שיעור הפקה 1: הפקות מאסטר ב'
Production Course
סמסטר א תשע"ד
2 ש"ס (חלק שני)
שיעור הפקה
שם המרצה: גדי בר-עוז
שעות קבלה: לפי תיאום מראש
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, צפייה, עבודה בהפקה בשעות השיעור ובשעות נוספות אחרי שעות הלימודים במהלך העבודה על ההפקה, כתיבת עבודה (וכן – משימות משתנות עפ"י שיבוץ התלמידים. לדוגמה – רפראט של דרמטורגית).
מרכיבי הציון הסופי
% 60 עבודה בהפקה עצמה
% 30 מטלה המוגשת בשיעור ו/או עבודת סיכום
% 10 השתתפות בכיתה.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
א. נתון לשינויים.
ב. במתווה זה מפורטים הנושאים של השעתיים הראשונות לשיעור בכל שבוע. פירוט לגבי ההדרכות ושאר הפעילויות בשעתיים האחרונות יימסרו במהלך הקורס.
ג. המתווה איננו מכסה את מכלול השיעורים. במהלכם ישובצו הרצאות בנושאים ספציפיים, דיווחים, וכו'.
שיעור מס' 1
א. המורה: מבוא תוכני ומתודי לקורס; הבהרת מטרות, שיטות פעולה ומטלות (הסבר על יומן ההפקה); הסבר לגבי ספרות-עזר ודרכי תקשורת; יצירת דף קשר.
ב. המורה והמפיק: הנחיות לשיבוצים (באמצעות שאלונים אינטרנטיים באתר): התפקידים הנדרשים; הבהרת ההיגיון של שיבוץ התפקידים; מיומנויות העשויות לתרום להפקה (כגון: תפעול סאונד, תאורה, יכולת כתיבה, גראפיקה, ניסיון בשיווק ויחסי ציבור וכדומה).
ג. המשתתפים: הצגת המשתתפים בקורס – רקע, כישורים, ציפיות.
ד. הבמאי: המחזה, יוצרו, ייחודו, הסיבות לבחירה בו, קונספט ההפקה הכללי, הצגת צוות היוצרים.
שיעור מס' 2
א. נציג משרד ההפקות של החוג: הצגת תיאטרון החוג והמערך התומך; הגדרת תפקידים בהפקה: מטרות, מבנה ותקציב תיאטרון החוג; משרד הפקות, נוהל הקשר איתו ודרכי העבודה; החונכים ותפקידיהם; תפקידים בהפקה; הבהרות לגבי קורס בטיחות; סיור חללים, מחסן תלבושות.
ב. המורה והמפיק: לאור ממצאי השאלונים: שיבוצי צוותים ותפקידים (ניהול הפקה, ניהול הצגה, עוזרות במאי [עזר], ניהול סאונד, ניהול במה, ניהול ייצור, תפאורה, תלבושות, תאורה, סאונד, תקציבן, שיווק, פרסום ויחסי ציבור, גיוס משאבים, צוות אולם וכו'), בחירת ראשי צוותים.
ג. מפיק בפועל: הצגת לוחות הזמנים של ההפקה ומשמעויותיהם
שיעור מס' 3
א. הצגת עיצוב התפאורה – דיון כללי בנושא, דרך התהליך והתכנון - הצגת מאקט וסקיצות, ציפיות ודרישות מצוות ייצור תפאורה.
ב. עבודה בצוותים.
ג. ישיבות הפקה בצוותים עם החונכים.
שיעור מס' 4
א. הצגת העיצוב- תלבושות ותאורה – דיון כללי בנושא, דרך התהליך והתכנון - הצגת סקיצות, ציפיות ודרישות מצוות ייצור תלבושות ומצוות תאורה.
ב. עבודה בצוותים.
ג. ישיבות הפקה בצוותים עם החונכים.
שיעור מס' 5
א. הדרמטורגיה של ההפקה:
דרמטורג – הבהרות כלליות: הדרמטורגיה של ההפקה (תוך זיקה עקרונית לנושא הדרמטורגיה): מטרות ותפקודים – מחקר, שכתוב, עריכה, תרגום. (הדרמטורגית, עם הבמאי): תהליכי הכנת המחזה כפרה-טקסט להצגה. דיון בהתרשמות התלמידים.
שיעור מס' 6
א. דיון בנושא מדיניות הפרסום, השיווק ויחסי הציבור של ההפקה; צוות פרסום ויחסי ציבור מציג את תכנון טכניקות השיווק ויחסי הציבור.
ב. עבודה בצוותים.
שיעור מס' 7
א. משחק ובימוי שחקנים: הבמאי על דרכי עבודתו עם השחקנים; השחקנים מספרים על התהליך ועל בעיותיהם בעבודה, תוך המחשה; סיוע והנחיה.
ב. עבודה בצוותים.
שיעור מס' 8
א. ישיבת הפקה שבועית
ב. הרצאה – בנושא המחזה
ג. אופני עריכת יומן הפקות.
שיעור מס' 9
ד. ישיבת הפקה שבועית
ה. ראשי הצוותים מדווחים על ההתקדמות והבעיות בתהליכי העבודה, תכנון מול ביצוע (תקציב, לו"ז בימוי, ייצור ודרמטורגיה).
ו. מעצב התאורה מציג את תכניות התאורה המפורטות, את תכנון שלבי התלייה, הכיוון, בניית התמונות, Q to Q, וכן הלאה, ואת מעורבות כלל הכתה בנושא.
שיעור מס' 10
א. צפייה בראן עבודה של ההצגה. דיון בעקבות הצפייה.
סיכום וביקורת של שיעור ההפקה
עבודה מסכמת
עבודת גמר העוסקת בהפקה ומסכמת את תהליך העבודה בה וכוללת את כל מרכיבי ההפקה שיילמדו בשיעור