חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  דימויים חזותיים ביצירתו של בקט: הדיאלוג של בקט עם האמנות
  Visual Images in Beckett's Theatrical Works: Beckett's Dialo                                         
0811-4011-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1000-1400119אמכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר דגני רז אירית
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
בשנים האחרונות נעשה מאמץ מחקרי רחב היקף שעניינו בחינה מחודשת של מקומו של בקט במרחב התרבותי של המאה העשרים. אחד מכיווני המחקר מתמקד בבחינת הדיאלוג של בקט עם האמנויות בכלל והציור בפרט. דיאלוג זה ,על היבטיו השונים, יעמוד במוקד העיון של הסמינר ויכלול:קריאה בכתביו העיוניים של בקט על האמנות בו הוא מנסח את השקפתו האסתטית הייחודית,קריאה בכתיבתו הביקורתית על עבודותיהם של ציירים וחילוץ עקרונות חשיבה אסתטית המשוקעים בהם;  בחינת מעברים בינמדיומליים  (תוך שימוש במתודולוגיות מחקר שונות) שתשען על היכרות עם ציורים וזרמים אמנותיים ששימשו מקורות השראה ליצירותיו התיאטרוניות של בקט;  חילוצן של  אנלוגיות צורניות ותכניות בין היצירות ולבסוף בחינתם של קשרים ושיתופי פעולה של בקט עם יוצרים בתחום האמנות הפלסטית. אלה ישמשו מצע לדיון רחב יותר במערך היחסים בין הוורבלי לוויזואלי באמנויות.
Course description
In the last few decades we have witnessed ongoing intellectual efforts invested in relocating   Beckett on the twentieth-century intellectual and cultural horizons. One direction of research concerns Beckett's dialog with the visual arts. This dialog will be the focal point of discussion in the seminar in order to extract Beckett's aesthetic thinking in particular and to examine the complex relations between the verbal and the visual in the arts in general.       
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-4011-01 דימויים חזותיים ביצירתו של בקט: הדיאלוג של בקט עם האמנות
Visual Images in Beckett's Theatrical Works: Beckett's Dialo
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | ד"ר דגני רז אירית

666סילבוס מפורט/דף מידע
הדיאלוג של בקט עם האמנויות הפלסטיות
Beckett's Dialog with the Visual Arts
סמסטר  ב תשע"ה
4 ש"ס
סמינר
 
שם המרצה: ד"ר אירית דגני רז
טלפון: 09-745553
שעות קבלה: לפי תיאום טלפוני מראש
 
דרישות הקורס
נוכחות , הצגת  רפרט  וכתיבת עבודה.
 
 
מרכיבי הציון הסופי
רפרט: 20%
עבודה סמינריונית: 80%
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים-רשימת חמרי קריאה תינתן בראשית הסמינר ):
  1. רקע- מקורות השראה וויזואליים ליצירותיו השונות של בקט.
  2. בקט על אמנות – קריאה בכתביו העיוניים.
  3. קדימות הוויזואלי לוורבלי- התיזה של אופנהיים (גישה בקורתית פנומנולוגית ).
  4. סטטי ודינמי בציור ובתיאטרון – המחזה "לא אני" ומקורותיו הוויזואליים- (גישה בקורתית סמיוטית).
  5. בקט וג'אקומטי- בדידות וניכור- גישה בקורתית אקזיסטנציאליסטית (המחזה "נד נד").
  6. בקט סוריאליזם וטכנולוגיה – התזה של אולברייט.
  7. נגטיביות ואופוזיציות –בקט וקוביזם.
  8. פורמליזם, רפלקסיביות ואבסטרקציה- בקט והאמנות המודרנית.
  9. דואליות- בקט ואביגדור אריכא
  10. מרחב ארבע מימדי-הקט וקוביזם ?
  11. בקט ,דושאן, וורהל- קץ האמנות
 
רשימת ספרות (ספרים מרכזיים, נתון לשינויים. רשימה מפורטת תוצג בראשית הקורס)
 
Albright, Daniel, Beckett and Aesthetics (Cambridge University PressRuby ed. Disjecta (New York: Grove Press, 1984)
 Brater, Enoch, Beyond Minimalism (New York: Oxford, 1987)
Oppenheim ,Lois, The Painted Word: Samuel Beckett’s Dialog with Art (Ann Arrbor: University of Michigan Press,2000).
                                                                                                     
                                                                                                           
    

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת