שעור משחק לשחקנים ול"לא-שחקנים"
Acting class for Actors and Non-Actors
קורס שנתי תשע"ד
6 ש"ס
מעבדה לדו חוגי
שם המרצה: ד"ר חן אלון
טלפון: 052-8313134
שעות קבלה: יום רביעי 11:00, לפי תיאום מראש
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, צפיה-פעילה, פרזנטציה של 'תיאטרון פורום'.
מרכיבי הציון הסופי
15% עבודה מסכמת
15% פרזנטציה בסיום הקורס
70% הגשת תרגילים, השתתפות ומעורבות בכיתה.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
הקורס מתקדם בשני מסלולים מקבילים המתמקדים בהתנסות שיטתית בטכניקות המשחק השונות, ובקריאת חומרים תאורטיים אודותיהן. תהליך זה משולב עם תרגילי ומשחקי בניית קבוצה תוך שימת דגש על יצירת קבוצה ללמוד משחק כסביבה בטוחה. מערך התרגילים המדורג על-פי "שיטת סטניסלבסקי" (חפצים, קיר רביעי, זכרון חושים, זכרון אמוציונאלי, מכשול חצוני, מכשול פנימי, התנייה, תרגילי יחסים ועוד), נלמד ומתורגל במקביל ללימוד שיטתי של "שיטת בואל": תיאטרון דימוי, תיאטרון עיתון, קשת התשוקה, תיאטרון שקוף, תיאטרון מחוקק, תיאטרון פורום, עבודת הג'וקר ועוד.
רשימת ספרות:
Boal, Augusto, Theatre of the Oppressed, London: Pluto (1979)
Boal, Augusto, Games for Actors and Non-Actors, London: Routledge (1992)
Boal, Augusto, The Rainbow of Desire, London: Routledge (1995)
Boal, Augusto, Legislative Theatre, London: Routledge (1998)
Boal, Augusto, Hamlet and the Baker's Son, London: Routledge (2001)
Playing Boal; Theatre, Therapy, Activism, (Ed: Mady Shutzman and Jan Cohen-Cruz), Routledge, London and New-York, 1995
Cohen-Cruz, Jan, Radical Street Performance, an international anthology
London: Routledge (1998)
Freire, Paulo, Pedagogy of the Oppressed, New York: Continuum (1970)
Hagen Uta, Respect for Acting (with Haskel Frankel), Macmillan Publishing co., New-York, 1973.
Kershaw, Baz, The Radical in Performance: From Brecht to Baudrillard,
Londen: Routledge (1999)
Laban, Rudolf, The Mastery of Movement, MacDonald & Evans, London, 1971.
אוליביה, לורנס, על המשחק, (תרגום: מיכאל הנדלזלץ), מודן, 1989.
ברוק, פיטר, החלל הריק (תרגום: יוסף אל-דרור ואיתן בלום), אור-עם, 1991.
גנסין, מ., דרכי עם התיאטרון העברי, הקיבוץ המאוחד, ארץ-ישראל תש"ו, 1946.
סטניסלבסקי, ק.ס., עבודת השחקן על עצמו, (תרגום: הלל אבי חנן), מפעלי תרבות וחינוך, 1966.
פרויד זיגמונד, "טיפוסי אופי במחקר הפסיכואנליטי", מעשה היצירה בראי הפסיכואנליזה, הוצאת דביר, תל-אביב 1988.