חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  אמנות המקרי
  The Art of Change                                                                                    
0810-5067-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  ב'1200-1400119אמכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר דותן איל
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

האמנות של המקרי

The Art of Chance

סמסטר ב, שני, 14:00-12:00 תשע"ח

2 ש"ס

 

סוג המסגרת: (סמינר מ.א.)

ד"ר אייל דותן

טלפון:    0544983483

דואר אלקטרוני: dottan@post.tau.ac.il  

שעות קבלה:   1400-1500

יום: ד'            

בניין:   גילמן            

חדר:  482א      

לפי תאום טלפוני מראש  




 

 

תאור הקורס

במרכז הקורס עומדות השאלות, כיצד מיוצגים אירועים מקריים, קטנים כגדולים, ביצירות ספרות ואמנות וכיצד הם משפיעים על הקומפוזיציה, העולם המכונן ומערכת היחסים עם הקולטים. הנחת היסוד העומדת בבסיס החקירה שלנו היא כי אין "אירוע מקרי" טיפוסי אלא הבניות שונות שלו, התלויות בזמן, במקום ובאינטרסים של היוצרים. אנו נתחקה אחריהן באמצעות שורה ארוכה של טקסטים ועבודות אמנות – מהמקרא והפואמה הרומית הגדולה ועד ליוצרים ואמנים בני זמננו.

Course description

How does chance encounters represented in prose and in works of art? Our premise is that a typical chance event doesn't exist, but only different constructions of it, which depend on time, place, and the artists' interests. Therefore we will explore a variety of works – from the Bible to contemporary writers and artists.

סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5067-01 אמנות המקרי
The Art of Change
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר דותן איל

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

האמנות של המקרי

The Art of Chance

סמסטר ב, שני, 14:00-12:00 תשע"ח

2 ש"ס

 

סוג המסגרת: (סמינר מ.א.)

ד"ר אייל דותן

טלפון:    0544983483

דואר אלקטרוני: dottan@post.tau.ac.il  

שעות קבלה:   1400-1500

יום: ד'            

בניין:   גילמן            

חדר:  482א      

לפי תאום טלפוני מראש  




 

 

תאור הקורס

במרכז הקורס עומדות השאלות, כיצד מיוצגים אירועים מקריים, קטנים כגדולים, ביצירות ספרות ואמנות וכיצד הם משפיעים על הקומפוזיציה, העולם המכונן ומערכת היחסים עם הקולטים. הנחת היסוד העומדת בבסיס החקירה שלנו היא כי אין "אירוע מקרי" טיפוסי אלא הבניות שונות שלו, התלויות בזמן, במקום ובאינטרסים של היוצרים. אנו נתחקה אחריהן באמצעות שורה ארוכה של טקסטים ועבודות אמנות – מהמקרא והפואמה הרומית הגדולה ועד ליוצרים ואמנים בני זמננו.

How does chance encounters represented in prose and in works of art? Our premise is that a typical chance event doesn't exist, but only different constructions of it, which depend on time, place, and the artists' interests. Therefore we will explore a variety of works – from the Bible to contemporary writers and artists.

 

דרישות הקורס

נוכחות, קריאה, כתיבת עבודה.

מרכיבי הציון הסופי

20% השתתפות בכיתה 80% עבודה מסכמת

 

 

 

יצירות ונושאים (לפי סדר הצגתם בקורס)

 

 

  1. מבוא: צירוף מקרים פואטי

 

אוהרה, ג'ון (1934). "פגישה בסמארה."

Magnolia, P.T. Anderson 1999.         

 

  1. פילוסופיה

 

לוקרציוס, על טבע היקום. ספר שני, עמ' 91-86.

אריסטו. פיסיקה א-ב. פרקים ד-ו' (עמ' 61-53). תרגום: יהודה לנדא. מאגנס. Goo.gl/zDbiiH

 

 

 

וולטר. 2006 [1759]. קנדיד או האופטימיות. תרגום: דורי מנור. תל-אביב: ידיעות ספרים.

 

  1. אמנות: מאסוציאציה חופשית ועד מיצג חופשי

 

מבחר קטעים מהסוריאליזם, מתוך דאדא וסוריאליזם בצרפת, 1992. תרגמה: רות עמוסי. הקיבוץ המאוחד.

 

Baudrillard, Jean. 1990 [1979], Seduction, New York: St. Martin’s Press.

"Death in Samarkand," pp. 72-78.

Calle, Sophie & Baudrillard Jean. 1988. Suite vénetienne: Please Follow Me (tran: Danny Barash and Danny Hartfield. Bay Press: Seattle.

 

 

Kurt Schwitters, Merz Picture 32a, 1921

Marcel Duchamp, Three Standard Stoppages, 1913-14.

Jackson Pollock, Untitled, 1950.

John Cage, 4:33', 1952

Daniel Spoerri, An Anecdoted Topography of Chance, Atlas Press, London, 1995.

Ellsworth Kelly, Spectrum Colors Arranged by Chance, 1951

George Brecht, Drip Music, 1959

Fischli & Weiss, Stiller Nachtmittang, 1984-1986

Gabriel Orozco, Yielding Stone, 1992

 

 

  1. ספרות: אירוע ונרטיב

 

מקיואן, איאן. 2005 [1997] אהבה עיקשת, אנגלית: עתליה זילבר. עם עובד.

 

 

קריאה משלימה והכרחית

 

 

Blanchot, M. 1993. "Tomorrow at Stake," The Infinite Conversation. Susan Hanson (trans.). Minnesota U.P. pp. 407-420.

Brecht, George. [1957]. "Chance Imagery," in Margaret Iversen (ed.) Chance: Documents of Contemporary Art. Whitechapel Gallery & MIT Press,2010, pp. 34-45.

Kaprow, Allan [1966]. "Assemblage, Environments and Happenings", in Margaret Iversen (ed.) Chance: Documents of Contemporary Art. Whitechapel Gallery & MIT Press, 2010, pp. 52-57.

Richter, Hans. 2014. Dada Art and Anti-Art. David Britt (trans.). Thames and Hudson, pp. 44-64.

Zizek, Slavoj. 2014. Event. Penguin Books. pp. 1-7.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת