חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  תכניה וקטלוג בעידן דיגיטלי
  Theatre Programs and Art Catalogues in the Digital Ages                                              
0811-1097-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1600-1800120מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר אהרונסון-להבי שרון
סמ'  ב'1600-1800206גמכסיקו - אומנויותשיעור
ד"ר הנדלר יוסף
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

 

קטלוג של תערוכה או תכנייה של הצגה מתווכים לקהלים מגוונים מידע על יצירות אמנות תוך העשרת הקוראים בהקשרים התרבותיים, החברתיים והאמנותיים של היצירות. כמו כן, התכנייה והקטלוג מהווים תיעוד של יצירת האמנות זמן רב לאחר הצגתה. במיטב התיאטראות והמוזיאונים בעולם אלו הם חוקרי תיאטרון ואמנות מובילים אשר כותבים ועורכים את המידע שמלווה ומעשיר את חווית הצפייה. המהפכה הדיגיטלית מחייבת חשיבה מחדש על האופנים בהם אנו מתקשרים מידע תרבותי לקהל ויוצרת הזדמנות לשתף קהלים רחבים במידע אודות יצירות תיאטרון ואמנות. מטרת קורס זה הנה ללמד את הסטודנטים לחקור, לכתוב ולערוך ידע תרבותי מעמיק באופן בהיר ונגיש. במסגרת הקורס הם ילמדו לכתוב תכניות לתיאטרון וערכים קטלוגיים לתערוכות ובנוסף לעבד את התוצרים המחקריים לפורמטים דיגיטליים מילוליים וחזותיים, ובכלל זה פורמטים דיגיטליים תמציתיים (לדוגמה טוויטר ואינסטגרם) אשר יוכלו להגיע לקהלים רחבים.

Course description

A catalogue of an exhibition or a theatre program mediate knowledge about art and theatre to wide audiences, while enriching the readers, spectators, and participants about the social, cultural, and artistic aspects of the works of art. In addition, the theatre program and the exhibition catalogue remain long after the performance or exhibition are over, and serve as the main form of documentation of the artistic event that took place. In leading theatres and museums all over the world, theatre and art researchers write and edit the programs and catalogues that accompany the artistic experience. The digital revolution invites us to rethink the ways we write and communicate cultural knowledge and creates an opportunity to share this knowledge with wide audiences. In this interdisciplinary course, theatre and art students will learn how to research, write, and edit cultural knowledge in accessible ways. Throughout the course students will write theatre programs for the theatre productions of TAU Theatre and art-catalogue entries. In addition students will learn how to adapt the materials they write into digital and visual formats, including Twitter and Instagram, so that the cultural knowledge they produce reaches wide audiences.  

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1097-01 תכניה וקטלוג בעידן דיגיטלי
Theatre Programs and Art Catalogues in the Digital Ages
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | ד"ר אהרונסון-להבי שרון

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

תכניה וקטלוג בעידן הדיגיטלי

Theatre Programs and Art Catalogues in the Digital Ages

סמסטר א+ב תש"ף

4 ש"ס

שיעור

שם המרצה: ד"ר שרון אהרנסון-להבי וד"ר ספי הנדלר

דואר אלקטרוני:  sharonlehavi@tauex.tau.ac.il  sefy.hendler@gmail.com

שעות קבלה בתיאום מראש במייל

 

קטלוג של תערוכה או תכנייה של הצגה מתווכים לקהלים מגוונים מידע על יצירות אמנות תוך העשרת הקוראים בהקשרים התרבותיים, החברתיים והאמנותיים של היצירות. כמו כן, התכנייה והקטלוג מהווים תיעוד של יצירת האמנות זמן רב לאחר הצגתה. במיטב התיאטראות והמוזיאונים בעולם אלו הם חוקרי תיאטרון ואמנות מובילים אשר כותבים ועורכים את המידע שמלווה ומעשיר את חווית הצפייה. המהפכה הדיגיטלית מחייבת חשיבה מחדש על האופנים בהם אנו מתקשרים מידע תרבותי לקהל ויוצרת הזדמנות לשתף קהלים רחבים במידע אודות יצירות תיאטרון ואמנות. מטרת קורס זה הנה ללמד את הסטודנטים לחקור, לכתוב ולערוך ידע תרבותי מעמיק באופן בהיר ונגיש. במסגרת הקורס הם ילמדו לכתוב תכניות לתיאטרון וערכים קטלוגיים לתערוכות ובנוסף לעבד את התוצרים המחקריים לפורמטים דיגיטליים מילוליים וחזותיים, ובכלל זה פורמטים דיגיטליים תמציתיים (לדוגמה טוויטר ואינסטגרם) אשר יוכלו להגיע לקהלים רחבים.

 

A catalogue of an exhibition or a theatre program mediate knowledge about art and theatre to wide audiences, while enriching the readers, spectators, and participants about the social, cultural, and artistic aspects of the works of art. In addition, the theatre program and the exhibition catalogue remain long after the performance or exhibition are over, and serve as the main form of documentation of the artistic event that took place. In leading theatres and museums all over the world, theatre and art researchers write and edit the programs and catalogues that accompany the artistic experience. The digital revolution invites us to rethink the ways we write and communicate cultural knowledge and creates an opportunity to share this knowledge with wide audiences. In this interdisciplinary course, theatre and art students will learn how to research, write, and edit cultural knowledge in accessible ways. Throughout the course students will write theatre programs for the theatre productions of TAU Theatre and art-catalogue entries. In addition students will learn how to adapt the materials they write into digital and visual formats, including Twitter and Instagram, so that the cultural knowledge they produce reaches wide audiences.  

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות בדיונים הכיתתיים, קריאה של חומרי הקורס, השתתפות בצוות כתיבת תכניה להצגת תיאטרון, השתתפות בצוות כתיבת ערך לקטלוג, כתיבת סקירת מופע או סקירת תערוכה, הכנת מדריך למידה להצגה או לתערוכה.

 

מרכיבי הציון הסופי

השתתפות בכתיבת תכנייה להצגת תיאטרון 25%

השתתפות בכתיבת ערך לקטלוג 25%

כתיבת סקירת מופע או סקירת תערוכה 25%

הכנת מדריך למידה להצגה או לתערוכה 25%

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

תכניה, קטלוג, מידע תרבותי בעידן הדיגיטלי

תיאטרון האוניברסיטה

הגלריה האוניברסיטאית

מחקר, כתיבה ועריכה של מידע תרבותי

דרמטורגיה

אוצרות והכנת מפגשים לקהל שוחר אמנות ותיאטרון

הארכיון

הנגשת מידע תרבותי באמצעות כלים דיגיטליים ורשתות חברתיות (טוויטר ואינסטגרם)

סוגיות בחשיבה חזותית ובעיצוב תכניות תיאטרון וקטלוגים של תערוכות

 

רשימת קריאה (רשימה חלקית)

מחזות [רשימה מלאה תינתן במהלך הקורס על פי רפרטואר תיאטרון האוניברסיטה]:

סמסטר א': שרה רוהל, מלנכוליה; הנריק איבסן, ברווז הפרא; ויליאם שייקספיר, חלום ליל קיץ; תומס ברנהרד, לפני הפרישה

סמסטר ב': יפורסם בהמשך

תערוכות: PLAN(E)T  בגלריה האוניברסיטאית (החל מינואר 2020)

 

תיאטרון: כתב עת לתיאטרון עכשווי. עורכים: גד קינר וחיים נגיד. איגוד כללי של סופרים בישראל. 1998 –

http://thecegalcenter.org

Theatre Journal

TDR: The Drama Review

Performance Research

Christopher B. Balme, “Playbills and the Theatrical Public Sphere,” in Representing the Past: Essays on Performance Historiography, eds., Charlotte M. Canning and Thomas Postlewait, Iowa UP, 2010: 37-62.

Michael Mark Chemers, Ghost Light: An Introductory Handbook for Dramaturgy, Carbondale: Southern Illinois UP, 2010.

Gabrilla Giannachi and Jonah Westerman, Histories of Performance Documentation: Museum, Artistic, and Scholarly Practices, Routledge, 2018.

Temple Hauptfleisch et al. eds., Festivalising! Theatrical Events, Politics, and Culture, eds. New York: Rodopi, 2007.

Richard Hollis, “Play and Playbill,” Eye: The International Review of Graphic Design, 18:70 (2008): 50-61.

 

 

Helen Nicholson, Theatre and Education, New York: Palgrave Macmillan, 2009. 

Willmar Sauter, The Theatrical Event: Dynamics of Performance and Perception, University of Iowa Press, 2000.

Katalin Trencsényi and Berbadette Cochrane, eds., New Dramaturgy: International Perspectives on Theory and Practice, Methuen/Bloomsbury, 2014.

אמנות

ביקורת תערוכות: Apollo the international art magazine

קטלוגים לדוגמא:

Runia Epco, David de Witt  (ed.), Rembrandt's Social Network: Family, Friends and Acquaintances, W Books, Amsterdam, 2019

Bruce Albert, Hervé Chandès, Isabelle Gaudefroy (ed.), Trees, Fondation Cartier pour l’art contemporain, Paris, 2019

Vincent Delieuvin, Louis Frank, Leonardo da Vinci, RMN, Louvre, Paris, 2019 (not yet published)

היסטוריה של קטלוג התערוכה

Thomas W. Gaehtgens , Louis Marchesano, Display and Art History - The Dusseldorf Gallery and its Catalogue, Getty Trust Publications, Los Angeles, 2011

Ilaria Andreoli et. al., A l'origine du livre d'art : Les recueils d'estampes comme entreprise éditoriale en Europe (XIVe-XVIIIe siècles), Silvana, Milan, 2010

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת