הדיאלוג של בקט עם האמנויות הפלסטיות
Beckett's Dialog with the Visual Arts
סמסטר ב תשע"ה
4 ש"ס
סמינר
שם המרצה: ד"ר אירית דגני רז
טלפון: 09-745553
שעות קבלה: לפי תיאום טלפוני מראש
דרישות הקורס
נוכחות , הצגת רפרט וכתיבת עבודה.
מרכיבי הציון הסופי
רפרט: 20%
עבודה סמינריונית: 80%
נושאי הקורס (נתון לשינויים-רשימת חמרי קריאה תינתן בראשית הסמינר ):
- רקע- מקורות השראה וויזואליים ליצירותיו השונות של בקט.
- בקט על אמנות – קריאה בכתביו העיוניים.
- קדימות הוויזואלי לוורבלי- התיזה של אופנהיים (גישה בקורתית פנומנולוגית ).
- סטטי ודינמי בציור ובתיאטרון – המחזה "לא אני" ומקורותיו הוויזואליים- (גישה בקורתית סמיוטית).
- בקט וג'אקומטי- בדידות וניכור- גישה בקורתית אקזיסטנציאליסטית (המחזה "נד נד").
- בקט סוריאליזם וטכנולוגיה – התזה של אולברייט.
- נגטיביות ואופוזיציות –בקט וקוביזם.
- פורמליזם, רפלקסיביות ואבסטרקציה- בקט והאמנות המודרנית.
- דואליות- בקט ואביגדור אריכא
- מרחב ארבע מימדי-הקט וקוביזם ?
- בקט ,דושאן, וורהל- קץ האמנות
רשימת ספרות (ספרים מרכזיים, נתון לשינויים. רשימה מפורטת תוצג בראשית הקורס)
Albright, Daniel, Beckett and Aesthetics (Cambridge University PressRuby ed. Disjecta (New York: Grove Press, 1984)
Brater, Enoch, Beyond Minimalism (New York: Oxford, 1987)
Oppenheim ,Lois, The Painted Word: Samuel Beckett’s Dialog with Art (Ann Arrbor: University of Michigan Press,2000).