| |||||||||||||||||||||||||
רוח האוונגרד בתאטרון המודרני:בין העממי לקיצוני
Theatre and the Avant-Garde |
0811-1233-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||
|
רוח האוונגרד בתיאטרון המודרני: בין העממי לקיצוני
The Spirit of Avant-Garde in Modern Theatre
סימסטר א, תשע"ו
2 ש"ס
שיעור
שם המרצה: ד"ר דרור הררי
דואר אלקטרוני: drorh@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל.
דרישות הקורס
נוכחות, קריאה, צפייה, מבחן בית.
מרכיבי הציון הסופי
100% מבחן בית
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
1) מבוא: בין חדשנות צורנית ופוליטיקה למופע בידור עממי.
2) הדים רחוקים קרובים: א) הקרנבל הימי ביניימי - הפונקציה והרטוריקה של החגיגה העממית.ב) השמאן: בדרן או מרפא?
3) צמיחתו של תיאטרון הבידור העממי במאה ה-19 בקונטקסט פוליטי-חברתי-תרבותי.
4) וודביל/וורייטי שואו/מיוזיק-הול/בורלסקה: קצת היסטוריה, צורה ותוכן.
5) מופע הבידור העממי, המוסר הכפול הויקטוריאני ופרודיה.
6) צמיחתם של הקברטים הספרותיים בפאריז והרוח של Montmartre.
7) הקברטים בגרמניה.
8) המלך אובו בתיאטרון הסימבוליסטי.
9) פוטוריזם ורוחו של מופע הבידור.
10) דאדא: רעש בקברט וולטייר.
11) מאירהולד והשחקן הגרוטסקי.
12) ברכט ורוח הקברט.
13) פרפורמנס ארט במועדונים.
14) פורנוגראפיה נשכנית: המקרה של אנני ספרינקל.
15) דראג קווינס, קאמפ ופוליטיקה קווירית.
רשימת ספרות (חלקית):
Appignanesi, Lisa, The Cabaret (London: Studio Vista, 1975).
Bakhtin, Mikhail, Rabelais and His World (Cambridge, Mass: MIT P., 1968).
Carr, Cynthia, On Edge (Hanover: Wesleyan U. P., 1993).
Glenn, Susan, Female Spectacle: The Theatrical Roots of Modern Feminism (Cambridge, Mass: Harvard U. P., 2000).
Goldberg, RoseLee, Performance Art (Thames and Hudson, 1988).
Harris, Max, Carnival and Other Christian Festivals: Folk Theology and Folk Performance (Austin: U. of Texas P., 2003).
Innes, Christopher, Avnt-Garde Theatre (London and N.Y.: Routledge, 1993).
Kirby Michael and Victoria, Futurist Performance (NY:PAJ Publications, 1986)
Lott, Eric, Love and Theft: Blackface Minstrelsy and the American Working Class (N.Y.: Oxford U. P., 1995).
Meyer, Moe (ed The Politics and Poetics of Camp, ed. Moe Meyer (London and N.Y.: Routledge, 1994).
Orloff, Alexander, Carnival: Myth and Cult (Worgl: Perlinger, 1981).
Richter Hans, Dada: Art and Anti-Art (London: Thames and Hudson, 1965).
Senelick, Laurence, Cabaret Performance (Baltimore: Johns Hopkins U. P., 1993).
Sontag, Susan, “Notes on Camp”, in A Susan Sontag Reader (N.Y.: Vintage Books, 1983); pp. 105-119.
Sprinkle, Annie, “Some of My Performances in Retrospect”, Art Journal, Vol. 56, No. 4 (Winter 1997); pp. 68-70.
Weightman, Gavin, Bright Lights, Big City: London Entertained 1830-1950 (London: Collins and Brown, 1992).
פילמוגראפיה:
The Blue Angel, Josef von Sternberg (1930)
Cabaret, Bob Fosse (ABC, 1972)
Mrs. Henderson Presents, Stephan Frears (Weinstein Co., 2005)
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, Stephan Elliott (MGM, 1994)
הערות או שונות
תהיה הקפדה על נוכחות. מעל שלושה חיסורים לא תתאפשר הגשת מבחן בית ולא ירשם ציון (!).