| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
תיאטרון משנה מציאות
Radical Theatre |
0811-0246-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||
|
קורס זה סוקר תחנות מרכזיות בצמיחתו של תיאטרון רדיקלי במאה ה-20 - תיאטרון שביקש להשפיע ולשנות את פני המציאות והחברה - למן האוונגרד של ראשית המאה ועד לתיאטרונים האלטרנטיביים בארה"ב בשנות ה-60. נסיים בשאלה, מדוע נעלם התיאטרון הרדיקלי?
This course surveys key stages in the evolution of radical theatre in the twentieth century: from the historical avant-garde to the alternative manifestations of theatre in the 1960s in the USA. We will end up by asking: why radical theatre has disappeared?
תיאטרון משנה מציאות
Radical Theatre
סמסטר ב תשע"ט
4 ש"ס
סמינר
שם המרצה: ד"ר דרור הררי
דואר אלקטרוני: drorh@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תיאום מראש במייל
תאור הקורס
קורס זה סוקר תחנות מרכזיות בצמיחתו של תיאטרון רדיקלי במאה ה-20 - תיאטרון שביקש להשפיע ולשנות את פני המציאות והחברה - למן האוונגרד של ראשית המאה ועד לתיאטרונים האלטרנטיביים בארה"ב בשנות ה-60. נסיים בשאלה, מדוע נעלם התיאטרון הרדיקלי?
This course surveys key stages in the evolution of radical theatre in the twentieth century: from the historical avant-garde to the alternative manifestations of theatre in the 1960s in the USA. We will end up by asking: why radical theatre has disappeared?
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות. קריאה, צפייה, רפראט, כתיבת עבודה
מרכיבי הציון הסופי
100% עבודת סמינר
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
רשימת ספרות חלקית (נתון לשינויים)
חובה
-אנטונן ארטו, התיאטרון וכפילו (תל-אביב: בבל, 1995).
-ז'ארי אלפרד, המלך אובו (תל-אביב: אור-עם, 1987).
-עמוסי רות וירון איריס, דאדא וסוריאליזם בצרפת (הקיבוץ המאוחד, 1992).
-שונמי גדעון, אוונגרד ומהפיכה בדרמה של המאה העשרים (אור-עם: 1992).
- Bishop Claire, Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship (London and New York: Verso, 2012).
- Brecht, Bertolt. Brecht on the Theatre. Trans. and Ed. John Willett. N.Y.: Hill and Wang, 1964.
- Fischer-Lichte, Erika, The Transformative Power of Performance (NY and London: Routledge, 2008)
- Innes Christopher, Avant Garde Theatre 1892-1992 (NY and London: Routledge, 1993.
The End of Humanism (NY: PAJ Publications, 1981).
, Performance Theory (NY and London: Routledge, 1988).
רשות
ברטון אנדרה, המניפסטים של הסוריאליסטים (תל-אביב: ספריית הפועלים והקיבוץ המאוחד, 1986).
Berghaus, Günter. Theatre, Performance, and the Historical Avant-Garde. N.Y.: Palgrave Macmillan, 2005.
Boal Augusto. Theatre of the Oppressed, trans. C.A and M.A. McBride (NY: Theatre Communications Group, 1985)
Goldberg RoseLee. Performance Art: from Futurism to the Present (Thames and Hudson, 1988).
Gordon Mel (ed.). Dada Performance (NY: PAJ Publications, 1987).
Kirby Michael and Victoria. Futurist Performance (NY:PAJ Publications, 1986).
The Living Theatre. Paradise Now. NY: Random House, 1971).
Richter Hans. Dada: Art and Anti-Art (London: Thames and Hudson, 1965).
Wagner, Richard. The Artwork of the Future and Other Works. Translated by William Ashton Ellis. Lincoln and London: U of Nebraska P, 1993.
הערות
העדרות של למעלה משלושה שיעורים תמנע קבלת ציון בקורס.