| |||||||||||||||||||||||||
אמנות המקרי
The Art of Change |
0810-5067-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות | |||||||||||||||||||||||||
|
האמנות של המקרי
The Art of Chance
סמסטר ב, שני, 14:00-12:00 תשע"ח
2 ש"ס
סוג המסגרת: (סמינר מ.א.)
ד"ר אייל דותן
טלפון: 0544983483
דואר אלקטרוני: dottan@post.tau.ac.il
שעות קבלה: 1400-1500
יום: ד'
בניין: גילמן
חדר: 482א
לפי תאום טלפוני מראש
תאור הקורס
במרכז הקורס עומדות השאלות, כיצד מיוצגים אירועים מקריים, קטנים כגדולים, ביצירות ספרות ואמנות וכיצד הם משפיעים על הקומפוזיציה, העולם המכונן ומערכת היחסים עם הקולטים. הנחת היסוד העומדת בבסיס החקירה שלנו היא כי אין "אירוע מקרי" טיפוסי אלא הבניות שונות שלו, התלויות בזמן, במקום ובאינטרסים של היוצרים. אנו נתחקה אחריהן באמצעות שורה ארוכה של טקסטים ועבודות אמנות – מהמקרא והפואמה הרומית הגדולה ועד ליוצרים ואמנים בני זמננו.
How does chance encounters represented in prose and in works of art? Our premise is that a typical chance event doesn't exist, but only different constructions of it, which depend on time, place, and the artists' interests. Therefore we will explore a variety of works – from the Bible to contemporary writers and artists.
האמנות של המקרי
The Art of Chance
סמסטר ב, שני, 14:00-12:00 תשע"ח
2 ש"ס
סוג המסגרת: (סמינר מ.א.)
ד"ר אייל דותן
טלפון: 0544983483
דואר אלקטרוני: dottan@post.tau.ac.il
שעות קבלה: 1400-1500
יום: ד'
בניין: גילמן
חדר: 482א
לפי תאום טלפוני מראש
תאור הקורס
במרכז הקורס עומדות השאלות, כיצד מיוצגים אירועים מקריים, קטנים כגדולים, ביצירות ספרות ואמנות וכיצד הם משפיעים על הקומפוזיציה, העולם המכונן ומערכת היחסים עם הקולטים. הנחת היסוד העומדת בבסיס החקירה שלנו היא כי אין "אירוע מקרי" טיפוסי אלא הבניות שונות שלו, התלויות בזמן, במקום ובאינטרסים של היוצרים. אנו נתחקה אחריהן באמצעות שורה ארוכה של טקסטים ועבודות אמנות – מהמקרא והפואמה הרומית הגדולה ועד ליוצרים ואמנים בני זמננו.
How does chance encounters represented in prose and in works of art? Our premise is that a typical chance event doesn't exist, but only different constructions of it, which depend on time, place, and the artists' interests. Therefore we will explore a variety of works – from the Bible to contemporary writers and artists.
דרישות הקורס
נוכחות, קריאה, כתיבת עבודה.
מרכיבי הציון הסופי
20% השתתפות בכיתה 80% עבודה מסכמת
יצירות ונושאים (לפי סדר הצגתם בקורס)
אוהרה, ג'ון (1934). "פגישה בסמארה."
Magnolia, P.T. Anderson 1999.
לוקרציוס, על טבע היקום. ספר שני, עמ' 91-86.
אריסטו. פיסיקה א-ב. פרקים ד-ו' (עמ' 61-53). תרגום: יהודה לנדא. מאגנס. Goo.gl/zDbiiH
וולטר. 2006 [1759]. קנדיד או האופטימיות. תרגום: דורי מנור. תל-אביב: ידיעות ספרים.
מבחר קטעים מהסוריאליזם, מתוך דאדא וסוריאליזם בצרפת, 1992. תרגמה: רות עמוסי. הקיבוץ המאוחד.
Baudrillard, Jean. 1990 [1979], Seduction, New York: St. Martin’s Press.
"Death in Samarkand," pp. 72-78.
Calle, Sophie & Baudrillard Jean. 1988. Suite vénetienne: Please Follow Me (tran: Danny Barash and Danny Hartfield. Bay Press: Seattle.
Kurt Schwitters, Merz Picture 32a, 1921
Marcel Duchamp, Three Standard Stoppages, 1913-14.
Jackson Pollock, Untitled, 1950.
John Cage, 4:33', 1952
Daniel Spoerri, An Anecdoted Topography of Chance, Atlas Press, London, 1995.
Ellsworth Kelly, Spectrum Colors Arranged by Chance, 1951
George Brecht, Drip Music, 1959
Fischli & Weiss, Stiller Nachtmittang, 1984-1986
Gabriel Orozco, Yielding Stone, 1992
מקיואן, איאן. 2005 [1997] אהבה עיקשת, אנגלית: עתליה זילבר. עם עובד.
קריאה משלימה והכרחית
Blanchot, M. 1993. "Tomorrow at Stake," The Infinite Conversation. Susan Hanson (trans.). Minnesota U.P. pp. 407-420.
Brecht, George. [1957]. "Chance Imagery," in Margaret Iversen (ed.) Chance: Documents of Contemporary Art. Whitechapel Gallery & MIT Press,2010, pp. 34-45.
Kaprow, Allan [1966]. "Assemblage, Environments and Happenings", in Margaret Iversen (ed.) Chance: Documents of Contemporary Art. Whitechapel Gallery & MIT Press, 2010, pp. 52-57.
Richter, Hans. 2014. Dada Art and Anti-Art. David Britt (trans.). Thames and Hudson, pp. 44-64.
Zizek, Slavoj. 2014. Event. Penguin Books. pp. 1-7.