| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
משחקן לפרפורמר, מדמות לעצמי
From Actor to Performer, From Character to Self |
0811-1227-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||
|
החוקר ובמאי התיאטרון ריצ'רד שכנר מבחין במעבר בין שלוש צורות טיפוסיות של משחק במאה ה-20: "מן הנטורליזם לאפקט הניכור לאוטו-פרפורמנס". הנטורליזם מזוהה עם סטניסלבסקי ואפקט הניכור עם ברכט, אך מהו האוטו-פרפורמנס? בקורס נתמקד במודל משחקי/ביצועי זה המתפתח בשנות ה-60, מרחיב את מושגי המשחק ומגדיר מחדש את מעמדו ותפקידו של השחקן. נבחן את האסתטיקה ואת האידיאולוגיה של האוטו-פרפורמנס ונעקוב אחר הגילויים המופעיים אותם הוא מכונן, בדגש על תיאטרון אלטרנטיבי ופרפורמנס ארט.