| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
פרויקט קהילתי
Community Theatre Project |
0811-1010-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הפרויקט יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות במרחב הציבורי ובקהילה בבת-ים, והינו פרויקט הפקה המשלב תהליך למידה התנסותי שבסיומו יועלה אירוע/מופע בקהילה בהשתתפות הסטודנטים/ות. בפרויקט, סטודנטים/ות לתיאטרון קהילתי וארטיביזם (אמנות ואקטיביזם), יוזמים, מובילים, חווים וחוקרים יצירה תיאטרונית משותפת כפעילים בקהילה וכ"לא-שחקנים" ביחד עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" ואנשי ונשות קהילות שונות בבת-ים. התהליך הארטיביסטי והתיאטרוני מבוסס על מפגשים שונים עם ה"אחר" –האינדיבידואלי והקולקטיבי – ובמהלכו מתהוות מערכות יחסים, מתגבשים נרטיבים, טקסטים, "תפקידים" ושפות תיאטרוניות ואמנותיות שונות, המוצאות את דרכן למפגש חי, דיאלוגי, עם ובתוך הקהילה.
The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam. The course will consist of a production project involving an experiential learning process that will culminate in an event/performance for the community with the students’ participation. For this project, students of community-based theatre and Artivism (art and activism) will initiate, lead, experience, and research a joint theatrical work as activists and non-actors, alongside members of various communities in Bat Yam. The theatrical process will be based on different encounters with the other – on the individual and collective level – during which relationships will form and narratives, texts, roles, and different theatrical and artistic languages will take shape. All this will give rise to a real encounter and dialogue with and within the community.
פרויקט קהילתי
A community project
קורס שנתי תשע"ח
6 ש"ס
סוג המסגרת: סדנה
שם המרצה: ד"ר חן אלון
טלפון:
052-8313134
שעות קבלה: לפי תאום
דואר אלקטרוני: chenya.chenya@gmail.com
תאור הקורס:
הפרויקט יתקיים ב"פסט-פקטורי", מרכז לאמנות במרחב הציבורי ובקהילה בבת-ים, והינו פרויקט הפקה המשלב תהליך למידה התנסותי שבסיומו יועלה אירוע/מופע בקהילה בהשתתפות הסטודנטים/ות. בפרויקט, סטודנטים/ות לתיאטרון קהילתי וארטיביזם (אמנות ואקטיביזם), יוזמים, מובילים, חווים וחוקרים יצירה תיאטרונית משותפת כפעילים בקהילה וכ"לא-שחקנים" ביחד עם אמני/ות ה"פסט-פקטורי" ואנשי ונשות קהילות שונות בבת-ים. התהליך הארטיביסטי והתיאטרוני מבוסס על מפגשים שונים עם ה"אחר" –האינדיבידואלי והקולקטיבי – ובמהלכו מתהוות מערכות יחסים, מתגבשים נרטיבים, טקסטים, "תפקידים" ושפות תיאטרוניות ואמנותיות שונות, המוצאות את דרכן למפגש חי, דיאלוגי, עם ובתוך הקהילה.
Course Description:
The course will meet at the "Fest-Factory", a center for public and community art in the City of Bat Yam. The course will consist of a production project involving an experiential learning process that will culminate in an event/performance for the community with the students’ participation. For this project, students of community-based theatre and Artivism (art and activism) will initiate, lead, experience, and research a joint theatrical work as activists and non-actors, alongside members of various communities in Bat Yam. The theatrical process will be based on different encounters with the other – on the individual and collective level – during which relationships will form and narratives, texts, roles, and different theatrical and artistic languages will take shape. All this will give rise to a real encounter and dialogue with and within the community.
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, הכנת תרגילים, קריאה, כתיבת עבודה.
מרכיבי הציון הסופי
% 70 השתתפות ועמידה במשימות הכוללות הכנת תרגילים למליאה, וכן מופע בסיומו, 30% הגשת עבודה המנתחת את התהליך.
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
רשימת ספרות (נתון לשינויים)
קריאת חובה מסומנת בכוכבית.
אלפי, יוסי. התאטרון הקהילתי, ירושלים: הוצאת דומינו, 1983.
--- תאטרון וקהילה, ירושלים: הוצאת הסוכנות היהודית לארץ ישראל, 1986.
ביון, וילפרד. התנסויות בקבוצות, תל-אביב: דביר, 1992.
ברסלר, שלומית. תאטרון נשים קהילתי בישראל; מחקר אתנוגרפי בקבוצות תאטרון שוליים, חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב, 2003.
גרמשי, אנטוניו. על ההגמוניה: מבחר מתוך 'מחברות הכלא', (תרגום: אלון אלטרס), תל-אביב: הוצאת רסלינג, 2004.
חלבי, רבאח (עורך). דיאלוג בין זהויות, מפגשי ערבים ויהודים בנווה שלום, תל אביב: קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד. 2000.
יאלום, ארווין (עם מולין לשץ'). טיפול קבוצתי; תיאוריה ומעשה, (תרגום: בן-ציון הרמן), הוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר והוצאת הספרים ע"ש י"ל מאגנס האוניברסיטה העברית, 2006.
לב-אלג'ם, שולמית. ניצבים בקדמת הבמה: מחאה, חגיגה וחתרנות בתאטרון הקהילתי, חיפה: הוצאת אוניברסיטת חיפה, 2010.
* נדלר, אריה. "קונפליקט בין-קבוצתי והפחתתו: פרספקטיבה של הפסיכולוגיה החברתית", דיאלוג בין זהויות, מפגשי ערבים ויהודים בנווה שלום, רבאח חלבי (עורך), תל אביב: קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2000. 46-28
פריירה, פאולו. פדגוגיה של מדוכאים, (תרגום: כרמית גיא), ירושלים: הוצאת מפרש, 1981.
Allport, Gordon. The Nature of Prejudice, Wesley: Reading, MA, 1954.
Boal, Augusto. Theatre of the Oppressed, Charles A. & Maria Odilia Leal McBride (Trans.), New York: Theatre Communications Group, 1979.
* --- Games for Actors and Non-Actors, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1992.
--- The Rainbow of Desire, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1995.
--- Legislative Theatre, A. Jackson (Trans.), London: Routledge, 1998.
--- Hamlet and the Baker's Son, A. Jackson & Candida Blaker (Trans.), London: Routledge, 2001.
* Conquergood, Dwight. "Performing as a Moral Act: Ethical Dimensions of the Ethnography of Performance", Literature in Performance 5(2), 1982. 145-156
---"Performance Studies: Interventions and Radical Research", The Drama Review, 46 (2), 2002. 145-156.
* Feldhendler, Daniel. "Augusto Boal and Jacob L. Moreno; Theatre and Therapy", In: Mady Schutzman & Jan Cohen-Cruz (Eds.), Playing Boal: Theatre, Therapy, Activism, London & New-York: Routledge, 1994. 87-109
Foulkes, S. H., "Access to Unconscious Processes in the Group-Analytic Group", Group Analysis 4, 1971. 4-14.
Ganguly, Sanjoy. "Theatre- A Space of Empowerment: Celebrating Jana Sanskriti's Experience in India", In: Richard Boon & Jane Plastow (Eds.), Theatre and Empowerment, Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 220-257
--- Jana Sanskriti; Forum Theatre and Democracy in India, London & New-York: Routledge, 2010.
* Haedicke, Susan C., "Dramaturgy in Community Based-Theatre", Journal of Dramatic Theory and Criticism, Vol. xiii, 1, 1998.