| |||||||||||||||||||||||||||||||||
קול ודיבור
Stage speech and vocal training |
0811-0229-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
כאשר החיוניות כולה מופנית אל ההגייה, רק אז האדם והמילה חד הם.
המילה הנעדרת את מלוא החיוניות והדמיון נשרכת נכה אחרי דוברה, או ניגרת מפיו חסרת משמעות ותוקף.
ראשית יש להבין את הקשר בין החיוניות לדיבור מן הזווית הגופנית, שהרי הקול המהדהד והדיקציה הטובה הם אחד סימנים מובהקים לבריאות הגוף והנפש ולאינטגרציה ביניהם. ובהמשך – הבנה וניתוח של החוויה הריתמית-מוסיקאלית בכלל, ובהקשר המוסיקה והדיבור בפרט, ומאידך – הקשר בין מצלולי המילים לבין מה שהן באות לבטא.
מהי המוסיקה של "יש לי חלום" של מרטין לותר קינג?
מהי המוסיקה של מונולוג הסיום ב"שלוש אחיות" של צ'כוב?
מהו הטקסט של ארבעת הצלילים הראשונים בסימפוניה החמישית של בטהובן?
מהו המצלול של הציורים הפואנטיליסטים?
כיצד הופכים מכלול המונחים המוסיקליים כמו הלגטו, סטקאטו, קרשצ'נדו, אצ'לרנדו ודומיהם, רלוונטיים לדיבור ולמשחק?
מה אורכה המדויק של הפאוזה?
מה זה "טיימינג" בדיבור ובמשחק?
כיצד עוברים משירה לדיבור, ומדיבור לשירה, בלי לחצות גבולות, או להחליף עולמות?
קול ודיבור
Stage speech and vocal training
שנתי, תשע"ו
סמסטר א' 3 ש"ס
סמסטר ב' 4 ש"ס
שיעור מעשי
שם המרצה: שוש רייזמן |
|||
טלפון: 0544245128 |
|
||
דואר אלקטרוני: shoshri@post.tau.ac.il שעות קבלה: בתיאום מראש |
|
|
|
דרישות הקורס:
בכל שיעור ידרשו מספר תלמידים להופיע לפני הכתה.
מרכיבי הציון הסופי:
20% נוכחות, 30% השתתפות, 50% מבחן בעל פה.
נושאי הקורס:
הקשר בין הדמיון, המחשבה, הרגש והשרירים. פענוח טקסטים, הבעה בדיבור ובשיר.
ביבליוגרפיה מומלצת:
מרתין לותר קינג - "יש לי חלום"
דילן תומס - מילקווד (תרגום: אריה אהרוני)
שירי הייקו יפניים
לורקה – שירים (תרגום: רפאל אליעז)
סטפן צוייג - שחמט
בורחס - מלאכת השיר
איטאלו קאלווינו – שיעורים אמריקאים
האזנה מומלצת
בטהובן – סימפוניה מס. 5
סטרווינסקי – פולחן האביב
ז'ק ברל
מריאן פיית'פול
קורט וייל
חוה אלברשטיין
יהודית רביץ
אריק לביא
יוסי בנאי
שירי אלכסנדר ארגוב ומרדכי זעירא.