חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  אמנות, מדע וטכנולוגיה
  Art, Science &technology                                                                             
0810-5062-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  ב'1000-1400208מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר אילת ון-אסן יעל
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

 

טופס סילבוס

 

 

 

שם הקורס בעברית

 

אמנות, מדע, טכנולוגיה

 

אמנות, רובוטים, קוד מחשב, וייצורים חיים

 

שם הקורס באנגלית

 

Art, Science and Technology

 

Art, Robots, Computer Codes and Living Entities

 

סמסטר ב' תשע"ז

 

4 ש"ס

 

 

סוג המסגרת: סמינר

 

 

שם המרצה: ד"ר יעל אילת ון אסן

 

 

דואר אלקטרוני:  yaeleylat@gmail.com

 

 

 

לפי תאום מראש  

 

 

תאור הקורס  

 

הקשר בין אמנות למדע ולטכנולוגיה היה קיים באופנים שונים לאורך ההיסטוריה. החידושים הטכנולוגיים והמדעיים של העשורים האחרונים, לצד חשיבה אינטרדיסציפלינרית שהתפתחה במקביל, הובילו בשנים האחרונות לעיסוק מוגבר בזיקה בין תחומים אלה. אמנים המשתמשים בעבודתם האמנותית באמצעי ביטוי חדשים המתאפשרים באמצעות התפתחויות אלה, בוחנים את המשמעויות האונטולוגיות והאפיסטמולוגיות, כמו גם הפוליטיות, החברתיות, והתרבותיות של ההחלה של הטכנולוגיות החדשות ושל החידושים השונים בתחומי המדע על הקיום האנושי. שאלות העוסקות בטבע החיים ובמנגנונים המבנים אותם, בגבולות ההכרה האנושית, ביחסים שבין הטבעי והמלאכותי, בגבולות הייצוג, וכן בהגדרות חדשות של מרחב וזמן, נוכחות כיום בלב העשייה של אמנים אלה. מטרת הסמינר לבחון את האופן שבו אמנים מרחיבים את כלי הביטוי האמנותי באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות, ואימוץ פרקטיקות מדעיות כחלק מהעשייה האמנותית שלהם (מתחומים כדוגמת קיברנטיקה, ביולוגיה, ננו-טכנולוגיה, טלקומוניקציה, מדעי המחשב, אינטליגנציה מלאכותית וחיים מלאכותיים). בהקשר זה יבחנו ההקשרים בין פרדיגמות חדשות הנגזרות מהפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים, לבין מושגים בחשיבה הפילוסופית והביקורתית של סוף המאה העשרים.

 

Course description

 

The connection between art, science and technology is known for centuries. Yet, new technological and scientific developments of the last decades, alongside with interdisciplinary approach in research that emerged at the same time, led to enhanced inquiries over the possible interactions between these fields. Artists using new modes of expression enabled by those developments, analyze the ontological and epistemological meanings, as well as the political, social, and cultural implications of new technologies and scientific practices on human existence. Questions concerning the nature of life and the mechanisms that construct them, the limitations of the human cognition, the relations between the natural and the artificial, the inadequacy of representation, as well as new definitions of space and time, are at the heart of their inquiries. In this seminar we will analyze the ways in which artists expand their artistic tools by adopting technologies and scientific practices as part of their artistic creativity (from fields such as Cybernetics, Biology, Nanotechnology, Tele-Communication, Computer Science, Artificial Intelligence and Artificial Life). In this respect we will examine the linkage between new paradigms emerging from scientific and technological developments and concepts originating in the philosophical and critical thought of the end of the 20th century.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5062-01 אמנות, מדע וטכנולוגיה
Art, Science &technology
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | ד"ר אילת ון-אסן יעל

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

טופס סילבוס

 

 

שם הקורס בעברית

אמנות, מדע, טכנולוגיה

אמנות, רובוטים, קוד מחשב, וייצורים חיים

שם הקורס באנגלית

Art, Science and Technology

Art, Robots, Computer Codes and Living Entities

סמסטר ב' תשע"ז

4 ש"ס

 

סוג המסגרת: סמינר

 

שם המרצה: ד"ר יעל אילת ון אסן

 

דואר אלקטרוני:  yaeleylat@gmail.com

 

 

לפי תאום מראש 

 

תאור הקורס  

הקשר בין אמנות למדע ולטכנולוגיה היה קיים באופנים שונים לאורך ההיסטוריה. החידושים הטכנולוגיים והמדעיים של העשורים האחרונים, לצד חשיבה אינטרדיסציפלינרית שהתפתחה במקביל, הובילו בשנים האחרונות לעיסוק מוגבר בזיקה בין תחומים אלה. אמנים המשתמשים בעבודתם האמנותית באמצעי ביטוי חדשים המתאפשרים באמצעות התפתחויות אלה, בוחנים את המשמעויות האונטולוגיות והאפיסטמולוגיות, כמו גם הפוליטיות, החברתיות, והתרבותיות של ההחלה של הטכנולוגיות החדשות ושל החידושים השונים בתחומי המדע על הקיום האנושי. שאלות העוסקות בטבע החיים ובמנגנונים המבנים אותם, בגבולות ההכרה האנושית, ביחסים שבין הטבעי והמלאכותי, בגבולות הייצוג, וכן בהגדרות חדשות של מרחב וזמן, נוכחות כיום בלב העשייה של אמנים אלה. מטרת הסמינר לבחון את האופן שבו אמנים מרחיבים את כלי הביטוי האמנותי באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות, ואימוץ פרקטיקות מדעיות כחלק מהעשייה האמנותית שלהם (מתחומים כדוגמת קיברנטיקה, ביולוגיה, ננו-טכנולוגיה, טלקומוניקציה, מדעי המחשב, אינטליגנציה מלאכותית וחיים מלאכותיים). בהקשר זה יבחנו ההקשרים בין פרדיגמות חדשות הנגזרות מהפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים, לבין מושגים בחשיבה הפילוסופית והביקורתית של סוף המאה העשרים.

 

The connection between art, science and technology is known for centuries. Yet, new technological and scientific developments of the last decades, alongside with interdisciplinary approach in research that emerged at the same time, led to enhanced inquiries over the possible interactions between these fields. Artists using new modes of expression enabled by those developments, analyze the ontological and epistemological meanings, as well as the political, social, and cultural implications of new technologies and scientific practices on human existence. Questions concerning the nature of life and the mechanisms that construct them, the limitations of the human cognition, the relations between the natural and the artificial, the inadequacy of representation, as well as new definitions of space and time, are at the heart of their inquiries. In this seminar we will analyze the ways in which artists expand their artistic tools by adopting technologies and scientific practices as part of their artistic creativity (from fields such as Cybernetics, Biology, Nanotechnology, Tele-Communication, Computer Science, Artificial Intelligence and Artificial Life). In this respect we will examine the linkage between new paradigms emerging from scientific and technological developments and concepts originating in the philosophical and critical thought of the end of the 20th century.

 

דרישות הקורס

הגשת סיכומי מאמרים לאורך הסמסטר, הגשת רפרט בכיתה, עבודה מסכמת

ציון מותנה בנוכחות מלאה בשיעורים, בסיכומי המאמרים ובהגשת רפרט בכיתה.

 

מרכיבי הציון הסופי

100% הגשת עבודה

 

נושאי הקורס

 

הקדמה כללית - אמנות מדע וטכנולוגיה- מיפוי ומאפיינים

 

חובה:

אילת ון-אסן יעל. "הקדמה". בתוך: תרבות דיגיטלית: וירטואליות, חברה ומידע. עורכת יעל אילת ון-אסן. בני-ברק: הוצאת הקיבוץ המאוחד. 2002. 25-67.

 

 

 

בחירה:

בנימין, וולטר, מעשה האמנות העידן השעתוק הטכני, ספרית פועלים, 2001.

 

היידגר מרטין (1999). "השאלה על אודות הטכניקה" בתוך: מאמרים (1929 – 1959) הישות בדרך: מן האין אל השפה. תרגם וערך: אדם טננבאום. הוצאה לאור מפעלים אוניברסיטאיים. 177-206.

 

ז'יז'ק, סלבוי, "ממציאות וירטואלית לוירטואליזציה של המציאות", תרבות דיגיטלית -וירטואליות, חברה ומידע, עורכת: יעל אילת ון-אסן, תרגום מאנגלית: בשמת אלון, הוצאת הקיבוץ המאוחד,2002, עמ' 95-110.

 

Mitchell, W. J. T. C., Hansen Mark. (eds.). "Introduction".  Critical Terms for Media Studies. Chicago: University of Chicago Press. 2010. vii-xxii.

 

Creeber, Glen. "Digital Theory, Theorizing New Media" in Digital Cultures. Glen Creeber and Martin Roystor (eds.) Berkshire: Open University Press, 2009. 11-29.

 

Mitcham, Carl. 2003. “Three Ways of Being-With Technology” in Philosophy of Technology: The Technological Condition: An Anthology. Scharff and Dusek. 2003. page 490-506.

 

Snow, C. P. The Two Cultures and the Scientific Revolution. New-York. Cambridge UP. 1959.1-22.

 

 

המרחב והזמן-

 

חובה:

 

Benedikt, Michael. "Introduction." in Cyberspace: First Steps, (ed) Benedikt, Michael, Cambridge, Mass.: MIT Press, 1991. 2-23.

 

 

בחירה:

 

ויריליו פול. "ארכיטקטורה בלתי סבירה". המרחב הביקורתי, תל-אביב: רסלינג, 2006. 81-110.

 

 

Baurdrillard, Jean,. Simulations, New York:Semiotext(e), 1983, תרגום מצרפתית: אריאלה אזולאי

Benedikt, Michael, Cyberspace: First Steps, (ed) Benedikt, Michael, MIT Press, Cambridge, Mass., 1991.

 

Grau, Oliver. Introduction to Virtual Art: From Illusion to Immersion, trans., Custance, Gloria, MIT Press, Cambridge, Mass., London, England, 2003.

 

Lynn, G., Animate Form, New York: Princeton Architectural Press, 1999.

 

Klanten, Robert (Author, Editor), Feireiss L. (Editor), Ehmann Sven (Editor), Staging Space: Scenic Interiors and Spatial Experiences, Die Gestalten Verlag, 2010.

 

 

הדימוי הדיגיטלי - ייצוגים של מציאות בעידן הדיגיטלי.

 

 

חובה:

Weibel, Peter, "The Intelligent Image: Neurocinema or Quantum Cinema?", Shaw, Jeffery, Weibel Peter, (eds), Future Cinema : The Cinematic Imaginary After Film, The MIT Press , 2003. 594-601.

 

Manovich, Lev, "Automation of Sight: From Photography to Computer Vision", 1998.

http://www-apparitions.ucsd.edu/~manovich/text/html

 

בחירה:

אילת ון-אסן, יעל. "צילום ומנגנוני הנראות החדשים". בתוך: אשת לוט: מבטו של צילום. עורכת: נעמה חייקין. תל-חי: המוזיאון הפתוח לצילום, 2013. 103-115.

 

יעקובי, וולך, כרמלה, "סי.טי. והגוף השקוף", בלוק 01 – C.T., עיר/תיאוריה/מדיה/ארכיטקטורה, כרמלה יעקבי-וולק יפתח אלוני (עורכים), תל-אביב, 2005. 32-45.

Manovich, Lev, What is Visualization?

http://lab.softwarestudies.com/2010/10/new-article-is-visualization.html

 

Virilio Paul, The Vision Machine, Indiana University Press, Bloomington and Indianapolis, 1994.

 

גוף, מכונה וזהות

 

חובה:

היילס, קטרין, "המצב של הוירטואליות", בתוך: אילת, ון-אסן, יעל, עורכת, תרבות דיגיטלית- וירטואליות, חברה ומידע, תרגום מאנגלית: בשמת אלון. בני-ברק: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2002, 127-168.

 

Haraway, D., "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century," in Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature. New York: Routledge, 1991. 149-181.

 

בחירה:

טרקל, שרי, "וירטואליות ואי שביעות רצון ממנה: חיפוש אחר קהילה בחלל הקיברנטי". בתוך: אינטרנט: תקשורת, חברה ותרבות, עורך דב שנער. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 2001.  183-198.

 

Dyens Ollivier. Metal and Flesh, The Evolution of Man:  Technology Takes Over. Mass: MIT Press. 2001. 4-39.

 

Hansen, Mark. Bodies in Code: Interfaces with digital Media. London, NY: Routledge. 2006. 1-22.

 

Hayles, N. Katherine, "Flesh and Metal: Reconfiguring the Mindbody in Virtual Environments"

http://www.mediaartnet.org/source-text/116/

 

Hayles, N. Katherine, How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Literature, and Informatics, University Press Books ,1999. 1-24.

 

Code Art

 

חובה:

Ihmels, Tjark, Riedel, Julia, "The Methodology of Generative Art"

http://www.mediaartnet.org/themes/generative-tools/generative-art/1/

 

בחירה:

Stocker, Gerfried, Schöpf Christine (eds.) Ars Electronica Catalogue, Code - The Language of our Time, Hatje Cantz Verlag, Germany, 2003

 

Archiving as Art

 

חובה:

 

Manovich, Lev, Media After Software

http://softwarestudies.com/cultural_analytics/Manovich.Media_after_software.2012.pdf

 

Rudolf Frieling. "The Archive, the Media, the Map and the Text." 2003.

http://www.medienkunstnetz.de/themes/mapping_and_text/archive_map /

 

בחירה:

Harrison, D.  Digital Archiving as an Art Practice. In: Bentkowska A, Cashen T. Sunderland J. (eds.).Digital Visual Culture: Theory and Practice. Computers and the History of Art Series. Exeter UK: Intellect Books. 2009. 101-108.

 

Schröter Jens, Holschbach Susanne, "Archive - Photo/Byte, Continuities and differences between photographic and post-photographic mediality". 2003.

www.medienkunstnetz.de/.../photo.../archive_post_photographic/

 


 

Telepresence and Robotics

 

חובה:

Goldberg, Ken, ed. The Robot in the Garden: Telerobotic and Telepistemology in the Age of the Internet, MIT Press, Cambridge, 2000. מס' עמודים יינתן בהמשך

בחירה:

Sheridan, T. B., "Musing on Telepresence and Virtual Presence", Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 1, (nr. 1), MIT Press, Cambridge, Mass, 1992. 120-126.

 

 

חיים מלאכותיים

 

חובה:

Gessert,  George. Green Light, Towards an art of Evolution. Mass: MIT Press. 2012.

Kac, Eduardo. Signs of Life, Bio-Art and Beyond. Mass: MIT Press. 2007.

 

בחירה:

Gerfried Stocker and Christine Schöpf, (eds.), LifeScience, Ars Electronica 99, Vienna and New York: Springer, 1999.

 

 

אינטליגנציה מלאכותית

 

חובה:

Brown, Poal, Husbands, Phil. "Not intelligent by Design" in Gardiner Hazel, Gere, Charlie. (eds.) Art Practice in a Digital Culture. Surrey: Ashgate. 2010. 61-92.

 

רשות:

דקסל, מרסלו,  תקשורת עם מחשבים – בין מבחן טיורינג לבין "החדר הסיני"

http://www.tau.ac.il/humanities/philos/dascal/papers/turing.htm

טקסטים נוספים - בהמשך

 

מודלים נראטיבים חדשים

 

חובה:

Stemmrich, Gregor, "Art and Cinematography"

http://www.mediaartnet.org/themes/art_and_cinematography/

 

Hansen, B. N. Mark. "Between Body and Image: On the Newness" of New Media Art" in New Pholosophy for New Media. Mass: The MIT Press. 2004. 21-46.

 

בחירה:

Laurel, Bernda, Computers as Theater, Addison-Wesley Publishing Company, 1991.

Janet Murray, Hamlet on the Holodeck; The Future of Narrative in Cyberspace Cambridge, Mass., MIT Press, 1997.

 

Landow, George, Hypertext 2.0; Being a Revised, Expanded Edition of Hypertext: The Convergence of Contemporary Critical Theory and Technology, Baltimore: The Johns Hopkins University Press, September 1997.

 

 

 

אמנות רשת ואקטיביזם חברתי

 

בחירה:

Druckery, Thimothy, Weibel, Peter, (eds.), Net Condition: Art and Global Media, ZKM, Karlsruhe, Germany, MIT Press, Mass., England, 1999.

Chandler, Annmarie, Neumark, Norie. At a Distance, Precursors to Art and Activism on the Internet. Mass: MIT Press. 2005.

 

 

ספרות כללית

ברבאשי, אלברט לסלי. קישורים, המדע החדש של הרשתות. תל-אביב: הוצאת ידיעות אחרונות. 2004.

.

קורצווייל, ריי. הסינגולריות מתקרבת: כאשר האנושות מתעלה על הביולוגיה. תרג': עמנואל לוטם. תל-אביב: הוצאת מאגנס וכנרת זמורה-ביתן. 2012.

Ascott, Roy, (ed.). Engineering Nature: Art & Consciousness in the Post-Biological Era. London: Intellect Books, 2006.

Gardiner Hazel, Gere, Charlie. Art Practice in a Digital Culture. Surrey: Ashgate. 2010.

Kluszczynski, Ryszard. (ed.) Towards the Third Culture. Gdansk: Laznia Center for Contemporary Art. 2011.

Manovich, Lev, The Language of New Media, MIT Press, Cambridge, Mass., 2001, 43-65.

Giannetti, Claudia, Aesthetic Paradigms of Media Art.

http://www.medienkunstnetz.de/themes/aesthetics_of_the_digital/aesthetic_paradigms/

Shanken, Eduard, (ed.). Telematic Embrace: Visionary Theories of Art, Technology, and Consciousness. Los Angles: University of California Press. 2007.

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת