – 10.
* מתי, מגד, הדרמה המודרנית (ת"א: עם-הספר, 1968. יצא במספר מהדורות גם בהוצאת "מסדה"), עמ' 19 – 23, 40 – 50, 103 – 125, 130 – 140, 287 – 315.*
חיים, נגיד, שפת הבמה (ת"א: סל תרבות ארצי-אמנות לעם, 1996), עמ' 108 – 139.*
אלי רוזיק, שפת התיאטרון (ת"א: דביר, 1991 ).
** רוקם, פרדי, "איך אפשר לסיים את 'פר גינט'?", שם: 39 – 43.
** -------------, "המלט נסיך שוודיה", תיאטרון 04: 076 – 081.
אלן ריינולדס תומפסון, אנאטומיה של הדראמה, תרגם שמעון בן-מיכאל (ירושלים: י"ל מאגנס-האוניברסיטה העברית, *1976)*
Ball, David, Backwards and Forwards: A Technical Manual for Reading Plays (Carbondale: Southern Illinois University Press, 1983), pp. 9-36, תדפיס.*
Barba, Eugenio, On Directing and Dramaturgy: burning the house (trans. Judy Barba) (London & New York: Routledge,2010), pp. xvii-58.
* Bentley, Eric, The Life of the Drama (New York: Atheneum, 1970), pp. 1- 192.
Brown, Ivor, What is a Play? (London: Macdonald, 1964).
Campton, David, Becoming a Playwright (London: Robert Hale, 1992).
Castagno, Paul C., New Playwriting Strategies: A Language-Based Approach to Playwriting (New Yorl: Routledge, 2001).
Cohen, Edward M., Working on a New Play (New York: Limelight Editions, 1995).* [תדפיס]
Cummings, Scott T. “Garden or Ghetto? The Paradoxy of New Play Development”, תדפיס ** Egri, Lajos, The Art of Dramatic Writing (N.Y.: Simon Schuster, 1946), pp. 1-31.
Freytag, Gustav, Technique of the Drama (N.Y.: Johnson Rep. Co., 1968).
* Fuchs, Elinor, The Death of Character: Perspectives on Theater After Modernism (Bloomington: Indianna University Press, 1996).
Hayman, Ronald, How to Read a Play (London: Methuen, 1977).* *,תדפיס
Luere, Jeane, ed., Playwright Versus Director: Authorial Intentions And Performance Interpretations (Westport, Conn.: Greenwood Press, 1994).
* McLaughlin, Buzz, the Playwright's Process (New York: Back Stage Books, 1997), pp. 15-41.
* Nelson, Richard & David Jones, Making Plays: The Writer-Director Relationship in the Theatre Today (London: Faber & Faber, 1995)
Packard, William, The Art of the Playwright: Creating the Magic of Theatre (New York: Thunder’s Mouth Press, 1997).
*Polti, Georges, The Thirty-Six Dramatic Situations, trans. by Lucille Ray (Boston: The Writer, 1931)
Schlueter, June, Dramatic Closure: Reading the End (Madison: Farleigh Dickinson Univ. Press, 1995).*
Scolnicov, Hanna & Peter Holland, eds., Reading Plays: Interpretation and Reception (Cambridge: Cambridge UP, 1991).
Slater, Derek Plays in Action: A Six-Term Course in Drama (Oxford: Pergamon Press, 1964)
States, Bert O. The Pleasure of the Play (Ithaca: Cornell Univ. Press, 1994).
Thomas,James, Script Analysis for Actors, Directors and Designers (Boston: Focal Press, 1992).
*Wallis, Mick & Simon Shepherd, Studying Plays, London: Arnold, 1998 תדפיס pp. 1-36; 145-170.
Wright, Michael, Playwriting in Process: Thinking and Working Theatrically (Portsmouth, NH: Heinemann, 1997).
הערות:
הקורס מוגבל ל-15 משתתפים.