חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  תאטרליות ואנטי - תאטרליות:מאפלטון ועד האינטרנט
  Theatricality and Antitheatricality: From Plato to the Inter                                         
0811-4016-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1400-1800212מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר ליפשיץ יאיר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
המונח "תיאטרליות" נושא עמו מגוון קונוטאציות, ולא כולן חיוביות בהכרח: משחק-תפקידים, כפל-פנים, זיוף, מלאכותיות, הגזמה. בשל כך, לאורך השנים בתרבות המערב, תיאטרון ותיאטרליות גם היו מוקד לחשד והתנגדות. בקורס זה ננסה לברר מה האתגר שמציבה תיאטרליות עבור הסדר התרבותי והפוליטי, וזאת תוך לקיחה ברצינות של המסורת האנטי-תיאטרונית. במקביל, נבחן כיצד תיאטרון ותיאטרליות שימשו כדימויים וכפרקטיקות לעיצוב הסדר החברתי והפוליטי וחתירה תחתיו, ואילו מורשות תיאטרליות יכולות להיות רלבנטיות עבורנו היום.
Course description
The term "theatricality" holds a wide array of connotations, and not all them necessarily positive: role-playing, duplicity, artificiality, exaggeration. Consequently, theatre and theatricality were an ongoing target for suspicion and opposition in Western culture. In this seminar, we will try to elucidate the challenges posed by theatricality to the social and political order, by taking the anti-theatrical tradition seriously. Alongside, we will explore how theatre and theatricality have served as images and practices for forming the social and political order and undermining it, and which theatrical heritages could be relevant for us today.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4016-01 תאטרליות ואנטי - תאטרליות:מאפלטון ועד האינטרנט
Theatricality and Antitheatricality: From Plato to the Inter
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | ד"ר ליפשיץ יאיר

666סילבוס מפורט/דף מידע
תיאטרליות ואנטי-תיאטרליות: מאפלטון ועד אינטרנט
Theatricality and Antitheatricality: From Plato to the Internet
סמסטר ב, תשע"ה
4 ש"ס
סמינר
 
שם המרצה: ד"ר יאיר ליפשיץ
דואר אלקטרוני: yairlip@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות. קריאה, הגשת רפראט, עבודה סמינריונית
 
מרכיבי הציון הסופי
100% עבודה סמינריונית
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
חלק ראשון: אנטי-תיאטרליות
-          הויכוח על התיאטרון: המורשת הקלאסית – אפלטון ואריסטו
-          ההתנגדות הפוריטאנית לתיאטרון באנגליה של ראשית העת החדשה
-          רוסו והמכתב לד'אלמבר
-          אנטי-תיאטרליות בתיאטרון: ממודרניזם ועד פרפורמנס
חלק שני: תיאטרליות
-          תיאטרליות ופרפורמטיביות – היסטוריה של מונחים
-          Theatrum mundi
-          התיאטרליות של חיי היומיום
-          התיאטרליות של הכוח הפוליטי
-          תיאטרליות כמורשת תרבותית: הבארוק
-          תיאטרליות כמורשת תרבותית: אוסקר ויילד
-          תיאטרליות ופרפורמנס באינטרנט
 
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
-          אילון, רבקה. פנים ומסכה ביצירותיו של אוסקר ויילד. ירושלים: כרמל, 2009.
-          אריסטו. פואטיקה. תרגום יואב רינון. ירושלים: מאגנס, 2003.
-          אפלטון. "פוליטיאה." כתבי אפלטון, כרך ב. תרגום יוסף ג' ליבס. ירושלים: שוקן, 1959. עמ' 157–577 [קטעים נבחרים].
-          גופמן, ארוינג. הצגת האני בחיי היומיום. תרגום שלמה גונן. תל אביב: דביר, 1980.
  • Aercke, Kristiaan P. Gods of Play: Baroque Festive Performances as Rhetorical Discourse. Albany: SUNY Press, 1994.
  • Ackerman, Alan and Martin Puchner (eds.). Against Theatre: Creative Destructions on the Modernist Stage. New York: Palgrave Macmillan, 2007.
  • Badiou, Alain. "Rhapsody for the Theatre: a Short Philosophical Treatise." Trans. Bruno Bosteels. Theatre Survey 49: 2 (2008), pp. 187-238.
  • Balme, Christopher B. "Sexual Spectacles: Theatricality and the Performance of Sex in Early Encounters in the Pacific", TDR, vol. 44, no. 4 (Winter 2000), pp. 67-85.
  • Barish, Jonas. The Antitheatrical Prejudice. Berkeley: University of California Press, 1981.
  • Barker, Rachel. "Presentation of the Virtual Beyond-Self on Cyber Stage: Real, Constructed, Staged, and/or Masked?" Communicatio 34:2 (2008), 189-209.
  • Blau, Herbert. Take Up the Bodies: Theater at the Vanishing Point. Urbana: University of Illinois Press, 1982.
  • Bottoms, Stephen J. "The Efficacy/Effeminacy Braid: Unpacking the Performance Studies/Theatre Studies Dichotomy." Theatre Topics 13:2 (2003), pp. 173-187
·         Christian Lynda G., Theatrum Mundi: The History of an Idea, New York and London: Garland, 1987.
  • Curtius, Ernst Robert. European Literature and the Latin Middle Ages. Trans. Willard R. Trask (Princeton: Princeton University Press, 1953), pp. 138-144.
  • Davis, Tracy C. and Thomas Postlewait (eds.). Theatricality. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
  • Diamond, Elin. "Introduction." Performance and Cultural Politics. ed.: Elin Diamond. London: Routledge, 1996. pp 1-12.
  • Edwards, Catharine. "Unspeakable Professions: Public Performance and Prostitution in Ancient Rome." Roman Sexualities. Eds.: Judith P. Hallett and Marilyn B. Skinner. Princeton: Princeton University Press, 1997. pp. 66-95.
·         Kantorowicz, Ernst H. “Shakespeare: King Richard II.” The King’s Two Bodies: A Study in Mediaeval Political Theology. Princeton: Princeton University Press, 1981 [1957], pp. 24-41.
·         Kaplan, Joel H. and Sheila Stowell. Theatre and Fashion: Oscar Wilde to the Suffragettes. Cambridge: Cambridge University Press, 1994.
·         Laurel, Brenda. Computers as Theatre. Reading: Addison-Wesley, 1993.
·         Marshall, David. "Rousseau and the State of Theater." Representations 13 (1986), pp. 84-114.
·         Orgel, Stephen. Impersonations: The Performance of Gender in Shakespeare’s England. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.
·         Papagiannoulli, Christina. "Cyberformance and the Cyberstage." The International Journal of the Arts in Society 6:4 (2011), pp. 273-282. 
·         Powell, Kerry. Acting Wilde: Victorian Sexuality, Theatre, and Oscar Wilde. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
·         Puchner, Martin. Stage Fright: Modernism, Anti-Theatricality, and Drama. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2002.
·         Puchner, Martin. The Drama of Ideas: Platonic Provocations in Theater and Philosophy. Oxford: Oxford University Press, 2010.
  • Reinelt, Janelle. "The Politics of Discourse: Performativity meets Theatricality." SubStance 31:2-3 (2002), pp. 201-215.
·         Rousseau, Jean-Jacques. Letter to D’Alembert and Writings for the Theater. Eds. and trans. Allan Bloom, Charles Butterworth and Christopher Kelly. Hanover: Dartmouth College, 2004.
  • Schechner, Richard. "A New Paradigm for Theatre in the Academy." TDR 36, 4 (1992), pp 7-10.
  • Statkiewicz, Max. "Platonic Theater: Rigor and Play in the Republic." MLN 115 (2000), pp. 1019-1051.
  • Waldrep, Shelton. The Aesthetics of Self-Invention: Oscar Wilde to David Bowie. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2004.
  • Walker, Jill. "How I was Played by Online Caroline (with responses by Adrianne Wortzel and Warren Sack)." First Person: New Media as Story, Performance, and Game. Eds. Noah Waldrip-Fruin and Pat Harrigan. Cambridge, Mass. MIT Press, 2004. pp. 302-309.
  • Wilshire, Bruce. Role Playing and Identity: the Limits of Theatre as Metaphor. Bloomington: Indiana University Press, 1982.
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת