חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
  Lifeart                                                                                              
0810-5059-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  א'1400-1800213מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר ברנד רועי
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
LifeArt
 
ד"ר רועי ברנד
brandroy@gmail.com
התוכנית הבינתחומית באמנויות
סמינר מ"א, בנין מכסיקו 213, יום ב' 14-18, סמסטר א'
סמס' א' תשע"ה
תאור
עיצוב החיים הוא כיום דבר שבשגרה ממחקר התאים בביולוגיה ועד לניתוחים קוסמטיים, ממדריכי חיים ועד לפוליטיקה של חיים חשופים. בסמינר זה נעקוב אחר התפתחויות חדשות באמנות, במדיה ובתרבות שמתייחסות לעיצוב החיים כחומר וכצורה. האמנים שנתעניין בהם, כמו רוברט אירווין, אוליפר אולייסון וטינו סהגל, חושפים את צורות החיים שלנו באופן חוויתי. התיאורטיקנים, מוויטגנשטין עד פוקו ואגמבן, מפתחים קשת מושגית להבנת ההבדל והקשר שבין האמנות והיום-יום. בחלק הראשון נעסוק בתקדימים ההיסטוריים לתהליכים אלו כגון הרומנטיקה הגרמנית, יצירת האמנות הטוטלית והבאוהאוס ונשאל גם אודות הסכנות הטמונות בניסיון לעצב את החיים כיצירה. בחלק השני, נתמקד באופן בן אמנים משקפים תהליכים אלו או לומדים להשתמש ביכולות החדשות על מנת להרחיב את גבולות האמנות.
 
Course description
 
Description
The stylization of life is now a common trend from stem-cell research to cosmetic surgery, and from life-coaches to the politics of bare life. Life today is becoming a material to be shaped or a code that we can rewrite and extend. In this presentation I will review new developments in media and culture that relates to life as material or as form. And focus on a few artists, such as Robert Irwin, Marina Abramovic, and Tino Sehgal, who expose our forms of life in experimental, sensual, and conversational ways.
As a theoretical background I will review some contemporary possibilities for addressing the medium of life in Wittgenstein, Foucault and Agamben. And mention historical precedents and dangers in the attempt to shape life aesthetically in German Romanticism, The Total Work of Art, and Bauhaus.
סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5059-01 אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
Lifeart
שנה"ל תשע"ה | סמ'  א' | ד"ר ברנד רועי

666סילבוס מפורט/דף מידע
קריאות חובה (לפי סדר השיעורים)
1. ג'ון ברג'ר, “למה להתבנון בבעלי חיים", “פול סטראנד", מתוך על ההתבוננות, פיתום, 2012
2. צפייה: ויטוריו דה סיקה, גנב האופניים
3. Giorgio Agamben, “The Cabinet of Wonder”, in The Man Without Content, Stanford University Press
4. וולטר בנימין, “המספר", מתוך ולטר בנימין, מבחר כתבים, כרך ב': הרהורים,הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1996
5. צפייה: רומן פולנסקי, ירח מר
6. Ludwig Wittgenstein, Culture and Value, The University of Chicago Press, 1980
7. Michel Foucault, “The Subject of Power”, Critical Inquiry, 1982; פוקו, תולדות המיניות, חלק II, מבוא ופרק 4-אירוטיקה
8. צפייה: פדרו אלמודובר, העור שבו אני חי
9. Bernard Stiegler, “Introduction”, Cinamatic Time” in Technics and Time, 3, Stanford University Press, 2011
10. Nicolas Bourriaud, Postproduction, Culture as Screenplay: How Art Reprograms The World, Lukas and Sternberg, 2002
11.   Marianne Hirsche, The Generation of Postmemory: Writing and Visual Culture After the Holocaust, Columbia University Press, 2012
12.  Pierre Nora, Between Memory and History, Les Lieux de Memorie, Representations, 1989 http://www.uio.no/studier/emner/hf/ikos/KULH4130/v07/nora.pdf
13. Eugene Thacker, An Ideal for Living, Gobber Press, 2014
 
ספרים מומלצים:
 
1. אנדי וורהול, מא' לב' ובחזרה: הפילוסופיה של אנדי וורהול, בבל, 2005.
2. רם קולהאס, הזיית ניו יורק, בבל, 2010.
3. ז'אק רנסייר, חלוקת החושי, האסתטי והפוליטי, רסלינג, 2010.
4. Total Living: Fashion, Architecture, Design, Art, Communication, Charta, 2002       
5. Dorothea von Hantelmann, How to Do Things with Art, JPR, 2010
6. Phillip Auslander, Liveness: Performance in a Mediatized Culture
7. Judith Rodenbeck, Radical Prototypes, MIT press, 2011
8. Grant H. Kester, Conversation Pieces: Community and Communication in Modern Art
9. Allan Kaprow, Essays on the Blurring of Art and Life
10. Ina Blom, On the Style Site - Art, Sociality, and Media Culture
11. B. Josephe Pine II and James H. Gilmore, The Experience Economy, 1999
12.Giorgio Agamben, Nudities, Stanford University Press, 2011
13. Karl Ove Knausgaard, My Stuggle, Farrar, Straus and Giroux, 2013-4
חובות
השיעור מבוסס על קריאה והשתתפות פעילה בדיון. החובות הפורמליות כוללות גם שתי תגובות בנות 3 עמודים כל אחת במהלך הסמסטר וסמינר בן 20 עמודים. לרוב, העבודות יתבססו על החומר הנקרא בכיתה ויתייחסו למגמה תרבותית, ספר, עבודת אמנות, אמן או תערוכה. יש אפשרות לשלב עבודה טקסטואלית עם פרויקט אמנותי אישי.
מרכיבי הציון: 20% השתתפות, 20% תגובות קצרות, 60% סמינר
מהלך השיעורים
השיעורים יתקדמו על פי סדר הקריאה של הספרים. ננסה לשלב ביקור בכמה תערוכות במהלך הסמסטר. שני השיעורים האחרונים יוקדשו להצגת הסמינרים.
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת