חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  משחק דו חוגי
  From Self-Text to self as Text                                                                       
0811-1088-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1300-1600121מכסיקו - אומנויותמעבדה ד"ר הריס פיטר
סמ'  ב'1300-1600121מכסיקו - אומנויותמעבדה
ש"ס:  6.0

סילבוס מקוצר
מטרת השיעור לאפשר לסטודנט להבין ולפתח כישורי משחק ומיומנויות באופן חווייתי. מבנה השיעור נועד לשחרר את ה"שחקן" מחרדת המשחק והחשיפה לקהל ולהתפתח כ"שחקן" בקצב אישי בסביבת עבודה קבוצתית בטוחה ותומכת. (ראו פירוט בסעיף: נושאי הקורס)
Course description
The purpose of this class is to enable students to develop acting skills experientially. The lesson is structured to help “actors” overcome stage anxiety and fear of exposure and to developing a free and creative imagination in a safe and supportive working environment. The class will focus on developing spontaneous reactions and self-confidence in the “actor – audience” situation and the ability to develop dialogue, improvisation skills, character work and an understanding of the components of the dramatic scene.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1088-01 משחק דו חוגי
From Self-Text to self as Text
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | ד"ר הריס פיטר

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

מעבדת משחק לדו חוגי

From Self-Text to self as Text

שנתי, תשע"ה

3 ש"ס

מעבדה

שם המרצה:  ד"ר פיטר הריס

דואר אלקטרוני:  pharrisp@gmail.com

שעות קבלה : לפי תיאום מראש במייל

 

דרישות הקורס

1. חובת השתתפות פעילה בכל השעורים

2. הכנת תרגילי בית לפי דרישות השיעור

3. ניהול יומן התקדמות אישי

 

 

מרכיבי הציון הסופי

60% נוכחות והשתתפות פעילה

30% הכנת תרגילים סופיים (סמ' א' ו ב') וביצועם

10% הגשת יומן התקדמות אישי   

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

סמסטר א'

- פיתוח יכולת חשיבה ותגובה מהירה, ספונטאניות, בטחון עצמי ומתן חופש לדמיון היצירתי עם דגש על עבודת גוף וקול.

- פיתוח דיאלוג ועבודה עם פרטנר באימפרוביזציה.

-  הבנת מרכיבי הסצנה הדרמתית.

-  כניסה ויציאה מדמות בדיונית.

סמסטר ב'

- עבודה רגשית מעמיקה.

- אינטגרציה של מרכיבי היסוד של הדרמה - מקום, זמן, דמות, מערכת יחסים וסיטואציה.

- הגשת  עבודות מובנות: מונולוגים אישיים, מונולוגים קלאסיים וסיטואציות מתוך מחזות וסרטים.

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים)

אוריין אמיר (1988) המעגל הפתוח  ספריית הפועלים ותיאטרון החדר

לוברני רולניק נילי, (2010) חיים בתוך סיפור, הקיבוץ המאוחד ומכון מופת.

סטניסלבסקי, ק.ס. (1966) עבודת השחקן על עצמו, תרגם: הלל אבי חנן, הוצאת  תרבות וחינוך.

פלדמן,  בלהה, (2011) שלוש גישות לאמנות המשחק,  תל אביב, ספרא.

צ'אבק, איוונה, (2004)  כוחו של השחקן, תרגם: ניב סבריאגו, אסיה.

 

Adler, Stella (1988) The Technique of acting, Bantam Books

Boal, Augusto (1992) Games for Actors and Non Actors, Routledge

Barker, Clive  Theatre games, Methuen, London

Caruso & Clemens (1992) The actors book of improvisation, Penguin

Hagen, Uta (1973) Respect for Acting, Collier Mcmillan

Kirby, M. (1972) On Acting and Not-Acting , The Drama Review: TDR, Vol. 16, No. 1, pp. 3-15.

Spolin, Viola (1963) Improvisation for Theatre, Pitman Publishing, London

Zarrilli, P. B. (2003) Acting (Re) Considered: Theories and Practice.  New York, London, Routledge.

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת