חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
  LifeArt                                                                                              
0810-5059-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  א'1400-1800213מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר ברנד רועי
סילבוס מקוצר
תאור
עיצוב החיים הוא כיום דבר שבשגרה ממחקר התאים בביולוגיה ועד לניתוחים קוסמטיים, ממדריכי חיים ועד לפוליטיקה של חיים חשופים. בקורס זה נעקוב אחר התפתחויות חדשות באמנות, במדיה ובתרבות שמתייחסות לעיצוב החיים כחומר וכצורה. האמנים שנתעניין בהם, כמו רוברט אירווין, אוליפר אולייסון וטינו סהגל, חושפים את צורות החיים שלנו באופן חוויתי. התיאורטיקנים, מוויטגנשטין עד פוקו ואגמבן, מפתחים קשת מושגית להבנת ההבדל והקשר שבין האמנות והיום-יום. בחלק הראשון נעסוק בתקדימים ההיסטוריים לתהליכים אלו כגון הרומנטיקה הגרמנית, יצירת האמנות הטוטלית והבאוהאוס ונשאל גם אודות הסכנות הטמונות בניסיון לעצב את החיים כיצירה. בחלק השני, נתמקד באופן בן אמנים משקפים תהליכים אלו או לומדים להשתמש ביכולות החדשות על מנת להרחיב את גבולות האמנות. 
סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5059-01 אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
LifeArt
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | ד"ר ברנד רועי

666סילבוס מפורט/דף מידע
אמנות חיים: החיים כמדיום ליצירה
LifeArt
 
ד"ר רועי ברנד
 
תאור
עיצוב החיים הוא כיום דבר שבשגרה ממחקר התאים בביולוגיה ועד לניתוחים קוסמטיים, ממדריכי חיים ועד לפוליטיקה של חיים חשופים. בקורס זה נעקוב אחר התפתחויות חדשות באמנות, במדיה ובתרבות שמתייחסות לעיצוב החיים כחומר וכצורה. האמנים שנתעניין בהם, כמו רוברט אירווין, אוליפר אולייסון וטינו סהגל, חושפים את צורות החיים שלנו באופן חוויתי. התיאורטיקנים, מוויטגנשטין עד פוקו ואגמבן, מפתחים קשת מושגית להבנת ההבדל והקשר שבין האמנות והיום-יום. בחלק הראשון נעסוק בתקדימים ההיסטוריים לתהליכים אלו כגון הרומנטיקה הגרמנית, יצירת האמנות הטוטלית והבאוהאוס ונשאל גם אודות הסכנות הטמונות בניסיון לעצב את החיים כיצירה. בחלק השני, נתמקד באופן בן אמנים משקפים תהליכים אלו או לומדים להשתמש ביכולות החדשות על מנת להרחיב את גבולות האמנות. 
 
קריאות חובה (לפי סדר השיעורים)
  1. ג'ון ברג'ר, “למה להתבנון בבעלי חיים", “פול סטראנד", מתוך על ההתבוננות, פיתום, 2012
  2. צפייה: ויטוריו דה סיקה, גנב האופניים
  3. Giorgio Agamben, “The Cabinet of Wonder”, in The Man Without Content, Stanford University Press
  4. וולטר בנימין, “המספר", מתוך ולטר בנימין, מבחר כתבים, כרך ב': הרהורים,הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1996
  5. צפייה: רומן פולנסקי, ירח מר
  6. Ludwig Wittgenstein, Culture and Value, The University of Chicago Press, 1980
  7. פרנק ויטפורד, באוהאוס,(הקדמה, פרק 1-2, 11-14), רסלינג, 2012
  8. Michel Foucault, The Birth of Biopolitics, Palgrave Macmillan, 2008
  9. Bernard Stiegler, “Introduction”, Cinamatic Time” in Technics and Time, 3, Stanford University Press, 2011
  10. Nicolas Bourriaud, Postproduction, Culture as Screenplay: How Art Reprograms The
World, Lukas and Sternberg, 2002
  1. Nato Thompson (ed.), Living as Form, 2012
 
ספרים מומלצים:
3. אנדי וורהול, מא' לב' ובחזרה: הפילוסופיה של אנדי וורהול, בבל, 2005.
4. רם קולהאס, הזיית ניו יורק, בבל, 2010.
5. ז'אק רנסייר, חלוקת החושי, האסתטי והפוליטי, רסלינג, 2010.
1. Total Living: Fashion, Architecture, Design, Art, Communication, Charta, 2002       
2. Dorothea von Hantelmann, How to Do Things with Art, JPR, 2010
3. Phillip Auslander, Liveness: Performance in a Mediatized Culture
4. Judith Rodenbeck, Radical Prototypes, MIT press, 2011
5. Grant H. Kester, Conversation Pieces: Community and Communication in Modern Art
6. Allan Kaprow, Essays on the Blurring of Art and Life
7. Ina Blom, On the Style Site - Art, Sociality, and Media Culture
8. B. Josephe Pine II and James H. Gilmore, The Experience Economy, 1999
9.Giorgio Agamben, Nudities, Stanford University Press, 2011
 
חובות
השיעור מבוסס על קריאה והשתתפות פעילה בדיון. החובות הפורמליות כוללות גם שתי תגובות בנות 5 עמודים כל אחת במהלך הסמסטר וסמינר בן 20 עמודים (שירחיב על אחת העבודות). לרוב, העבודות יתבססו על החומר הנקרא בכיתה ויתיחסו לעבודת אמנות, אמן או תערוכה. יש אפשרות לשלב עבודה טקסטואלית עם פרויקט אמנותי אישי.
מרכיבי הציון: 20% השתתפות, 20% תגובות קצרות, 60% סמינר
מהלך השיעורים
השיעורים יתקדמו על פי סדר הקריאה של הספרים. ננסה לשלב ביקור בכמה תערוכות במהלך הסמסטר. שני השיעורים האחרונים יוקדשו להצגת הסמינרים.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת