חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
  Lifeart                                                                                              
0810-5059-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  ב'1400-1800201כיתות דן-דודסמינר ד"ר ברנד רועי
סמ'  ב'1400-1800002קיקואיןסמינר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה

LifeArt

 

 

ד"ר רועי ברנד

brandroy@gmail.com

התוכנית הבינתחומית באמנויות

סמינר מ"א, בנין מכסיקו 213, יום ג’, 14-18

תשע״ח, 2018, סמסטר ב'

 

 

תאור

עיצוב החיים הוא כיום דבר שבשגרה ממחקר התאים בביולוגיה ועד לניתוחים קוסמטיים, ממדריכי חיים ועד לפוליטיקה של חיים חשופים. בסמינר זה נעקוב אחר התפתחויות חדשות באמנות, במדיה ובתרבות שמתייחסות לעיצוב החיים כחומר וכצורה. האמנים שנתעניין בהם, כמו רוברט אירווין, אוליפר אולייסון וטינו סהגל, חושפים את צורות החיים שלנו באופן חוויתי. התיאורטיקנים, מוויטגנשטין עד פוקו ואגמבן, מפתחים קשת מושגית להבנת ההבדל והקשר שבין האמנות והיום-יום. בחלק הראשון נעסוק בתקדימים ההיסטוריים לתהליכים אלו כגון הרומנטיקה הגרמנית, יצירת האמנות הטוטלית והבאוהאוס ונשאל גם אודות הסכנות הטמונות בניסיון לעצב את החיים כיצירה. בחלק השני, נתמקד באופן בן אמנים משקפים תהליכים אלו או לומדים להשתמש ביכולות החדשות על מנת להרחיב את גבולות האמנות. 

 

Description

The stylization of life is now a common trend from stem-cell research to cosmetic surgery, and from life-coaches to the politics of bare life. Life today is becoming a material to be shaped or a code that we can rewrite and extend. In this presentation I will review new developments in media and culture that relates to life as material or as form. And focus on a few artists, such as Robert Irwin, Marina Abramovic, and Tino Sehgal, who expose our forms of life in experimental, sensual, and conversational ways.

As a theoretical background I will review some contemporary possibilities for addressing the medium of life in Wittgenstein, Foucault and Agamben. And mention historical precedents and dangers in the attempt to shape life aesthetically in German Romanticism, The Total Work of Art, and Bauhaus.

 

נושאים וקריאות חובה (לפי סדר השיעורים)

 

1. LifeArt- life becoming a medium for art

2. The Invention of Perspective and The Invention of The Self (Berger, Ways of Seeing, ch. 1, 7; ברנד, ״הפרספקטיבה והמצאת העצמי״, אלכסון)

3. Viewing- Bergman's Persona

4. The Experience of Modernity (Berman, All That Is Solid Melts Into Air, ch. II-III)

5. The Disappearing Artist (Agamben, The Man Without Content, ch. 1, 4, 5)

6. Benjamin―Experiments in The Technique of Awakening (The Arcades Project, Expose and Convolutes A-D, K, N)

7. Machine Event (Brand and Scialom, The Urburb: Patterns of Contemporary Living; Jones, Machine in The Studio, ch. 4)

8. Wittgenstein-forms of life (Culture and Value, pp. 1-12, 15-19; Weschler, Seeing is Forgetting the Name of The Thing One Sees)

9. Art and Accidents (Kimmelman, The Accidental Masterpiece, pp. 9-69; Jones, Machines in the Studio, ch. 5; Brown, Chance and Circumstances)

10. Foucault- aesthetics of existence (“An Aesthetics of Existence”; Thacker, Foucault's Aesthetics of Existence, online)

11. Agamben-bearing life (Nudities, ch. 2, 7,8)

12. Immanence

13. Viewing- Tarkovsky's Solaris

14. Conclusion

 

ספרים מומלצים:

1. ג'ון ברג'ר, “למה להתבנון בבעלי חיים", “פול סטראנד", מתוך על ההתבוננות, פיתום, 2012

2. אנדי וורהול, מא' לב' ובחזרה: הפילוסופיה של אנדי וורהול, בבל, 2005.

3. רם קולהאס, הזיית ניו יורק, בבל, 2010.

4. ז'אק רנסייר, חלוקת החושי, האסתטי והפוליטי, רסלינג, 2010.

5. Total Living: Fashion, Architecture, Design, Art, Communication, Charta, 2002       

6. Dorothea von Hantelmann, How to Do Things with Art, JPR, 2010

7. Phillip Auslander, Liveness: Performance in a Mediatized Culture

8. Judith Rodenbeck, Radical Prototypes, MIT press, 2011

9. Grant H. Kester, Conversation Pieces: Community and Communication in Modern Art

10. Allan Kaprow, Essays on the Blurring of Art and Life

11. Ina Blom, On the Style Site - Art, Sociality, and Media Culture

12. B. Josephe Pine II and James H. Gilmore, The Experience Economy, 1999

13.Bernard Stiegler, Technics and Time, 3, Stanford University Press, 2011

14. Karl Ove Knausgaard, My Stuggle, Farrar, Straus and Giroux, 2013-4

 

חובות

השיעור מבוסס על קריאה והשתתפות פעילה בדיון. החובות הפורמליות כוללות גם שתי תגובות בנות 3 עמודים כל אחת במהלך הסמסטר ומאמר סיום קצר בן 6 עמודים.

מרכיבי הציון: 20% השתתפות, 20% תגובות קצרות, 60% מאמר קצר

 

מהלך השיעורים

השיעורים יתקדמו על פי סדר הקריאה של הספרים. ננסה לשלב ביקור בכמה תערוכות במהלך הסמסטר. שני השיעורים האחרונים יוקדשו להצגת הסמינרים.

Course description

The stylization of life is now a common trend from stem-cell research to cosmetic surgery, and from life-coaches to the politics of bare life. Life today is becoming a material to be shaped or a code that we can rewrite and extend. In this presentation I will review new developments in media and culture that relates to life as material or as form. And focus on a few artists, such as Robert Irwin, Marina Abramovic, and Tino Sehgal, who expose our forms of life in experimental, sensual, and conversational ways.

As a theoretical background I will review some contemporary possibilities for addressing the medium of life in Wittgenstein, Foucault and Agamben. And mention historical precedents and dangers in the attempt to shape life aesthetically in German Romanticism, The Total Work of Art, and Bauhaus.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5059-01 אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
Lifeart
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר ברנד רועי

666סילבוס מפורט/דף מידע

אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה

LifeArt

 

 

ד"ר רועי ברנד

brandroy@gmail.com

התוכנית הבינתחומית באמנויות

סמינר מ"א, בנין מכסיקו 213, יום ג’, 14-18

תשע״ח, 2018, סמסטר ב'

 

 

תאור

עיצוב החיים הוא כיום דבר שבשגרה ממחקר התאים בביולוגיה ועד לניתוחים קוסמטיים, ממדריכי חיים ועד לפוליטיקה של חיים חשופים. בסמינר זה נעקוב אחר התפתחויות חדשות באמנות, במדיה ובתרבות שמתייחסות לעיצוב החיים כחומר וכצורה. האמנים שנתעניין בהם, כמו רוברט אירווין, אוליפר אולייסון וטינו סהגל, חושפים את צורות החיים שלנו באופן חוויתי. התיאורטיקנים, מוויטגנשטין עד פוקו ואגמבן, מפתחים קשת מושגית להבנת ההבדל והקשר שבין האמנות והיום-יום. בחלק הראשון נעסוק בתקדימים ההיסטוריים לתהליכים אלו כגון הרומנטיקה הגרמנית, יצירת האמנות הטוטלית והבאוהאוס ונשאל גם אודות הסכנות הטמונות בניסיון לעצב את החיים כיצירה. בחלק השני, נתמקד באופן בן אמנים משקפים תהליכים אלו או לומדים להשתמש ביכולות החדשות על מנת להרחיב את גבולות האמנות. 

 

Description

The stylization of life is now a common trend from stem-cell research to cosmetic surgery, and from life-coaches to the politics of bare life. Life today is becoming a material to be shaped or a code that we can rewrite and extend. In this presentation I will review new developments in media and culture that relates to life as material or as form. And focus on a few artists, such as Robert Irwin, Marina Abramovic, and Tino Sehgal, who expose our forms of life in experimental, sensual, and conversational ways.

As a theoretical background I will review some contemporary possibilities for addressing the medium of life in Wittgenstein, Foucault and Agamben. And mention historical precedents and dangers in the attempt to shape life aesthetically in German Romanticism, The Total Work of Art, and Bauhaus.

 

נושאים וקריאות חובה (לפי סדר השיעורים)

 

1. LifeArt- life becoming a medium for art

2. The Invention of Perspective and The Invention of The Self (Berger, Ways of Seeing, ch. 1, 7; ברנד, ״הפרספקטיבה והמצאת העצמי״, אלכסון)

3. Viewing- Bergman's Persona

4. The Experience of Modernity (Berman, All That Is Solid Melts Into Air, ch. II-III)

5. The Disappearing Artist (Agamben, The Man Without Content, ch. 1, 4, 5)

6. Benjamin―Experiments in The Technique of Awakening (The Arcades Project, Expose and Convolutes A-D, K, N)

7. Machine Event (Brand and Scialom, The Urburb: Patterns of Contemporary Living; Jones, Machine in The Studio, ch. 4)

8. Wittgenstein-forms of life (Culture and Value, pp. 1-12, 15-19; Weschler, Seeing is Forgetting the Name of The Thing One Sees)

9. Art and Accidents (Kimmelman, The Accidental Masterpiece, pp. 9-69; Jones, Machines in the Studio, ch. 5; Brown, Chance and Circumstances)

10. Foucault- aesthetics of existence (“An Aesthetics of Existence”; Thacker, Foucault's Aesthetics of Existence, online)

11. Agamben-bearing life (Nudities, ch. 2, 7,8)

12. Immanence

13. Viewing- Tarkovsky's Solaris

14. Conclusion

 

ספרים מומלצים:

1. ג'ון ברג'ר, “למה להתבנון בבעלי חיים", “פול סטראנד", מתוך על ההתבוננות, פיתום, 2012

2. אנדי וורהול, מא' לב' ובחזרה: הפילוסופיה של אנדי וורהול, בבל, 2005.

3. רם קולהאס, הזיית ניו יורק, בבל, 2010.

4. ז'אק רנסייר, חלוקת החושי, האסתטי והפוליטי, רסלינג, 2010.

5. Total Living: Fashion, Architecture, Design, Art, Communication, Charta, 2002       

6. Dorothea von Hantelmann, How to Do Things with Art, JPR, 2010

7. Phillip Auslander, Liveness: Performance in a Mediatized Culture

8. Judith Rodenbeck, Radical Prototypes, MIT press, 2011

9. Grant H. Kester, Conversation Pieces: Community and Communication in Modern Art

10. Allan Kaprow, Essays on the Blurring of Art and Life

11. Ina Blom, On the Style Site - Art, Sociality, and Media Culture

12. B. Josephe Pine II and James H. Gilmore, The Experience Economy, 1999

13.Bernard Stiegler, Technics and Time, 3, Stanford University Press, 2011

14. Karl Ove Knausgaard, My Stuggle, Farrar, Straus and Giroux, 2013-4

 

חובות

השיעור מבוסס על קריאה והשתתפות פעילה בדיון. החובות הפורמליות כוללות גם שתי תגובות בנות 3 עמודים כל אחת במהלך הסמסטר ומאמר סיום קצר בן 6 עמודים.

מרכיבי הציון: 20% השתתפות, 20% תגובות קצרות, 60% מאמר קצר

 

מהלך השיעורים

השיעורים יתקדמו על פי סדר הקריאה של הספרים. ננסה לשלב ביקור בכמה תערוכות במהלך הסמסטר. שני השיעורים האחרונים יוקדשו להצגת הסמינרים.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת