דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, הגשת תרגילים במהלך הסמסטר, עבודה מסכמת.
מרכיבי הציון הסופי
40% תרגילים במהלך הסמסטר
60% עבודה מסכמת
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
- לשם מה, ומתוך מה, יוצאים לכתיבה אקדמית?
- ניסוח שאלת מחקר ובירור הנחות יסוד.
- כללי כתיבה וציטוט.
- מבנה: ממשפט לפיסקה, מפיסקה למהלך.
- חידוד טענה, ביסוס ושכנוע.
- כתיבה מתוך קריאה, כתיבה לשם קריאה.
- חיפוש חומרים במרחבים ממשיים ("הספריה") ווירטואליים.
- התמודדות עם ספרות המחקר: ביסוס, ביקורתיות, דיאלוג.
- מה עושים עם הערות השוליים.
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
הירשפלד, אריאל. "האם 'איוב' הוא טרגדיה?" איוב – במקרא, בהגות, באמנות. עורכת לאה מזור. ירושלים: מאגנס, 1995. עמ' 54-88.
זר-ציון, שלי. "ה'ווילנער-טרופע': פרולוג להיסטוריה של 'הבימה." ביקורת ופרשנות 41 (תשס"ט), עמ' 65-92.
יערי, נורית. "הבכיינים: בחיפוש אחר טרגדיה מודרנית." חנוך לוין: האיש עם המיתוס באמצע. עורכים נורית יערי ושמעון לוי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2004. עמ' 60-80.
מת'סון, קרל. "הסימפסונים, היפר-אירוניה, ומשמעות החיים." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר. עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 149-172.
סנואו, דייל אי. וג'יימס ג'. "פוליטיקות של מגדר ב'הסימפסונים'." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר. עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 173-198.
Grafton, Anthony. "Footnotes: The Origins of a Species." The Footnote: A Curious History. London: Faber and Faber, 1997. pp. 1-33.