| |||||||||||||||||||||||||||||||||
מחזות ישראליים מקומיים
Local Israelies Plays - The Foundations of Theatre Directing |
0811-1471 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הקורס יעסוק בעבודת הבימוי ובהנחיית שחקנים. נתמקד בפענוח טקסט דרמטי כבסיס לעבודת הבמאי ובהקניית כלים ומיומנויות עבודה בחדר החזרות. נעסוק בפענוח של הסיפור, הסיטואציה הדרמטית, הקונפליקט ובמהלך של דמות במחזה ובסצנה. התלמידים יחקרו את ההקשרים והרקע של המחזות ככלי עבודה מעשי ויישומי.
This course will offer its participants practical tools and skills to perform directing work, by processing materials from the classical theatrical canon. Throughout the course, participants will experience hands-on the tasks of consolidating and realizing their personal theatrical interpretations, as directors, while reading and analyzing relevant dramaturgy, writing a director's journal and presenting selected scenes in class.
מחזות ישראליים מקומיים - קדם בימוי
Local Israelies Plays - The Foundations of Theatre Directing
סמסטר א', תש"פ
3 ש"ס
שיעור מעשי
שם המרצה: גב' דדי ברון
דואר אלקטרוני: dedibaron@yahoo.com
שעות קבלה: לפי תיאום מראש
תיאור הקורס:
הקורס יעסוק בעבודת הבימוי ובהנחיית שחקנים. נתמקד בפענוח טקסט דרמטי כבסיס לעבודת הבמאי ובהקניית כלים ומיומנויות עבודה בחדר החזרות. נעסוק בפענוח של הסיפור, הסיטואציה הדרמטית, הקונפליקט ובמהלך של דמות במחזה ובסצנה. התלמידים יחקרו את ההקשרים והרקע של המחזות ככלי עבודה מעשי ויישומי.
This course will offer its participants practical tools and skills to perform directing work, by processing materials from the classical theatrical canon. Throughout the course, participants will experience hands-on the tasks of consolidating and realizing their personal theatrical interpretations, as directors, while reading and analyzing relevant dramaturgy, writing a director's journal and presenting selected scenes in class.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מהו במאי ומה תפקידו כיום - האם תפקיד הבמאי לספר סיפור או גם להתייחס להקשר ולרקע? מהי "נאמנות לטקסט" בקונטקסט של בימוי עכשווי?
דרישות הקורס:
נוכחות חובה, השתתפות פעילה, הגשת שני תרגילי בימוי מעשיים.
מרכיבי הציון הסופי:
50% הגשת תרגילים
50% השתתפות פעילה בכיתה
תכנון הסמסטר עפ"י שיעורים (נתון לשינויים):
שיעור 1: מבוא
שיעורים 2-4: הצגת חומרי העבודה שנבחרו על-ידי התלמידים
שיעורים 5-8: הגשות - סבב ראשון
שיעור 9-13: הגשות - סבב שני
רשימת מחזות לקריאה מקדימה:
הלל מיטלפונקט – בובה, מכולת, אם הבית, פרוד זמני
יהושע סובול – ליל העשרים, כפר, נפש יהודי
גלעד עברון – יהוא, הר לא זז, יוליסס על בקבוקים
יוסף בר-יוסף – בוצה, פרדס, זה הים הגדול
שולמית לפיד – רכוש נטוש
שלומי מושקוביץ. שבוע , כוכב יאיר, ו10 הדיברות.
אשמח להצעות נוספות ממחזות עכשוויים , הסטודנטים מוזמנים להכנס לאתר מחזאי ישראל.