פרפורמנס ארט ותיאטרון הרחוב הערבי בישראל ובעולם הערבי, בהקשר החברתי-פוליטי
Performance Art and Arab Street Theatre in Israel and in the Arab World in the Socio-Political context
סמסטר ב', תשע"ו
4 ש"ס
סמינר
שם המרצה: ד"ר מחאג'נה נאסרה (עאידה נסראללה)
מס טלפון: 0506995517
שעת קבלה: יום רביעי, בניין מקסיקו (לפי תיאום מראש)
דרישות הקורס:
נוכחות חובה והשתתפות מלאה בדיונים בקורס.
מרכיבי הציון הסופי:
10% ביצוע מטלות והשתתפות פעילה בדיונים בכיתה.
20% רפרט.
70% הגשת עבודת סמינר/רפרט.
מטרת הקורס:
1. להעניק לסטודנטים הזדמנות למחקר מגוון –בינתחומי- בחקר הפרפורמנס והתיאטרון ובהקשרם לאמנות.
2. לקדם ולפתח את החקר האקדמי על "האחר" דהיינו - הערבי - כדי להעשיר את התיאטרון המקומי.
3. הרחבת האופקים של הסטודנטים כך שיבינו שסיפורי חיים ויומנים אישיים הינם מקור רלוונטי לתיאטרון חדשני שיכול לשמש במונודרמה, בפרפורמנס, וכן הלאה.
4. היכרות עם תרבות "האחר", כדי להעניק לסטודנט היהודי היכרות עם סגנונות שונים בתיאטרון הערבי.
5. היציאה מהיצירה למחקר או להפך.
ביבליוגרפיה:
(* מציין את מקורות חובה)
*הררי, דרור, מופע העצמי: פרפורמנס ארט וייצוג העצמי, תל-אביב, רסילינג
*נסראללה, ע. (2015-2016 )תיאטרון הרחוב, (תרגום מאמרים מערבית לעברית, טקסטים, מחזות ופענוח הקלטות וכו) בשילוב הקלטות של הטקסטים.(באתר הקורס)
*נסראללה, ע. (2013). "נוכחות והיעדרות: הגוף המפורק בעבודות הווידיאו של חנאן אבו חוסין" המדרשה, 29, 3
נסראללה ע.(2006). "יבבת המחרוזת." תרגום שמעון לווי,בתוך, גג כת בעת לספרות,11, 19-35
Jones,A. (2008). "The Return of Feminist Art." X-Tra: Contemporary Art Quarterly 10.4. <http://www.x-traonline.org/past_articles.php?articleID=184>.
–––––. (1998). Body Art/ Performing the Subject. Minneapolis: Minnesota UP,
Amine, Kh.. (2001). "Crossing Borders: Al-halqa Performance in Morocco from the Open Space to the Theatre Building." The Drama Review 45.2: 55–69.
Angyal, A.. (1941). "Disgust and Related Aversions." Journal of Abnormal and Social Psychology 36.3: 393–412.
Joseph, S.. (1999). "Brother Sister Relations." In Intimate Selving in ArabFamilies: Gender, Self and Identity. Ed. Suad Joseph. (pp 40-113) Syracuse: Syracuse UP..
Khalidi, R.. (1997). Palestinian Identity: The Construction of Modern National Consciousness. New York: Columbia UP Krauss, Rosalind. 1996. "'Informe' without Conclusion." October 78: 89–105.
Kristeva, J.. (1982). Powers of Horror: an Essay on Abjection. Tr. Léon Roudiez. New York: Columbia UP.
–––––.
MacDonald, S.. (2004). "Between Two Worlds: An Interview with Shirin Neshat." Feminist Studies 30.3: 620–59.
Merleau-Ponty, M.. (1964). The Primacy of Perception. Ed.M. Edie. Trans. Colin Smirh. Evanston: Northwestern UP
*Nasrallah, Aida, “Raeda Saadeh: Body's Voyage." In Apart We Are Together: Adelaide Internation 2010. Ed. Victoria Lynn. Adelaide: Adelaide Festival corporation. 76–77.(יעלה לאתר)
*----------- (2011),The Representation of the Female Body in the Performances and Arts of Palestinian Women in Israel from 1998 to 2010, PHD, Tel Aviv university, unpublished (נמצא בספרייה)
Saadawi, N.(1999). The Daughter of Isis. Tr. Sharif Hatatah. London: Zed Books.
–––––. 1997. The Nawal Al-Saadawi Reader. London: Zed Books
Sa’di, A. H. (2002). "Catastrophe, Memory and Identity: Al-Nakbah as a Component of Palestinian Identity." Israel Studies 7.2: 175–98.
Sanbar, E.. (2001). "Out of Place, Out of Time." Mediterranean Historical Review 16.1: 87–94.
Shalhoub-Kevorkian, N. (2003). "Liberating Voices: The Political Implications of Palestinian Mothers Narrating Their Loss." Women's Studies International Forum 26.5: 391–407.
–––––. (2003). "Re-Examining Femicide: Breaking the Silence and Crossing 'Scientific' Borders." Signs 28.2: 581–608.
Silverman, K. (1996). The Threshold of the Visible World. New York: Routledge
Wilson, M. (1997). "Performance Art: (Some) Theory and (Selected) Practice at the End of This Century." Art Journal 56.4.
(1999)Zahi, Farid. زاهي, فريد. الجسدوالصورةوالمقدسفيالإسلام. بيروت/الدار البيضاء: أفريقيا الشرق. (חלקים מתורגמים על ידי המרצה)
אתרי אינטרנט חובה
https://www.youtube.com/watch?v=PMeNIlnoinQ
ا Jordan street theatre
http://www.alarab.net/Article/563381
https://www.youtube.com/watch?v=iVEOXuOPt7s
DVDs
סעאדה, ראידה, (2010) עץ המשאלות
סעאדה, ראידה, (2008). ריק
ראידה סעאדה (2007), יאסר.
אשקר, אניסה, (2007)כהרף עיין
שרפי , פאטמה, (2001)UND
כיר, וסים, (2013)דאגה