חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  לדבר את הטקסט
  Speaking the Text                                                                                    
0811-0242-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1600-1700117אמכסיקו - אומנויותעבודה מע מר ענבר דן
סמ'  ב'1400-1600119אמכסיקו - אומנויותעבודה מע
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר
מפגש מחודש עם הטקסט המדובר והיכולות המשחקיות הגלומות בו. זיהוי ההיבטים הדיבוריים הקיימים בכל טקסט והדהודם בנפש השחקן. התמקדות בתהליך "הקמתה לתחייה" של המילה הכתובה: מעמידה על תכונותיה (מצלול, סמנטיקה, משלב לשוני וכיו"ב), דרך צורות הביטוי שלה ועד מיצוי הפוטנציאל שבה כפועלת על המאזין (דמויות, פרטנרים, צופים). החזקת "הנשימה המחשבתית" עד לביטויו המלא של רעיון.
Course description
A re-encounter with the spoken text and its hidden potential on stage. Identifying the speaking actions found in any text and their resonance in the acting soul. Focusing on the written word's "resurrection" process: from analyzing its singular charateristics (sound, semantics, linguistic register etc.), through different forms of its expression, to maximizing its potential when acting on the listener (character, stage partner, audience). Holding the "thought breath" until the full expression of an idea.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-0242-01 לדבר את הטקסט
Speaking the Text
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר ענבר דן

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
טופס סילבוס
 
 
לדבר את הטקסט 
Speaking the Text
שנתי תשע"ז
__ ש"ס
 
סוג המסגרת: שיעור
שם המרצה: דן ענבר
טלפון:    054-4560559
דואר אלקטרוני:    daninbar73@gmail.com
 
 
 
 
שעות קבלה:    בתיאום מראש במייל actb7j@gmail.com
 
תאור הקורס  
מפגש מחודש עם הטקסט המדובר והיכולות המשחקיות הגלומות בו. זיהוי ההיבטים הדיבוריים הקיימים בכל טקסט והדהודם בנפש השחקן. התמקדות בתהליך "הקמתה לתחייה" של המילה הכתובה: מעמידה על תכונותיה (מצלול, סמנטיקה, משלב לשוני וכיו"ב), דרך צורות הביטוי שלה ועד מיצוי הפוטנציאל שבה כפועלת על המאזין (דמויות, פרטנרים, צופים). החזקת "הנשימה המחשבתית" עד לביטויו המלא של רעיון.
תהליך העבודה יתמקד בסונטות של שייקספיר כמיקרוקוסמוס של שפתו התיאטרלית: משקל, חריזה, מבנים רטוריים ואמצעים דרמטיים נוספים. התלמיד יערוך היכרות עם המבנה השירי של הסונטה ויתנסה בהגשה משחקית של שתי סונטות: תחילה בליווי המורה, ובהמשך באופן עצמאי, באמצעות הכלים שירכוש בקורס.
A re-encounter with the spoken text and its hidden potential on stage. Identifying the speaking actions found in any text and their resonance in the acting soul. Focusing on the written word's "resurrection" process: from analyzing its singular charateristics (sound, semantics, linguistic register etc.), through different forms of its expression, to maximizing its potential when acting on the listener (character, stage partner, audience). Holding the "thought breath" until the full expression of an idea.
Work will focus on Shakespeare's Sonnets as a microcosmos of his theatrical language: meter, rhyme, rhetorical structures and other dramatic elements. The student will be introduced to the literary structure of the sonnet, and will prepare two sonnets to be performed: first with the assistance of the teacher, and later independently, using the tools formed in the course.
דרישות הקורס
נוכחות (80%), השתתפות פעילה בדיונים הכיתתיים, הגשות ביניים, השתתפות בשיעור מסכם 
מרכיבי הציון הסופי
35% הגשה מסכמת, 35% הגשת ביניים, 20% השתתפות, 10% נוכחות
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מרכיבי הטקסט: שפה, ניסוח, משלב לשוני (כללי וחריג), פיסוק
מרכיבי הדיבור: קול, הגייה, אינטונציה, מחשבה
משקל וחריזה אצל שייקספיר
הסונטה השייקספירית
רשימת ספרות (נתון לשינויים) 
שקספיר, "הסונֶטות", מאנגלית: שמעון זנדבנק. הקיבוץ המאוחד, ישראל 1992.
(במידה ויש) חומר עזר נוסף 
"לונדון פינת בן יהודה" – פרקים א', ב', ה'. (רשות)
Playing Shakespeare (BBC 1984) – Ep. 2: Using the Verse. (רשות)
The South Bank Show (LWT 1979) – Word of Mouth (רשות)
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת