חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  על הבמה! מחזאות עולמית במאה העשרים ואחת
  On Stage! World Drama in the Twenty-First Century                                                    
0811-0219-01
אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
סמ'  ב'1200-1600212מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר אהרונסון-להבי שרון
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

מהם הנושאים המעסיקים מחזאים ומחזאיות ברחבי העולם בימים אלה? מהם הסגנונות הדרמטיים המאפיינים את תחילת המאה העשרים ואחת? בקורס זה נלמד מחזות חדשים המועלים כיום בתיאטראות ברחבי העולם ואשר מבטאים סוגיות וסגנונות בולטים בדרמהובתיאטרון העכשוויים. בין הנושאים בהם נעסוק: הגירה, מצבי דיכוי ומלחמה במאה העשרים ואחת, זהות מקומית/זהות גלובלית, זהות מגדרית והמשפחה כיום, בינתרבותיות, האדם והטכנולוגיה, מבנים כלכליים  בעידן הגלובליזציה, דת וחילון. נברר את מערכות היחסים בין מחזאות לוקאלית ועולמית ונדון באפשרויות תרגום והעברה של המחזות מההקשר שבו נכתבו אל הבמה הישראלית. בנוסף, נעסוק בסוגיות של בניית רפרטואר בתיאטרון הישראלי כיום. הקורס ילווה בצפייה בקטעים מתוך היצירות הנדונות.

Course description
What are the subjects that playwrights are interested in today? Which dramatic styles have emerged since the turn of the century? In this course we will study plays that have been written and staged over the past two decades and that exemplify contemporary dilemmas, issues, and innovative dramatic styles. The themes we will examine include: immigration, oppression and war in the twenty-first century, local/global identity, gendered identity and the twenty-first century family, inter-culturalism, humanity and technology, economic structures in the age of globalization, and the tensions between religion and secularism. We will discuss the relations between local, global and world drama and explore the possibilities of translating and transferring the plays from the context in which they were written onto the Israeli stage. In addition, we will think together about building a theatre repertory in Israel today. During the course we will watch excerpts of the plays and performances discussed.  
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לאמנות התאטרון
0811-0219-01 על הבמה! מחזאות עולמית במאה העשרים ואחת
On Stage! World Drama in the Twenty-First Century
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר אהרונסון-להבי שרון

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
טופס סילבוס
 
 
שם הקורס בעברית: על הבמה! מחזאות עולמית במאה העשרים ואחת 
 
שם הקורס באנגלית: On Stage! World Drama in the Twenty-First Century
סמסטר ב' תשע"ז
4 ש"ס
 
סוג המסגרת: שיעור
שם המרצה: ד"ר שרון אהרונסון-להבי
טלפון:   
דואר אלקטרוני: sharonlehavi@tauex.tau.ac.il  
שעות קבלה:10:00-12:00  
יום:    ג'         
בניין:   מקסיקו            
חדר:   101     
  • בתיאום מראש במייל  
 
 
 
 
 
 
 
 
תאור הקורס  
מהם הנושאים המעסיקים מחזאים ומחזאיות ברחבי העולם בימים אלה? מהם הסגנונות הדרמטיים המאפיינים את תחילת המאה העשרים ואחת? בקורס זה נלמד מחזות חדשים המועלים כיום בתיאטראות ברחבי העולם ואשר מבטאים סוגיות וסגנונות בולטים בדרמהובתיאטרון העכשוויים. בין הנושאים בהם נעסוק: הגירה, מצבי דיכוי ומלחמה במאה העשרים ואחת, זהות מקומית/זהות גלובלית, זהות מגדרית והמשפחה כיום, בינתרבותיות, האדם והטכנולוגיה, מבנים כלכליים  בעידן הגלובליזציה, דת וחילון. נברר את מערכות היחסים בין מחזאות לוקאלית ועולמית ונדון באפשרויות תרגום והעברה של המחזות מההקשר שבו נכתבו אל הבמה הישראלית. בנוסף, נעסוק בסוגיות של בניית רפרטואר בתיאטרון הישראלי כיום. הקורס ילווה בצפייה בקטעים מתוך היצירות הנדונות.
 
 
  
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאת המחזות, הגשת 3 דפי תגובה קצרים במהלך הקורס; מבחן בית 
 
מרכיבי הציון הסופי
נוכחות והשתתפות פעילה במהלך הקורס: 20%; הגשת דפי תגובה 30%; מבחן בית 50%
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
 
  1. מבוא: בחזרה לדרמה – מחזאות וכתיבה דרמטית במאה העשרים ואחת
  2. נושאים בולטים במחזאות עכשווית (יידונו לאורך הקורס): הגירה; מצבי דיכוי ומלחמה במאה העשרים ואחת; זהות מקומית/זהות גלובלית; זהות מגדרית והמשפחה כיום; בינתרבותיות; מבנים כלכליים וגלובליזציה; האדם והטכנולוגיה, דת וחילון;
  3. ייצוג המציאות במחזאות עכשווית: בין ריאליזם ו'ריאליטי'
  4. מחזאות ותיאטרון בעידן דיגיטלי
  5. תרגום, התקה ומעבר בינתרבותי של מחזאות עכשווית
  6. בניית רפרטואר תיאטרוני
  7. מחזאות ישראלית בעולם ומחזאות עולמית בישראל
 
מחזות ומופעים (נתון לשינויים)
 
אייל וייזר, מיין ג'רוזלם; זוהי הארץ
טאהר נג'יב, בטווח יריקה
יעל רונן, דור שלישי
Amy Herzog, 4000 Miles
Kaufman Moisés, The Laramie Project
Adrienne Kennedy, Motherhood 2000
Tony Kushner, The Intelligent Homosexual's Guide to Capitalism and Socialism with a Key to the Scriptures
Deb Margolin, Index to Idioms
Rabih Mroué, The Pixelated Revolution
Lynn Nottage, Ruined
Yasmina Reza, God of Carnage
Sarah Ruhl, In the Next Room or the Vibrator Play
Michel Vinaver, 11 septembre 2001
 
 
רשימת מקורות (פרטי קריאה לכל מפגש יינתנו במהלך הקורס)   
 
Adiseshiah, Siâh and Louise Lepage, eds. Twenty First Century Drama: What Happens Now? New York: Palgrave Macmillan, 2016.
 
Aronson-Lehavi, Sharon. "Introduction," Wanderers and Other Israeli Plays, Chicago, IL.: Seagull Books, 2009; 1-31.
 
Baudrillard, Jean. Carnival and Cannibal or the Play of Global Antagonism, Chicago, IL.: Seagull Books, 2010.
 
Carlson, Marvin, Margaret Litvin, and Joy Arab, eds., Four Arab Hamlet Plays. New York: Martin E. Segal Theatre Center Publications, 2015.
 
Dixon, Steve. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Cambridge MS.: The MIT Press, 2008.
 
Dolan, Jill. Utopia in Performance: Finding Hope at the Theatre. Ann Arbor: Michigan UP, 2005.
 
Duniec Krystyna, Joanna Klass, and Joanna Krakowska, (A)ppolonia: Twenty-First Century Polish Drama and Texts for the Stage, Chicago, IL.: Seagull Books, 2014.
 
Eckersal, Peter, ed., Nippon Wars and Other Plays, Chicago, IL.: Seagull Books, 2011.
 
Gómez-Peña Guillermo and Roberto Sifuentes, Exercises for Rebel Artists: Radical Performance Pedagogy. New York: Routledge, 2011.
 
Lavender, Andy. Performance in the Twenty-First Century: Theatres of Engagement, New York: Routledge, 2016.
 
Maggor, Rebekah. "Introduction," Tahrir Tales: Plays from the Egyptian Revolution, eds. Mohammed Albakry and Rebekah Maggor. Chicago, IL.: Seagull Books, 2016.
 
Marranca, Bonnie, ed. Plays for the End of the Century. Baltimore: The Johns Hopkins UP, 1996.
 
Martin, Carol, ed. Dramaturgy of the Real on the World Stage. New York: Palgrave Macmillan, 2010.
 
Martin, Carol. Theatre of the Real: Studies in International Performance. New York: Palgrave Macmillan, 2013.
 
Savitri D. and Bill Talen, The Reverend Billy Project: From Rehearsal Hall to Super Mall with the Church of Life After Shopping, ed. Alisa Solomon. Ann Arbor: Michigan UP, 2011.
 
Schneider, Rebecca. Performing Remains: Art and War in Times of Theatrical Reenactment. New York: Routledge, 2011.
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת