חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  שעור בכתיבה אקדמית
  Academic Writing                                                                                     
0811-1072-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1000-1200213מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר ליפשיץ יאיר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
הקורס ישמש מעין סדנא בסיסית לעבודת הכתיבה האקדמית. לצד היכרות עם הכללים היסודיים של פעולת כתיבה זו, נתמודד גם עם המשמעות שלה עבור הכותבת, הקוראת, והקהילה שבתוכה הפרקטיקה מתבצעת. הסדנא תדרוש הגשת תרגילי כתיבה משבוע לשבוע אשר בהם נעבוד על התחנות השונות בתהליך הכתיבה האקדמית על מנת לפתח עוד את כישורי הכתיבה של הלומדים.
Course description

This course would function as a workshop for the practice of academic writing. Alongside getting acquainted with the fundamental rules of this practice, we will also tackle the question of its meaning for the writer, the reader, and the surrounding community. The workshop will entail weekly writing assignments in which we will deal with the various steps in the process of academic writing, in order to further enhance the students' skills in the field.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1072-01 שעור בכתיבה אקדמית
Academic Writing
שנה"ל תשע"ה | סמ'  א' | ד"ר ליפשיץ יאיר

666סילבוס מפורט/דף מידע
כתיבה אקדמית
Academic Writing
סמסטר א, תשע"ה
2 ש"ס
שיעור
 
שם המרצה: ד"ר יאיר ליפשיץ
דואר אלקטרוני: yairlip @post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, הגשת תרגילים במהלך הסמסטר, עבודה מסכמת.
 
מרכיבי הציון הסופי
40% תרגילים במהלך הסמסטר
60% עבודה מסכמת
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
-          לשם מה, ומתוך מה, יוצאים לכתיבה אקדמית?
-          ניסוח שאלת מחקר ובירור הנחות יסוד.
-          כללי כתיבה וציטוט.
-          מבנה: ממשפט לפיסקה, מפיסקה למהלך.
-          חידוד טענה, ביסוס ושכנוע.
-          כתיבה מתוך קריאה, כתיבה לשם קריאה.
-          חיפוש חומרים במרחבים ממשיים ("הספריה") ווירטואליים.
-          התמודדות עם ספרות המחקר: ביסוס, ביקורתיות, דיאלוג.
-          מה עושים עם הערות השוליים.
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
הירשפלד, אריאל. "האם 'איוב' הוא טרגדיה?" איוב – במקרא, בהגות, באמנות. עורכת לאה מזור. ירושלים: מאגנס, 1995. עמ' 54-88.
זר-ציון, שלי. "ה'ווילנער-טרופע': פרולוג להיסטוריה של 'הבימה." ביקורת ופרשנות 41 (תשס"ט), עמ' 65-92.
יערי, נורית. "הבכיינים: בחיפוש אחר טרגדיה מודרנית." חנוך לוין: האיש עם המיתוס באמצע. עורכים נורית יערי ושמעון לוי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2004. עמ' 60-80.
מת'סון, קרל. "הסימפסונים, היפר-אירוניה, ומשמעות החיים." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר. עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 149-172.
סנואו, דייל אי. וג'יימס ג'. "פוליטיקות של מגדר ב'הסימפסונים'." הסימפסונים ופילוסופיה: ה"דו!" של הומר. עורכים ויליאם ארווין, מארק ט. קונארד ואיון ג’. סקובל. תרגום מעין זיגדון. תל אביב: פן וידיעות אחרונות, 2007. עמ' 173-198. 
 
Grafton, Anthony. "Footnotes: The Origins of a Species." The Footnote: A Curious History. London: Faber and Faber, 1997. pp. 1-33.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת