חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  שעור הפקה 1 מסטר ב'
  Production Course                                                                                    
0811-1762-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1800-2000208מכסיקו - אומנויותשיעור מר בר-עוז גדי
סילבוס מקוצר
הקורס מהווה מסגרת לימודית תומכת ומשלימה להפקת תיאטרון המועלית במסגרת הפקות החוג. בשיעור נוטלים חלק כל התלמידים המשתתפים בהפקה, הן כשחקנים, הן בתפקידים ארגוניים וטכניים, וכן כל יוצרי ההפקה. הקורס עוקב אחרי תהליך ההפקה ומנתח אותו. במהלכו מוצגים תפקידי ההפקה השונים, ונידונים כל ההיבטים הרלוונטיים, כגון: ליהוק, איוש יוצרים, דרמטורגיה, פרשנות, קונספציה, בימוי, עיצוב תפאורה, תאורה ותלבושות, ייצור ותהליכיו, הרצאות רקע, דרכי עבודה עם שחקנים, שיווק, יחסי ציבור ופרסום וכו'. איוש התלמידים נעשה בחלקו במסגרת הקורס, ובשעתיים האחרונות של כל שיעור מתקיימות הדרכות של צוותים על תפקידי הפקה השונים.
Course description
The course constitutes a supportive and complementary academic framework for the production in the context of the University Theatre. The participants include all the actors in the production, and the entire array of students in charge of the production’s various artistic and technical tasks, as well as the major creators of the production. The course follows the production process and analyzes it. In its framework we shall discuss major production aspects such as: Dramaturgy, Interpretation, Conception, Directing, Design, contextual elements connected with the production, Actors’ Instruction, Marketing, Selling, PR work, advertising, etc. The course will also assign the students to specific production jobs according to their inclinations. In contrast to the first, theoretical part, the second part will be dedicated to practical instruction by specialists
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1762-01 שעור הפקה 1 מסטר ב'
Production Course
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | מר בר-עוז גדי

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
שיעור הפקה 1: הפקות מאסטר ב'
Production Course
סמסטר א תשע"ד
2 ש"ס (חלק שני)
שיעור הפקה
שם המרצה: גדי בר-עוז
דואר אלקטרוני: gadi@habima.org.il  
שעות קבלה: לפי תיאום מראש
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, צפייה, עבודה בהפקה בשעות השיעור ובשעות נוספות אחרי שעות הלימודים במהלך העבודה על ההפקה, כתיבת עבודה (וכן – משימות משתנות עפ"י שיבוץ התלמידים. לדוגמה – רפראט של דרמטורגית).
 
מרכיבי הציון הסופי
% 60 עבודה בהפקה עצמה
% 30 מטלה המוגשת בשיעור ו/או עבודת סיכום
% 10 השתתפות בכיתה.
 
 נושאי הקורס (נתון לשינויים)
א. נתון לשינויים.
ב. במתווה זה מפורטים הנושאים של השעתיים הראשונות לשיעור בכל שבוע. פירוט לגבי ההדרכות ושאר הפעילויות בשעתיים האחרונות יימסרו במהלך הקורס.
ג. המתווה איננו מכסה את מכלול השיעורים. במהלכם ישובצו הרצאות בנושאים ספציפיים, דיווחים, וכו'.
 
 
שיעור מס' 1
א. המורה: מבוא תוכני ומתודי לקורס; הבהרת מטרות, שיטות פעולה ומטלות (הסבר על יומן ההפקה); הסבר לגבי ספרות-עזר ודרכי תקשורת; יצירת דף קשר.
ב. המורה והמפיק: הנחיות לשיבוצים (באמצעות שאלונים אינטרנטיים באתר): התפקידים הנדרשים; הבהרת ההיגיון של שיבוץ התפקידים; מיומנויות העשויות לתרום להפקה (כגון: תפעול סאונד, תאורה, יכולת כתיבה, גראפיקה, ניסיון בשיווק ויחסי ציבור וכדומה).
ג. המשתתפים: הצגת המשתתפים בקורס – רקע, כישורים, ציפיות.
ד. הבמאי: המחזה, יוצרו, ייחודו, הסיבות לבחירה בו, קונספט ההפקה הכללי, הצגת צוות היוצרים.
 
שיעור מס' 2
א. נציג משרד ההפקות של החוג: הצגת תיאטרון החוג והמערך התומך; הגדרת תפקידים בהפקה: מטרות, מבנה ותקציב תיאטרון החוג; משרד הפקות, נוהל הקשר איתו ודרכי העבודה; החונכים ותפקידיהם; תפקידים בהפקה; הבהרות לגבי קורס בטיחות; סיור חללים, מחסן תלבושות.
ב. המורה והמפיק: לאור ממצאי השאלונים: שיבוצי צוותים ותפקידים (ניהול הפקה, ניהול הצגה, עוזרות במאי [עזר], ניהול סאונד, ניהול במה, ניהול ייצור, תפאורה, תלבושות, תאורה, סאונד, תקציבן, שיווק, פרסום ויחסי ציבור, גיוס משאבים, צוות אולם וכו'), בחירת ראשי צוותים.
ג. מפיק בפועל: הצגת לוחות הזמנים של ההפקה ומשמעויותיהם
 
שיעור מס' 3
א. הצגת עיצוב התפאורה – דיון כללי בנושא, דרך התהליך והתכנון - הצגת מאקט וסקיצות, ציפיות ודרישות מצוות ייצור תפאורה.
ב. עבודה בצוותים.
ג. ישיבות הפקה בצוותים עם החונכים.
 
שיעור מס' 4
א. הצגת העיצוב- תלבושות ותאורה – דיון כללי בנושא, דרך התהליך והתכנון - הצגת סקיצות, ציפיות ודרישות מצוות ייצור תלבושות ומצוות תאורה.
ב. עבודה בצוותים.
ג. ישיבות הפקה בצוותים עם החונכים.
 
שיעור מס' 5
א. הדרמטורגיה של ההפקה:
דרמטורג – הבהרות כלליות: הדרמטורגיה של ההפקה (תוך זיקה עקרונית לנושא הדרמטורגיה): מטרות ותפקודים – מחקר, שכתוב, עריכה, תרגום. (הדרמטורגית, עם הבמאי): תהליכי הכנת המחזה כפרה-טקסט להצגה. דיון בהתרשמות התלמידים.
 
 שיעור מס' 6
א. דיון בנושא מדיניות הפרסום, השיווק ויחסי הציבור של ההפקה; צוות פרסום ויחסי ציבור מציג את תכנון טכניקות השיווק ויחסי הציבור.
ב. עבודה בצוותים.
 
שיעור מס' 7
א. משחק ובימוי שחקנים: הבמאי על דרכי עבודתו עם השחקנים; השחקנים מספרים על התהליך ועל בעיותיהם בעבודה, תוך המחשה; סיוע והנחיה.
ב.   עבודה בצוותים.
 
שיעור מס' 8
א.      ישיבת הפקה שבועית
ב.       הרצאה – בנושא המחזה
ג.        אופני עריכת יומן הפקות.
 
שיעור מס' 9
ד.       ישיבת הפקה שבועית
ה.      ראשי הצוותים מדווחים על ההתקדמות והבעיות בתהליכי העבודה, תכנון מול ביצוע (תקציב, לו"ז בימוי, ייצור ודרמטורגיה).
ו.        מעצב התאורה מציג את תכניות התאורה המפורטות, את תכנון שלבי התלייה, הכיוון, בניית התמונות, Q to Q, וכן הלאה, ואת מעורבות כלל הכתה בנושא.
 
שיעור מס' 10
א. צפייה בראן עבודה של ההצגה. דיון בעקבות הצפייה.
סיכום וביקורת של שיעור ההפקה
 
 
עבודה מסכמת
עבודת גמר העוסקת בהפקה ומסכמת את תהליך העבודה בה וכוללת את כל מרכיבי ההפקה שיילמדו בשיעור
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת