חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  חלום ליל קיץ (מחוברים +)
  Studying Theatre Together: A Midsummer Night?s Dream                                                 
0811-1002-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  א'0800-1000212מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר אהרונסון-להבי שרון
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הקורס יפגיש סטודנטים לתיאטרון עם קבוצת משתתפים בני הגיל השלישי לשם קריאה ולימוד משותפים של הקומדיה של שייקספיר חלום ליל קיץ (1600). בחלקו הראשון של הקורס (שיעורים 1-5) נלמד להכיר את המחזה ואת עקרונות הכתיבה הקומית של שייקספיר וכן נלמד כיצד לקרוא סצנות מתוך מחזה בקבוצה. חלום ליל קיץ מכיל קבוצות שונות של דמויות בגילאים ובמעמדות שונים ומשלב יחדיו, כמו בחלום, את סיפוריהם: חתונות המבוגרים, סיפורי האהבה של הצעירים, מאבקי הפיות ביער וסיפור ניסיונם של בעלי המלאכה להעלות הצגה. ריבוי העלילות והשתרגותם אלו באלו יהוו את הבסיס להכרות עם כתיבתו הקומית של שייקספיר ולבניית סצנות תיאטרוניות שיביאו לידי ביטוי עולמות תוכן מגוונים. בחלקו השני של הקורס (שיעורים 7-13) תלמידי התיאטרון יפגשו במרכזי הקשישים את המשתתפים בפרויקט ויעבדו עמם על קריאה והעלאת סצנות מתוך המחזה. דרך קריאת, לימוד והצגת סצנות מתוך המחזה ילמדו כל המשתתפים להבין כיצד התיאטרון מאפשר ביטוי לסוגיות אנושיות מגוונות ויתמודדו עם שאלות של גילום, בימוי, משחק, ועיצוב.

Course description

Studying Theatre Together: A Midsummer Night’s Dream

In this course, theatre students will work together with elderly people on Shakespeare’s famous comedy, A Midsummer Night’s Dream (1600). In the first part of the course (meetings 1-5) we’ll study the play and basic principles of Shakespearean comedy, and we’ll create a methodology for reading scenes in a group. The play consists of many groups of characters of different ages and stature, whose stories mix into each other like in a dream: the wedding of the King, the story of the young lovers, the fairies’ struggles, and the mechanicals’ attempt to stage a play. This multitude of storylines will serve as the basis for the study of Shakespeare’s comic writing and for the collaborative performance of scenes from the play, which will bring out contemporary images and ideas. In the second part of the course (meetings 7-13) the students will implement what they have studied about the play as they collaborate and co-create scenes from the play together with participants who join the project at the elderly centers.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-1002-01 חלום ליל קיץ (מחוברים +)
Studying Theatre Together: A Midsummer Night?s Dream
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר אהרונסון-להבי שרון

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

תיאטרון בלמידה משותפת: חלום ליל קיץ

 מתחברים+

Studying Theatre Together: A Midsummer Night’s Dream

סמסטר א תש"ף

2 ש"ס )שיעור(

שם המרצה: ד"ר שרון אהרנסון-להבי

מנחות (מתחברים+) יעל ויא ואורנית קשת

דואר אלקטרוני:  sharonlehavi@tauex.tau.ac.il

Yael.via@gmail.com

Oranitke81@gmail.com

ימי רביעי 8:30-10:00 חדר 212

שעות קבלה בתיאום מראש במייל

 

תיאור הקורס

הקורס יפגיש סטודנטים לתיאטרון עם קבוצת משתתפים בני הגיל השלישי לשם קריאה ולימוד משותפים של הקומדיה של שייקספיר חלום ליל קיץ (1600). בחלקו הראשון של הקורס (שיעורים 1-5) נלמד להכיר את המחזה ואת עקרונות הכתיבה הקומית של שייקספיר וכן נלמד כיצד לקרוא סצנות מתוך מחזה בקבוצה. חלום ליל קיץ מכיל קבוצות שונות של דמויות בגילאים ובמעמדות שונים ומשלב יחדיו, כמו בחלום, את סיפוריהם: חתונות המבוגרים, סיפורי האהבה של הצעירים, מאבקי הפיות ביער וסיפור ניסיונם של בעלי המלאכה להעלות הצגה. ריבוי העלילות והשתרגותם אלו באלו יהוו את הבסיס להכרות עם כתיבתו הקומית של שייקספיר ולבניית סצנות תיאטרוניות שיביאו לידי ביטוי עולמות תוכן מגוונים. בחלקו השני של הקורס (שיעורים 7-13) תלמידי התיאטרון יפגשו במרכזי הקשישים את המשתתפים בפרויקט ויעבדו עמם על קריאה והעלאת סצנות מתוך המחזה. דרך קריאת, לימוד והצגת סצנות מתוך המחזה ילמדו כל המשתתפים להבין כיצד התיאטרון מאפשר ביטוי לסוגיות אנושיות מגוונות ויתמודדו עם שאלות של גילום, בימוי, משחק, ועיצוב.

 

שיעור 1 – 30.10

 

הכרות, מבוא, מתחברים+ וחלום ליל קיץ

 

שייקספיר, הקומדיה השייקספירית וחלום ליל קיץ:

נא לקרוא את המחזה בתרגום דורי פרנס.

שיעור 2 – 6.11

תיאטרון בתוך תיאטרון, קומדיה, ריבוי עלילות והסוף הטוב (המשך)

תרגיל 1: הצגה בכיתה של קריאת סצנה מתוך חלום ליל קיץ (עבודה בצוותים)

שיעור 3  -  13.11

תרגיל 1 (המשך): הצגה בכיתה של קריאת סצנה מתוך חלום ליל קיץ (עבודה בצוותים)

שיעור 4 – 20.11

תרגיל 2: הגשת הצעות לעבודה עם משתתפי הקורס בני הגיל השלישי בהשראת חלום ליל קיץ

שיעור 5 – 27.11

הרצאת אורח  בנושא מאפייני גיל הזקנה (מתחברים+)

שיעור 6 – 4.12

הכנת המפגש הראשון בשטח – בחירת סצנות והתארגנות לעבודה במרכזי היום במפגש הראשוני

שיעור 7 -  11.12

פעילות בשטח – מפגש ראשוני והכרות עם המשתתפים בפרויקט בכל אחד מן המרכזים

שיעור 8 – 18.12

פעילות בשטח – עבודה משותפת בהשראת חלום ליל קיץ

שיעור 9 – 25.12

מפגש בקמפוס עם הסטודנטים ועם יעל ואורנית לפידבק ראשוני (מתחברים+)

שיעור 10 – 1.1

פעילות בשטח – המשך עבודה על הסצנות (בימוי, משחק, עיצוב)

שיעור 11 – 8.1

פעילות בשטח – המשך עבודה על הסצנות

שיעור 12 -  15.1

פעילות בשטח – המשך עבודה על הסצנות

שיעור 13 – 22.1

אירוע סיום וסיכום בקמפוס

 

 

 

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות בדיונים הכיתתיים, השתתפות בחלק המעשי של הקורס בעבודה המשותפת עם המשתתפים בפרויקט במרכזי הקשישים, הגשת סצנה יחד עם המשתתפים בשיעור האחרון, הגשת מסמך מסכם המתעד את העבודה בפרויקט.

מרכיבי הציון הסופי

השתתפות בפרויקט המעשי והגשת מסמך כתוב מסכם: 100%

רשימת קריאה (קריאה מומלצת):

שייקספיר, חלום ליל קיץ, קומדיה של טעויות, שייקספיר, כטוב בעיניכם

 

C. L. Barber, Shakesperae's Festive Comedy: A Study of Dramatic Form and its Relation to Social Custom. Princeton: Princeton University Press, 1959.

 

Albert Bermel, Shakespeare at the Moment: Playing the Comedies. New York: Heinemann Drama, 2000.

 

Harold Bloom, ed. William Shakespeare: Comedies and Romances. New York: Chelsea House, 1986.

 

Bristol, Michael, Carnival and Theatre: Plebeian Culture and the Structure of Authority in Renaissance England. London: Methuen: 1985.

 

Maurice Charney, ed. Shakespearean Comedy. New York: New Literary Forum, 1980.

 

Michael Dobson and Stanley Wells, The Oxford Companion to Shakespeare, Oxford: Oxford University Press, 2009.

 

François Laroque, Shakespeare's Festive World: Elizabethan Seasonal Entertainment and the Professional Stage. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.

 

Alexander Legatt, ed. The Cambridge Companion to Shakespearean Comedy. Cambridge: Cambridge University Press, 2002.

 

Stanley Wells and Sarah Stanton, eds. The Cambridge Companion to Shakespeare on Stage. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

 

David Wiles, Shakespeare's Clown:  Actor and Text in the Elizabethan Playhouse. Cambridge: Cambridge University press, 1987.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת