חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  פרויקט קהילתי
  Community Theatre Project  
0811-1010-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'1700-2000 עבודה מע ד"ר אלון חן
סמ'  א'1700-2000 עבודה מע
סמ'  ב'1700-2000 עבודה מע
סמ'  ב'1700-2000 עבודה מע
ש"ס:  6.0

סילבוס מקוצר

הפרויקט יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות במרחב הציבורי ובקהילה בבת-ים, והינו פרויקט הפקה המשלב תהליך למידה התנסותי שבסיומו יועלה אירוע/מופע בקהילה בהשתתפות הסטודנטים/ות. בפרויקט, סטודנטים/ות לתיאטרון קהילתי וארטיביזם (אמנות ואקטיביזם), יוזמים, מובילים, חווים וחוקרים יצירה תיאטרונית משותפת כפעילים בקהילה וכ"לא-שחקנים" ביחד עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" ואנשי ונשות קהילות שונות בבת-ים. התהליך הארטיביסטי והתיאטרוני מבוסס על מפגשים שונים עם ה"אחר" –האינדיבידואלי והקולקטיבי – ובמהלכו מתהוות מערכות יחסים, מתגבשים נרטיבים, טקסטים, "תפקידים" ושפות תיאטרוניות ואמנותיות שונות, המוצאות את דרכן למפגש חי, דיאלוגי, עם ובתוך הקהילה.

Course description

The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam. The course will consist of a production project involving an experiential learning process that will culminate in an event/performance for the community with the students’ participation. For this project, students of community-based theatre and Artivism (art and activism) will initiate, lead, experience, and research a joint theatrical work as activists and non-actors, alongside members of various communities in Bat Yam. The theatrical process will be based on different encounters with the other – on the individual and collective level – during which relationships will form and narratives, texts, roles, and different theatrical and artistic languages will take shape. All this will give rise to a real encounter and dialogue with and within the community.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1010-01 פרויקט קהילתי
Community Theatre Project
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר אלון חן

סילבוס מפורט/דף מידע

פרויקט קהילתי 

A community project

 קורס שנתי תשע"ח

6 ש"ס

 

סוג המסגרת: סדנה

שם המרצה: ד"ר חן אלון

טלפון:

 

052-8313134

 

שעות קבלה: לפי תאום

 

דואר אלקטרוני: chenya.chenya@gmail.com







 

תאור הקורס:

 

הפרויקט יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות במרחב הציבורי ובקהילה בבת-ים, והינו פרויקט הפקה המשלב תהליך למידה התנסותי שבסיומו יועלה אירוע/מופע בקהילה בהשתתפות הסטודנטים/ות. בפרויקט, סטודנטים/ות לתיאטרון קהילתי וארטיביזם (אמנות ואקטיביזם), יוזמים, מובילים, חווים וחוקרים יצירה תיאטרונית משותפת כפעילים בקהילה וכ"לא-שחקנים" ביחד עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" ואנשי ונשות קהילות שונות בבת-ים. התהליך הארטיביסטי והתיאטרוני מבוסס על מפגשים שונים עם ה"אחר" –האינדיבידואלי והקולקטיבי – ובמהלכו מתהוות מערכות יחסים, מתגבשים נרטיבים, טקסטים, "תפקידים" ושפות תיאטרוניות ואמנותיות שונות, המוצאות את דרכן למפגש חי, דיאלוגי, עם ובתוך הקהילה.

 

 

Course Description:

The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam. The course will consist of a production project involving an experiential learning process that will culminate in an event/performance for the community with the students’ participation. For this project, students of community-based theatre and Artivism (art and activism) will initiate, lead, experience, and research a joint theatrical work as activists and non-actors, alongside members of various communities in Bat Yam. The theatrical process will be based on different encounters with the other – on the individual and collective level – during which relationships will form and narratives, texts, roles, and different theatrical and artistic languages will take shape. All this will give rise to a real encounter and dialogue with and within the community.

 

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות, הכנת תרגילים, קריאה, כתיבת עבודה.

 

 

מרכיבי הציון הסופי

% 70 השתתפות ועמידה במשימות הכוללות הכנת תרגילים למליאה, וכן מופע בסיומו, 30% הגשת עבודה המנתחת את התהליך.

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

  • הקבוצה בתיאטרון הקהילתי / חברתי ובתאטרון המדוכאים.
  • שימוש במדיה אמנותיים שונים, תיאטרון ומופע, לחקר חיי הקהילה.
  • התמודדות באמצעים תיאטרוניים במפגש עם ה"אחר".
  • שימוש בתכונות המרחב הדרמטי והמדיום התיאטרוני לעיבוד והתמודדות דעות קדומות, סטריאוטיפים ועוד.
  • יצירה מתוך תכנים אישיים וקבוצתיים.
  • התנסות ביצירת דיאלוג, פעולה, שינוי בקהילה, על ידי שימוש בכלים אמנותיים ותיאטרוניים.
  • הפקת אירוע תאטרוני ו/או מופע בקהילה.

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים) 

קריאת חובה מסומנת בכוכבית.

 

אלפי, יוסי. התאטרון הקהילתי, ירושלים: הוצאת דומינו, 1983.

 

--- תאטרון וקהילה, ירושלים: הוצאת הסוכנות היהודית לארץ ישראל, 1986.

 

ביון, וילפרד. התנסויות בקבוצות, תל-אביב: דביר, 1992.

 

ברסלר, שלומית. תאטרון נשים קהילתי בישראל; מחקר אתנוגרפי בקבוצות תאטרון שוליים, חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב, 2003.

 

גרמשי, אנטוניו. על ההגמוניה: מבחר מתוך 'מחברות הכלא', (תרגום: אלון אלטרס), תל-אביב: הוצאת רסלינג, 2004.

 

חלבי, רבאח (עורך). דיאלוג בין זהויות, מפגשי ערבים ויהודים בנווה שלום, תל אביב: קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד. 2000.

 

יאלום, ארווין (עם מולין לשץ'). טיפול קבוצתי; תיאוריה ומעשה, (תרגום: בן-ציון הרמן), הוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר והוצאת הספרים ע"ש י"ל מאגנס האוניברסיטה העברית, 2006.

 

לב-אלג'ם, שולמית. ניצבים בקדמת הבמה: מחאה, חגיגה וחתרנות בתאטרון הקהילתי, חיפה: הוצאת אוניברסיטת חיפה, 2010.
 

* נדלר, אריה. "קונפליקט בין-קבוצתי והפחתתו: פרספקטיבה של הפסיכולוגיה החברתית", דיאלוג בין זהויות, מפגשי ערבים ויהודים בנווה שלום, רבאח חלבי (עורך), תל אביב: קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2000. 46-28

 

פריירה, פאולו. פדגוגיה של מדוכאים, (תרגום: כרמית גיא), ירושלים: הוצאת מפרש, 1981.

 

 

 

Allport, Gordon. The Nature of Prejudice, Wesley: Reading, MA, 1954.

 

Boal, Augusto. Theatre of the Oppressed, Charles A. & Maria Odilia Leal McBride (Trans.), New York: Theatre Communications Group, 1979.

 

* --- Games for Actors and Non-Actors, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1992.

 

--- The Rainbow of Desire, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1995.

 

--- Legislative Theatre, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1998.

 

--- Hamlet and the Baker's Son, A. Jackson & Candida Blaker (Trans.), London: Routledge, 2001.

 

* Conquergood, Dwight. "Performing as a Moral Act: Ethical Dimensions of the Ethnography of Performance", Literature in Performance 5(2), 1982. 145-156

 

---"Performance Studies: Interventions and Radical Research", The Drama Review, 46 (2), 2002. 145-156.                                                         

 

* Feldhendler, Daniel. "Augusto Boal and Jacob L. Moreno; Theatre and Therapy", In: Mady Schutzman & Jan Cohen-Cruz (Eds.), Playing Boal: Theatre, Therapy, Activism, London & New-York: Routledge, 1994. 87-109

 

Foulkes, S. H., "Access to Unconscious Processes in the Group-Analytic Group", Group Analysis 4, 1971. 4-14.

 

Ganguly, Sanjoy. "Theatre- A Space of Empowerment: Celebrating Jana Sanskriti's Experience in India", In: Richard Boon & Jane Plastow (Eds.), Theatre and Empowerment, Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 220-257

 

--- Jana Sanskriti; Forum Theatre and Democracy in India, London & New-York: Routledge, 2010.

 

* Haedicke, Susan C., "Dramaturgy in Community Based-Theatre", Journal of Dramatic Theory and Criticism, Vol. xiii, 1, 1998.

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת