חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  מוזיאונים - מאלכסנדריה לבילבאו
  Museums - From Alexandria to Bilbau                                                                  
0810-5055-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  א'1000-1400200מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר רותם סטפני
סילבוס מקוצר
מוזיאונים נושאים בעשורים האחרונים תפקיד מרכזי בזירה התרבותית, החברתית, והפוליטית. מוזיאונים כיום נמנים על מוסדות התרבות החשובים ביותר של החברה – הם משקפים את סדר היום החברתי ובמקביל, מעלים נושאים לדיון ציבורי ובכך גם כותבים אותו.
הקורס יעקוב אחר התפתחות המוזיאון מראשיתו, כמקדש מוזות ביוון הקלאסית, ועד למוזיאון העכשווי. הסקירה ההיסטורית, שתכלול את תהליך הקמת המוזיאונים המרכזיים בעולם המערבי, תכנונם האדריכלי ואופן הרכבת תערוכותיהם, תבחן את המוזיאונים כמוסדות המשקפים ומבנים את החברה הסובבת אותם ואת ותרבותם. בבחינת המוזיאונים המודרניים, יוצגו שאלות מתוך השיח המחקרי הבינתחומי העוסק במוזיאונים בהיבטים שונים כמו יחסי מבנה/תוכן, פוליטיזציה בניהול ותצוגה, ייצוגי מגדר, טקסים ופולחנים חברתיים, הבניית זכרון קולקטיבי, זהות ולאום.
Course description
In the past decades, museums carry central roles in cultural, social, and political debates. They have become amongst our society's most important institutions as their displays both reflect social agendas and at the same time bring new issues to public awareness and debate.
This course studies the development of museums from their earliest roots to the   contemporary institutions of today. The historical survey will examine museums as institutions that reflect and cultivate their social and cultural surroundings and will raise questions relating to structure/content relationship, politicization of display, representations of gender, social ritual, and the construction of memory, identity and nationalism.
סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5055-01 מוזיאונים - מאלכסנדריה לבילבאו
Museums - From Alexandria to Bilbau
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | ד"ר רותם סטפני

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
טופס סילבוס
 
מוזיאונים – מאלכסנדריה לבילבאו
Museums – From Alexandria to Bilbao
סמסטר __א_ תשע"ד
__ ש"ס
 
סוג המסגרת: (שיעור, תרגיל, סדנה, סמינר וכו' – למחוק את המיותר)
שם המרצה: שוש רותם
טלפון:    03-6409022
דואר אלקטרוני:    museology@tauex.tau.ac.il
שעות קבלה:10:00-12:00
        יום:   ד          
בניין:    גלריה           
חדר:        
לפי תאום טלפוני מראש  
תאור הקורס  
מוזיאונים נושאים בעשורים האחרונים תפקיד מרכזי בזירה התרבותית, החברתית, והפוליטית. מוזיאונים כיום נמנים על מוסדות התרבות החשובים ביותר של החברה – הם משקפים את סדר היום החברתי ובמקביל, מעלים נושאים לדיון ציבורי ובכך גם כותבים אותו.
הקורס יעקוב אחר התפתחות המוזיאון מראשיתו, כמקדש מוזות ביוון הקלאסית, ועד למוזיאון העכשווי. הסקירה ההיסטורית, שתכלול את תהליך הקמת המוזיאונים המרכזיים בעולם המערבי, תכנונם האדריכלי ואופן הרכבת תערוכותיהם, תבחן את המוזיאונים כמוסדות המשקפים ומבנים את החברה הסובבת אותם ואת ותרבותם. בבחינת המוזיאונים המודרניים, יוצגו שאלות מתוך השיח המחקרי הבינתחומי העוסק במוזיאונים בהיבטים שונים כמו יחסי מבנה/תוכן, פוליטיזציה בניהול ותצוגה, ייצוגי מגדר, טקסים ופולחנים חברתיים, הבניית זכרון קולקטיבי, זהות ולאום.
In the past decades, museums carry central roles in cultural, social, and political debates. They have become amongst our society's most important institutions as their displays both reflect social agendas and at the same time bring new issues to public awareness and debate.
This course studies the development of museums from their earliest roots to the   contemporary institutions of today. The historical survey will examine museums as institutions that reflect and cultivate their social and cultural surroundings and will raise questions relating to structure/content relationship, politicization of display, representations of gender, social ritual, and the construction of memory, identity and nationalism.
 
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, רפרט, כתיבת עבודה. 
 
מרכיבי הציון הסופי
20% רפרט;  80% עבודה מסכמת
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
  1. הצגת הנושא, הדרישות והחומר הביבליוגרפי. מוזיאונים בעולם העתיק.
  2. אספנות ותצוגה מימי הביניים ועד לחדרי הפלאות במאה ה-17.
  3. מוזיאונים בתקופת ההארה, ראשיתם של המוזיאונים הציבוריים.
  4. המאה ה-19: אירופה וארצות הברית.
  5. מוזיאונים מודרניים: ראשית המאה העשרים.
  6. מוזיאונים כאייקונים אדריכליים.
  7. מוזיאונים נרטיביים: מה "מספרים" במוזיאון?
  8. מוזיאוני שואה: הבניית זכרון קולקטיבי.
  9. ייצוגי מגדר וגזע במוזיאון.
  10. אתגרים חדשים במזיאולוגיה: תערוכות דיגיטליות, וידיאו ארט וקולנוע.
  11. דילמות של אוצר – מהי "תערוכה טובה"?
  12. רפרטים
  13. רפרטים.
  14. סיכום: מהו עתידו של המוזיאון?   
 
רשימת ספרות (נתון לשינויים) 
Alexander, Edward P. and Mary Alexander. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums (Lanham: Alta Mira Press, 2007).
Anderson, Gail. Reinventing the Museum: The Evolving Conversation on the Paradigm Shift (Lanham: Alta Mira Press, 2012).
Bennett, Tony. The Birth of the Museum (London: Routledge, 1995).
Duncan, Carol, "The Art Museum as Ritual", The Art Bulletin, 77, 1995, 10-13.
Hooper-Greenhill, Eilean. Museums and the Interpretation of Visual Culture (London: Routledge, 2000).
Parry, Ross. Recoding the Museum: Digital Heritage and the Technologies of Change
(London & New York: Routledge, 2007). 
Rotem, Stephanie Shosh. Constructing Memory. Architectural Narratives of Holocaust Museums (Bern: Peter Lang, 2013).
Schubert, Karsten. The Curator's Egg - The Evolution of the Museum Concept from
the French Revolution to the Present Day (London: One-Off Press, Christie's Books,
2000).
 
(במידה ויש) חומר עזר נוסף 
הערה: סרטים, שקופיות, וכו'. לציין חובה או רשות במידה וקיימת אבחנה כזו (למחוק הערה זו לאחר המילוי)
 
חומר מחייב למבחן/עבודה (במידה ויש)
 
הערות או שונות (במידה ויש)
במסגרת השיעורים נערוך מספר סיורים לימודיים בקמפוס ובסביבתו. הפרטים יימסרו במהלך הסמסטר.
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת