תאטרון, חברה, קהילה
Theatre, Society, Community
סמסטר ב', תשע"ה
2 ש"ס
שם המרצה: ד"ר פיטר הריס
דואר אלקטרוני: pharris@post.tau.ac.il
שעות קבלה לפי תיאום מראש במייל/ נייד: 0544729137
דרישות הקורס
נוכחות פעילה, קריאה, צפייה, הגשת תרגילים, מבחן.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
שיעור 1-2: תאטרון בקהילה – אסתטיקה, ריגוש, פרגמאטיקה.
קריאה:
Nicholson, H. (2005). Applied Drama. Basingstoke: Palgrave Macmillan,
pp. 19-33, 83-98. [The Practice of citizenship, Community narratives].
Kershaw, B. (2000). Performance, Community, Culture. In: Goodman L., & De, G.J. (Eds.), The Routledge Reader in Politics and Performance. London, N.Y: Routledge, pp. 136-142.
Thompson, J. (2006). Applied Theatre, Bewilderment and Beyond. Oxford: Peter Lang, pp. 13-24, 25-50. [Applied a preface to Theatre, Introduction].
Thompson, J. (2011). performance affects: applied theatre and the end of effect. London: Palgrave Macmillan
Schechner, R., & Thompson, J. (2004). Why social theatre? The Drama Review, 48, 3 (T183), pp. 11-16.
שיעור 3-4: ההיסטוריה של התאטרון הקהילתי בישראל
קריאה:
אלפי, י. (1986). התאטרון הקהילתי. ירושלים: דומינו, עמ' 41-3. [מבוא, הגורמים המשתתפים המשחק].
לב אלג'ם, ש'. (2010) ניצבים בקדמת הבמה, חיפה, פרדס הוצאה לאור, עמ' 17-52. [פרק ראשון: תאוריה אידיאולוגיה ופרקטיקה]
קריאה:
Van Erven, E. (2001) Community Theatre, Global perspectives. London & New York, Routlege.
שיעור 7-8: היבטים טיפוליים, חינוכיים ושיקומיים
קריאה:
סדן, א. (1997). העצמה ותכנון קהילתי. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד. עמ' 89-21.
[חלק א' – פיתוח תאוריה של העצמה].
שיעור 11-12: התאטרון הקהילתי כסוכן לשינוי
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
אלפי, י. (1986). התאטרון הקהילתי. ירושלים: דומינו, עמ' 41-3. [מבוא, הגורמים המשתתפים המשחק].
לב אלג'ם, ש. (2010) ניצבים בקדמת הבמה, חיפה, פרדס הוצאה לאור, עמ' 17-52. [פרק ראשון: תאוריה אידיאולוגיה ופרקטיקה]
סדן, א. (1997). העצמה ותכנון קהילתי. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד. עמ' 89-21.
[חלק א' – פיתוח תאוריה של העצמה].
Boal, A. (1985). Theatre of the Oppressed. N.Y: Theatre communications group,
pp. 119- 156. [Poetics of the oppressed].
Lev-Aladgem, S. (2003). Ethnicity, Class and Gender in the Israeli Community Theatre. Theatre Research International, 28, 2, pp. 181-192.
Lev-Aladgem, S. (2004). Whose Play is it? The Issue of Authorship/Ownership in Israeli Community Theatre. The Drama Review, 48, 3 (T. 183), pp. 117-134.
Lev-Aladgem, S. (2005). The Israeli National Community Theatre Festival: the Real and the Imagined. Theatre Research International, 30, 3, pp. 284-295.
Nicholson, H. (2005). Applied Drama. Basingstoke: Palgrave Macmillan,
pp. 19-33, 83-98. [The Practice of citizenship, Community narratives].
Van Erven, E. (2001 ) Community Theatre, Global perspectives. London & New York, Routlege.
Kershaw, B. (2000). Performance, Community, Culture. In: Goodman L., & De, G.J. (Eds.), The Routledge Reader in Politics and Performance. London, N.Y: Routledge, pp. 136-142.
Thompson, J. (2006). Applied Theatre, Bewilderment and Beyond. Oxford: Peter Lang, pp. 13-24, 25-50. [Applied a preface to Theatre, Introduction].
Thompson, J. (2011). performance affects: applied theatre and the end of effect. London: Palgrave Macmillan
Schechner, R., & Thompson, J. (2004). Why social theatre? The Drama Review, 48, 3 (T183), pp. 11-16.
Kershaw, B. (1992). The Politics of Performance. London, N.Y: Routledge,
pp. 13-57. [Theory and issues: alternative and community theatre as radical cultural intervention].