מטקסט עצמי לעצמי כטקסט
From Self-Text to Self as Text
שנתי, תשע"ד
6 ש"ס
מעבדת משחק לדו-חוגי
שם המרצה: פרופ' שולי לב-אלג'ם
דואר אלקטרוני: levaladg@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל)
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות פעילה, הכנת תרגיל מסכם.
מרכיבי הציון הסופי
נוכחות והשתתפות פעילה: 50%
הכנת תרגיל סופי וביצועו: 50%
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מעמדו של הגוף בחברה בת זמנינו (3 שבועות)
תיאוריות של משחק/ייצוג (3 שבועות)
כוחו של הדימוי בתרבות הפוסטמודרנית (2 שבועות)
אמנות המופע (3 שבועות)
הגוף המשחק כאמצעי לביטוי הטקסט העצמי (2-3 שבועות).
רשימת ספרות (נתון לשינויים):
Auslander, Philip (1997). "The Surgical Self: Body alternation and Identity", in From Acting to Performance. London and New York: Rutledge, pp. 126-140.
Boyne, Roy (1991). "The Art of the Body in the Discourse of Postmodernity", in Featherstone, Mike, Mike Hepworth and Bryan S. Turner (eds) The Body: Social Process and Cultural Theory, London: Sage, pp. 280-296.
Carlson, Marvin (1996). "Performance Art", in Performance. London and New York: Routledge, pp. 101-120.
Featherstone, Mike (1991). "The Body in Consumer Culture", in The Body: Social Process and Cultural Theory, pp. 171-195.
Kuhn, Annette (1996). "The Power of the Image", in Paul Marris and Sue Thornham (eds) Media Studies. Edinburgh: Edinburgh University Press, pp. 62-67.
Hall, Stuart (1997). Representation. London: Sage, pp. 1-52.
Phelan, Peggy (1993). Unmarked. London and New York: Routledge, pp. 146-66.
Shank, Theodore (2002). "Outrageous Performance", in Beyond the Boundaries. Ann Arbor: the University of Michigan Press, pp. 199-124.
Turner, Bryan S. (1991). "Recent developments in the Theory of the Body", in The Body: Social Process and Cultural Theory, pp. 1-35.